Twijfel over volgende aanschaf.
- defeatless
- Moderator

Re: Twijfel over volgende aanschaf.
@ willem: Heeft Balblair niet iets? Anders Glenrothes, die hebben ook redelijk goed betaalbare vintages.
@Peter: Ik ga voor de bunnahabain 18 met de kerst en nog iets voor oud en nieuw, maar dat moet ik nog ff bekijken.
@Peter: Ik ga voor de bunnahabain 18 met de kerst en nog iets voor oud en nieuw, maar dat moet ik nog ff bekijken.
0 x
defeatless schreef:
Ik heb subtiele hints gehad dat ik die voor m'n verjaardag ga krijgen op 7 Dec omdat ik hem op m'n lijstje had gezet. Hopen maar

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- totalatool
- Forum goeroe

Ik ontdekte net op whiskybase een nieuwe (aanstaande?) Littlemill 1991 van The Whisky Agency, en zie dat een aantal forumbekenden die reeds geproefd hebben. Ik neem aan geproefd op een festivalletje ergens? Moet ik weer gaan sparen? 
Waren er nog andere aanstaande releases in die nieuwe serie die de moeite waard zijn? Ik ben al aan het nadenken wat ik met m'n dertiende maand ga doen...
Waren er nog andere aanstaande releases in die nieuwe serie die de moeite waard zijn? Ik ben al aan het nadenken wat ik met m'n dertiende maand ga doen...
0 x
totalatool schreef:Ik ontdekte net op whiskybase een nieuwe (aanstaande?) Littlemill 1991 van The Whisky Agency, en zie dat een aantal forumbekenden die reeds geproefd hebben. Ik neem aan geproefd op een festivalletje ergens? Moet ik weer gaan sparen?
Jup, op SITS. Hij is goed (in mijn geval wil dat al veel zeggen bij Littlemill, hij was dus goed fruitig zonder al te veel 'lowland'ness'/graan/gras) , maar volgens velen was de nieuwe Littlemill 90-14 voor the nectar nóg een stuk beter. Die heb ik niet geproefd, ik vermoed Bart wel...
0 x
Dit heb ik onlangs naar Turfsmurf gestuurd: "Van die nieuwe van de TWA hangt het af wat je precies leuk vindt aan Littlemill. Hij is erg fruitig, zeer lekker dus, en vermoed dat iemand als Ruben van Whiskynotes deze een 90 geeft. Ik hou zelf eerder nog van iets meer ietsie pietsie hout en van die stroperige, ja noem het verbrande suikersmaak, karnemelk gedoe en zo haha. Dus die van Liquid sun vond ik de beste, tussen de 2 in, die van the nectar gaat eerder naar houterig. Die van TWA gaat eigenlijk redelijk naar de 48,7 Liquid Library van begin dit jaar. Eerder zo'n fles."
Tja, ik heb ze alle drie al besteld, beetje zoals Bram me onlangs zei, hij kan ze niet blind kopen, ik wel
Lust het gewoon allemaal!
Binnen die serie? Die nieuwe Springbank voor de nectar is goud, samen met de Peated Irish, die is al uitverkocht aan de shops, maar ik vermoed dat er hier en daar wel nog 1 te vinden is in de winkels. 92 door Ruben, en eigenlijk geen punt te veel als je het mij vraagt. Ook 2 flessen aan de kant laten zetten.
Ow, zie net dat jij eigenlijk de TWA serie bedoelde. De Glen Garioch was wel lekker ook, viel op! Ruben scoort die 88 onlangs, gewoon ter info.
Tja, ik heb ze alle drie al besteld, beetje zoals Bram me onlangs zei, hij kan ze niet blind kopen, ik wel
Lust het gewoon allemaal! Binnen die serie? Die nieuwe Springbank voor de nectar is goud, samen met de Peated Irish, die is al uitverkocht aan de shops, maar ik vermoed dat er hier en daar wel nog 1 te vinden is in de winkels. 92 door Ruben, en eigenlijk geen punt te veel als je het mij vraagt. Ook 2 flessen aan de kant laten zetten.
Ow, zie net dat jij eigenlijk de TWA serie bedoelde. De Glen Garioch was wel lekker ook, viel op! Ruben scoort die 88 onlangs, gewoon ter info.
0 x
Bedoel je die springbank 18yo voor de Nectar?
Ik denk dat ik me daar ook een paar flesjes van ga opzij zetten. De littlemill balonnetjes van TWA was idd niet slecht, spijtig alleen dat die nu steevast bij 160 euro beginnen :s
Ik denk dat ik me daar ook een paar flesjes van ga opzij zetten. De littlemill balonnetjes van TWA was idd niet slecht, spijtig alleen dat die nu steevast bij 160 euro beginnen :s
0 x
jdoucet schreef:Bedoel je die springbank 18yo voor de Nectar?
yep, die eerste idd. Zo 1 keer per jaar moet je wel eens een massa goeie springbanks inslaan
Die worden namelijk niet slechter, en zeker deze niet!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik vind hem anders wel stevig aan de prijs, of is dat maar een gedacht? Als hij wat weg heeft van die Springbank 21yo MoS laat ik ook deze aan mij voorbijgaan, denk ik. Ik heb het niet zo voor Springbank. Of ik moet nog steeds niet de juiste Springbank tegengekomen zijn...
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Ik vind hem anders wel stevig aan de prijs, of is dat maar een gedacht? Als hij wat weg heeft van die Springbank 21yo MoS laat ik ook deze aan mij voorbijgaan, denk ik. Ik heb het niet zo voor Springbank. Of ik moet nog steeds niet de juiste Springbank tegengekomen zijn...
Nee hij is niet echt gelijklopend; die van 21yo MOS moet het hebben van zijn fruit, die laatste 18yo heeft ook wel fruit, maar valt vooral op door olieachtig karakter met Campbeltowntoets. Vergelijk het een beetje met een zeer olieachtige Clynelish, MET een campbeltowntoets. Vind ik gewoon een topflesje uiteraard

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik zeg niks meer tegen u. Iedere keer als ik denk dat een bepaalde fles echt wel niet voor mij zal zijn laat jij me twijfelen. Ik zit nu met een dilemma meer dankzij u. Klojo.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
mijn madam verwijt mij dat ook altijd. "Welke schoenen moet ik kopen, die of die?"
En dan kijkt ze zo naar mij, begint ze al te lachen, en zeg ik gewoon ter bevestiging: "Ik? Ik zou ze gewoon allebei kopen"
0 x
vmk schreef:Haha, we hebben echt 'like' buttons nodig.
Haha, echt he? Ik heb al zo vaak een post willen liken hier
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

thijs100 schreef:vmk schreef:Haha, we hebben echt 'like' buttons nodig.

0 x
thijs100 schreef:vmk schreef:Haha, we hebben echt 'like' buttons nodig.

You may just get your wish... (1e kwartaal volgend jaar is de target).
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”