Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 10 Jun 2022, 14:19

Matje schreef:Gelukkig promoot Passie van Whisky het investeren in whisky via de Nieuwsbrief. Top dat er een kortingsactie is maar jammer dat je als slijter het investeren een warm hart toedraagt.

U hoeft hier niets voor te doen, we hebben alle kortingen direct toegepast op de website. Dus bestel dit weekend uw vaderdag kado, haal dat flesje dat u al maanden stond aan te kijken of pak vast de eerste 10% rendement op dat investeringsflesje.

Volgens mij pak je al gemiddeld zo'n 30% verlies door deze flessen bij een slijter te kopen ipv op een veiling.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Jun 2022, 18:08

Matje schreef:Gelukkig promoot Passie van Whisky het investeren in whisky via de Nieuwsbrief. Top dat er een kortingsactie is maar jammer dat je als slijter het investeren een warm hart toedraagt.

U hoeft hier niets voor te doen, we hebben alle kortingen direct toegepast op de website. Dus bestel dit weekend uw vaderdag kado, haal dat flesje dat u al maanden stond aan te kijken of pak vast de eerste 10% rendement op dat investeringsflesje.

Pffffff ik had die sukkel al niet hoog zitten maar met zo’n tekst in je nieuwsbrief zou ik haast anonymous vragen om z’n website te hacken. Wat een gruwelijke kneus zeg… en dan druk ik me voorzichtig uit :domdom
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Jun 2022, 18:38

Da’s toch niks nieuws daaro? Die struint al jaren alle slijters in binnen en buitenland af op zoek naar hype flessen die ie achteruit zet om ze pas te verkopen als niemand meer heeft. Prima business model voor een flippert, maar als slijter mis je dan wel je primaire functie lijkt me…!?
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 10 Jun 2022, 20:06

Geen idee wat er in het verleden bij PvW gebeurde, maar de laatste jaren koopt Van der Boog volgens mij voornamelijk verzamelingen op en zet die flessen dan te koop in z'n winkel. Dat gebeurt bij andere NL-slijters natuurlijk net zo goed (de WB-shop heeft er zelfs een speciale "old & rare"-link voor op de homepage staan). Het aanbod "investeringsflessen" (aah, jeukwoord) ligt in Rijswijk procentueel misschien wat hoger, maar om nu te doen of hij al die Glendronachjes en Springbanks de laatse jaren achter heeft gehouden lijkt me wel erg kort door de bocht.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Jun 2022, 22:42

Nee hoor, da’s niet kort door de bocht. Zo kocht ie België leeg met de 1e Springbank local barley een paar jaar terug om die nadat NL droog stond te flippen op z’n site. En daar is niks illegaals aan, maar als gezegd, da’s denk ik niet waar je slijter voor bent geworden. Voor mij zelfde categorie als handel met voorkennis, maar dan in de zin gebruik/misbruik maken van je bevoorrechte inkoop positie.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Jun 2022, 23:06

Zo’n verhaal ken ik ook nog met een Springbank 21… en hij is er nog trots op ook. Om je vervolgens een armagnac te laten proeven, nadat je om iets moest vragen, met het zielige verhaal erbij dat de marges slecht zijn en het niet te doen is om genoeg te proeven in de winkel te hebben staan :Scratch

Maargoed als je zoiets in je nieuwsbrief zet dan maak je iig 1 ding heel duidelijk: genieters en puristen blijf vooral weg uit mijn shop. Nou dat doe ik uiteraard graag :bigsmile
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Jun 2022, 09:15

Op mijn WB profiel al meerdere keren de vraag gekregen of ik een bepaalde fles uit mijn collectie niet wilde verkopen. Prima.
Onlangs een droeftoeter afgewimpeld die de doos van mijn Local Barley wilde kopen zodat zijn fles interessanter was als investering (om te flippen dus). Geschoffeerd en in pek en veren afgeserveerd.

Maar vanmorgen stond er een bericht in mijn inbox van iemand die een bepaalde fles verkoopt via marktplaats en misschien dacht dat dit interessant voor mij zou zijn :HitHead

Oké, ik verbaas me hierover, maar misschien is het ook wel een beetje om te lachen.
2 x
Afbeelding

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 11 Jun 2022, 10:42

Kreeg vanochtend een soortgelijk bericht in m’n inbox over een lege fles SB15 rum in m’n collectie. Iemand was zo vriendelijk om me daarop te attenderen en een nieuwe aan te bieden (voor uiteraard een SB-prijs).

Zelfs lege flessen zijn tegenwoordig al niet meer veilig :D
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Jun 2022, 11:28

Ik noem zoiets… SPAM
1 x
Afbeelding

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 11 Jun 2022, 11:43

Ik had ooit, helemaal aan het begin van m'n WB-gebruik, een paar dingen op m'n wensenlijstje gezet, o.a. de HP Fire & Ice. Kreeg onlangs ook zo'n "best wel desperate" berichtje van iemand, of ik zijn Fire en Ice wilde kopen "voor een vriendenprijsje"... Die HP's (of moet ik zeggen: óók díe HP's) beginnen onderhand wel de "flipper's punishment" te worden :duimop
2 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 11 Jun 2022, 11:54

Diverse bovenstaande reacties lezend lijkt het me wel duidelijk dat Whisky voortaan een verdienmodel is.
Maar wat schrijf ik nu :HitHead da was toch allang bekend.
:Cry

Aan de liefhebbers :bottomsup Groet Cor
0 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 11 Jun 2022, 12:02

Verhip.
Ook ik heb een " leuke :domdom " aanbieding gekregen, om een Springbank en Glenfiddich te kunnen kopen
op WB, allebei voor 4 x de aanschafprijs welke ooit eens door mij betaald. :Tongue
Groet Cor
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 11 Jun 2022, 12:24

Cask1988 schreef:Zo’n verhaal ken ik ook nog met een Springbank 21… en hij is er nog trots op ook. Om je vervolgens een armagnac te laten proeven, nadat je om iets moest vragen, met het zielige verhaal erbij dat de marges slecht zijn en het niet te doen is om genoeg te proeven in de winkel te hebben staan :Scratch

Maargoed als je zoiets in je nieuwsbrief zet dan maak je iig 1 ding heel duidelijk: genieters en puristen blijf vooral weg uit mijn shop. Nou dat doe ik uiteraard graag :bigsmile

Dat er nauwelijks iets te proeven is heeft mij ook wel verbaasd ja. Hij had ooit zo'n eigen gebottelde Boogieman Ledaig staan van 20+ jaar (maar niet uit '98). Die ga ik dus niet blind kopen, ook al was ie destijds in de aanbieding. Maar proeven kon idd niet. Ik zou zeggen: houdt dan 1 fles achter om te laten proeven aan serieus geïnteresseerden in je winkel.

Deze is inmiddels overigens gewoon uitverkocht (ok, Edwin verwacht dan waarschijnlijk dat er nog een paar in het magazijn staan; dat houden we dan maar in de gaten ;) ), dus voor de verkoopbaarheid maakt het in de huidige markt blijkbaar niet uit.
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 11 Jun 2022, 12:26

Uridium schreef:Ik had ooit, helemaal aan het begin van m'n WB-gebruik, een paar dingen op m'n wensenlijstje gezet, o.a. de HP Fire & Ice. Kreeg onlangs ook zo'n "best wel desperate" berichtje van iemand, of ik zijn Fire en Ice wilde kopen "voor een vriendenprijsje"... Die HP's (of moet ik zeggen: óók díe HP's) beginnen onderhand wel de "flipper's punishment" te worden :duimop

Oh, maar een euro of 60-70 zou ik nog wel over hebben voor zo'n fles hoor. Je kunt het altijd als bod neerleggen natuurlijk, met het argument dat de kwaliteit van de whisky geen hogere prijs rechtvaardigd. :gnif
2 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Jun 2022, 12:30

Sander79 schreef:Kreeg vanochtend een soortgelijk bericht in m’n inbox.....

cor0566 schreef:Verhip.
Ook ik heb een " leuke :domdom " aanbieding gekregen, om een Springbank en Glenfiddich te kunnen kopen
op WB, allebei voor 4 x de aanschafprijs welke ooit eens door mij betaald.

Namen en shamen, dit is geen toeval heren.
Ook van deze Rene Moonen flipperaar?
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”