Die komt met de spatlappen tegen de grond aan de grens over
Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?
- defeatless
- Moderator

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?
Ik moet wel lachen om het feit dat Danny nu voor iedereen boodschappen aan het doen is.
.
6 x
defeatless schreef:Ik moet wel lachen om het feit dat Danny nu voor iedereen boodschappen aan het doen is.
Die komt met de spatlappen tegen de grond aan de grens over.
Nee joh valt wel mee, maar als iemand in Frankrijk nog een aanhanger weet te staan voor een leuk prijsje….
5 x
Fat Bastard! schreef:Cask1988 schreef:Gewoon rapporteren bij WB denk ik?
Geen idee hoe zij hierin staan, ik neem aan dat zij als liefhebbers ook hun bedenkingen zullen hebben over dit soort praktijken, maar aan de andere kant verdienen zij wel aan iedere fles die via de marketplace verkocht wordt.
Overigens vermelde hij bij mij ook een link naar 2dehands.be.
Die denken ook alleen maar aan hun centen. Boeit ze heus geen hol. 0,0 verantwoordelijkheid hebben ze als je een fles verkoop/koopt maar wel elke keer lekker langs de kassa lopen.
0 x
- shadowcollector
- Senior

Anton schreef:Fat Bastard! schreef:Cask1988 schreef:Gewoon rapporteren bij WB denk ik?
Geen idee hoe zij hierin staan, ik neem aan dat zij als liefhebbers ook hun bedenkingen zullen hebben over dit soort praktijken, maar aan de andere kant verdienen zij wel aan iedere fles die via de marketplace verkocht wordt.
Overigens vermelde hij bij mij ook een link naar 2dehands.be.
Die denken ook alleen maar aan hun centen. Boeit ze heus geen hol. 0,0 verantwoordelijkheid hebben ze als je een fles verkoop/koopt maar wel elke keer lekker langs de kassa lopen.
Je hebt de vorige opmerkingen misschien niet gelezen maar het boeit Whiskybase wel degelijk iets.
Spam is spam. Of er nu verwijzingen zijn naar de WB market of een externe site: niemand zit op ongevraagde berichten te wachten, die paar euro die een verkoop dan mogelijk oplevert weegt niet op tegen ontevreden leden op de site.
6 x
Ik spreek nochtans uit ervaring.
(Niet dat ik voor de rest enige problemen heb met WB, integendeel!)
(Niet dat ik voor de rest enige problemen heb met WB, integendeel!)
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Om de aanprijzing van Big Piet:
https://www.gall.nl/big-peat-orange-70cl-149616.html
Roet, verbrand spek en leer lijken me niet meteen aantrekkelijk.Big Peat The Orange Edition is een speciale editie voor Nederland, Big Peat is aan het genieten van de grachten in een oranje trui. In de neus komen aroma's naar boven van gerookt vlees en roet. Je proeft een smaak van verbrand spek gepaard met turf en rook, een vleugje gezouten karamel geeft de finish aan de smaak. De afdronk is erg zoutig gepaard met de tonen van leer. Het is een goud kleurige blended whisky met een alcoholpercentage van 50%.
https://www.gall.nl/big-peat-orange-70cl-149616.html
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Roet, verbrand spek en leer lijken me niet meteen aantrekkelijk.
Dat geldt wel voor meer, soms zelfs vunzige, tasting notes waarbij mensen het wonder boven wonder toch associëren met iets lekkers… ik bedoel: oude autobanden, verbrand rubber, gesmolten plastic, verbrand vlees, kauwgom van de straat, zure yoghurt… ik heb al heel wat langs zien komen en stomverbaasd las ik dan verderop dat diegene het geweldig bleek te vinden
Maargoed, daar zal ik mezelf ook al wel eens schuldig aan gemaakt hebben
4 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Ach, het is tenminste eens een keer een fatsoenlijke en eerlijke smaakbeschrijving voor een whisky in plaats van al dat eufemistische marketing geneuzel dat er normaal gesproken meestal bij officiële bottelingen staat. Probeer maar eens de officiële smaaknotities van een gemiddelde Macallan te lezen zonder je lachen in te houden. Hoe vaak daar de termen harmonieus, complex en een lange afdronk wel niet voorbij komen voor een afgewaterd en stukgefilterd product is werkelijk hilarisch.
11 x
HammerHead schreef:Ach, het is tenminste eens een keer een fatsoenlijke en eerlijke smaakbeschrijving voor een whisky in plaats van al dat eufemistische marketing geneuzel dat er normaal gesproken meestal bij officiële bottelingen staat. Probeer maar eens de officiële smaaknotities van een gemiddelde Macallan te lezen zonder je lachen in te houden. Hoe vaak daar de termen harmonieus, complex en een lange afdronk wel niet voorbij komen voor een afgewaterd en stukgefilterd product is werkelijk hilarisch.
Nou denk ik ook wel dat schrijvers van áltijd eerlijke smaaknotities niet lang in dienst van bedrijven als Diageo of Pernod Ricard o.i.d. zullen blijven, want de aanbeveling "dun, waterig, vlak, korte afdronk" lijkt me niet echt bevorderlijk voor de verkoopcijfers
.
8 x
Dre schreef:Nou denk ik ook wel dat schrijvers van áltijd eerlijke smaaknotities niet lang in dienst van bedrijven als Diageo of Pernod Ricard o.i.d. zullen blijven, want de aanbeveling "dun, waterig, vlak, korte afdronk" lijkt me niet echt bevorderlijk voor de verkoopcijfers.
Die filmpjes van Bram Kaplan op D12 over Macallan....allerbeste, uitmuntende reputatie, perfect, uitsluitend allerbeste exceptionele uitzonderlijke sherry vaten, uitstekend, perfect gebalanceerd, fluweel zacht en complexe whisky om van te genieten en uitstekend in balans.
2 x
HammerHead schreef:Ach, het is tenminste eens een keer een fatsoenlijke en eerlijke smaakbeschrijving voor een whisky in plaats van al dat eufemistische marketing geneuzel dat er normaal gesproken meestal bij officiële bottelingen staat. Probeer maar eens de officiële smaaknotities van een gemiddelde Macallan te lezen zonder je lachen in te houden. Hoe vaak daar de termen harmonieus, complex en een lange afdronk wel niet voorbij komen voor een afgewaterd en stukgefilterd product is werkelijk hilarisch.
Ja das ook niet om aan te gluren. Maar waar t mij meer om ging is dat mensen soms de meest ranzige, smerige, vieze luchtjes en smaakjes beschrijven waar elk mens finaal van z’n stokkie van zou gaan of op z’n minst zou ontlopen, terwijl er dan aan het einde beweerd wordt dat t een fantastische whisky was. Die tegenstelling vind ik vaak hilarisch
1 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Cask1988 schreef:Ja das ook niet om aan te gluren. Maar waar t mij meer om ging is dat mensen soms de meest ranzige, smerige, vieze luchtjes en smaakjes beschrijven waar elk mens finaal van z’n stokkie van zou gaan of op z’n minst zou ontlopen, terwijl er dan aan het einde beweerd wordt dat t een fantastische whisky was. Die tegenstelling vind ik vaak hilarisch
Koeiestront, babykots en zweetsokken met een vleugje tenenkaas in de afdronk, topdram!

2 x
HammerHead schreef:Koeiestront, babykots en zweetsokken met een vleugje tenenkaas in de afdronk, topdram!
Dat dus

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Cask1988 schreef:Dat geldt wel voor meer, soms zelfs vunzige, tasting notes waarbij mensen het wonder boven wonder toch associëren met iets lekkers… ik bedoel: oude autobanden, verbrand rubber, gesmolten plastic, verbrand vlees, kauwgom van de straat, zure yoghurt… ik heb al heel wat langs zien komen en stomverbaasd las ik dan verderop dat diegene het geweldig bleek te vindenMaargoed, daar zal ik mezelf ook al wel eens schuldig aan gemaakt hebben
Ah, De notes bij dit bocht dus: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... omach-2010

1 x
Oogadal schreef:Cask1988 schreef:Dat geldt wel voor meer, soms zelfs vunzige, tasting notes waarbij mensen het wonder boven wonder toch associëren met iets lekkers… ik bedoel: oude autobanden, verbrand rubber, gesmolten plastic, verbrand vlees, kauwgom van de straat, zure yoghurt… ik heb al heel wat langs zien komen en stomverbaasd las ik dan verderop dat diegene het geweldig bleek te vindenMaargoed, daar zal ik mezelf ook al wel eens schuldig aan gemaakt hebben
Ah, De notes bij dit bocht dus: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... omach-2010
Was vast een gesponsorde sample

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”