Hoewel het een goede dram is, lijkt het wel of oxidatie deze minder goed doet.
Overigens was toen ik de fles opende m'n pallet nog niet zo verwend als nu....
Het blijft een goede dram, maar toch minder enthousiast.

defeatless schreef:M'n 105 is aan de beurt om leeg te gaan.
Hoewel het een goede dram is, lijkt het wel of oxidatie deze minder goed doet.

Oogadal schreef:Port Dundas 1991 MBL https://www.whiskybase.com/whisky/78425 ... s-1991-mbl
Zeer goede single grain van deze reeds lang gesloten distillery. De combinatie grain op sherry blijft een zeer geslaagde, je proeft de jaren en de invloed van het sherry vat. Op de neus laat ie iets liggen, qua smaak en finish zit er naast het zoetige grainprofiel eigenlijk een vleugje Mortlach in: vol op donker fruit, vol op sherry, verse tabaksbladeren, tikkie zwavel (precies goed), donker hout, en een prettige olie achtige 'dikheid'. Finish, olie, zoet met een lekker pepertje, lang voor een grain. Top, 89 punten.
EDIT; tijd is het toverwoord bij deze Port Dundas! Net als (bijna alle) grains heeft deze minimaal een uur nodig in het glas, liever meer. De ratings op WB zijn waarschijnlijk van mensen die op een festival geproefd hebben, weinig tijd dus. Deze Port Dundas verdient beter als haastig proeven.

Mel schreef:Ik ervaar het meestal dat een whisky beter wordt naarmate je hem vaker drinkt. Ik ervaar nu het tegenovergestelde met de Tamdhu vW cask 347. Ik ben op het punt dat ik deze bijna echt niet meer te zuipen vind. Ik scoorde deze oorspronkelijk 88 punten maar ik heb deze bijgesteld naar 82. Te veel karamel, te zoet. De geur staat me ook tegen. Ik ben toch niet van de karamelbommetjes blijkbaar.
Mel schreef:Ik ben op het punt dat ik deze bijna echt niet meer te zuipen vind. Ik scoorde deze oorspronkelijk 88 punten maar ik heb deze bijgesteld naar 82.
Dre schreef::offtopicMel schreef:Ik ben op het punt dat ik deze bijna echt niet meer te zuipen vind. Ik scoorde deze oorspronkelijk 88 punten maar ik heb deze bijgesteld naar 82.
82 staat dus bij jou gelijk aan 'bijna echt niet meer te zuipen'?![]()
Geeft nog maar weer eens de betrekkelijkheid van de WB scores aan, zelf zie ik het als een soort rapportcijfers en zou 82 dus op een 8+ uitkomen. Een bijna niet te zuipen whisky (gelukkig eigenlijk nog nooit gedronken) zou dan zo ergens rond de 50 punten uit moeten komen. Maar toegegeven, dát soort scores zie ik dan eigenlijk weer nooit.
Tom2 schreef:Dre,
Met die nuance dat er wel een wereld van verschil zit tussen 82-83 & 87-88, althans voor mij toch.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten