Whisky-ettenleur schreef:Weet niet of dit in de juiste rubriek staat, maar dan hoor ik het wel van een mod.
nu wel blijkbaar, ik wilde net naar dit topic verwijzen.
Whisky-ettenleur schreef:Ik wil met 2 vrienden, die zich ook wat meer in de whisky willen gaan verdiepen, een avondje samen gaan zitten en een soort proeverij houden. Ieder 2 flesjes (flessen) meenemen zodat we er 6 kunnen proeven.
Allemaal niet zo schokkend dus, maar vroeg me af wat ik er nu het beste bij kan gebruiken om het eea te noteren. Ik zoek eigenlijk een leuk opzetje voor een lijstje wat we kunnen volgen EN invullen.
Je kan pen en papier erbij doen, een powerpoint erbij maken, je kan het zo gek maken als je wil.
Eerst met zn allen wat notities maken over de geur en smaak, dan vergelijken met wat op bv whiskyfun staat of wat Ralfy erover zegt.
Whisky-ettenleur schreef:En wat is handig om te gebruiken om tussendoor je smaak te neutraliseren?
Gewoon water??
En daarnaast een toastje of wat chips, wat kun je het beste doen zonder 'problemen' te krijgen met de geur en smaak van de whisky's?
Altijd voldoende water op tafel, verder stokbroodje en evt neutraal beleg (brie of zo, geen kruidenboter of chips) om de smaken van de whisky niet veel te beïnvloeden. In ieder geval geen geurkaarsen of andere kamergeurapparaten in de buurt!
Maar iets minder serieus proeven en een Schots avondje ervan maken is ook leuk, wat Schotse gerechten op tafel en gezellig samenzijn. Wel wat minder geschikt om serieuze proefnotities te maken.
Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos!