Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?
Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?
11 jaar in een sherry butt... heeft in elk geval geen enkele invloed gehad op de kleur.
5 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Oogadal schreef:Dood hout....? 14th fill?
Hahah initieel had ik 13th fill erbij staan, maar 14th geloof ik ook wel.... ze zullen wel blank uhhh kleurloos eiken hebben gebruikt voor dit vat.
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Fat Bastard! schreef:Oogadal schreef: Yeah, right, alsof er ook maar iemand is die denkt dat ik zelf naar Schotland reis om elk vat zelf in de fles te gieten.
Wat?!?! Doe je dat niet dan?!?
Damn, dat maakt jouw bottelingen toch een heel stuk minder interessant
Toch een stukje 'provenance' dat je dan mist...
3 x
- WhiskyLiam
- Senior

Wouterk schreef:11 jaar in een sherry butt... heeft in elk geval geen enkele invloed gehad op de kleur.
Maar wel blij dat ze hier geen caramelkleur in donderen en de integriteit van de whisky bewaren. Zeggen ze welke sherry? Misschien was het wel een witte sherry?
0 x
WhiskyLiam schreef:Wouterk schreef:11 jaar in een sherry butt... heeft in elk geval geen enkele invloed gehad op de kleur.
Maar wel blij dat ze hier geen caramelkleur in donderen en de integriteit van de whisky bewaren. Zeggen ze welke sherry? Misschien was het wel een witte sherry?
Dood hout, dooie whisky, en een boeman op een dodelijk lelijk etiket. Ze zijn iig consistent voor wat betreft het thema

0 x
- Reichenbach
- Moderator

Wat een onzin, als de Provincie een weg aanlegt laten we dat ook door een aannemer doen. Maar voor de wet doet de provincie dat.Oogadal schreef:Klopt. En intussen een kleine bottelaar lopen pesten dat er niet 'bottled by Whiskydudes' op z'n label mag staan maar 'bottled on behalf of Whiskydudes' of 'bottled for Whiskydudes'....
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Wat een onzin, als de Provincie een weg aanlegt laten we dat ook door een aannemer doen. Maar voor de wet doet de provincie dat.Oogadal schreef:Klopt. En intussen een kleine bottelaar lopen pesten dat er niet 'bottled by Whiskydudes' op z'n label mag staan maar 'bottled on behalf of Whiskydudes' of 'bottled for Whiskydudes'....
Ja maar jullie zijn ambtenaren... Die doen standaard niets, das jullie expertise. Dus dat ‘de provincie een weg aanlegt’ vind ik eigenlijk gewoon een vorm misleiding

1 x
Wouterk schreef:11 jaar in een sherry butt... heeft in elk geval geen enkele invloed gehad op de kleur.
Tis een wolf in schaapskleren toch? De kleur zegt waarschijnlijk niks
Bij het nemen van 1 nipje krijg je me toch een oplawaai in je mond, dan wil ik de reacties nog wel eens lezen

1 x
Onlangs besefte ik ineens dat whiskyprijzen net zo werken als decibels (eenheid van geluid).
Elke 3 dB erbij is een verdubbeling van de geluidssterkte.
Bij whisky is elke 3 jaar rijping erbij een verdubbeling van de prijs.
Toeval? Zeg het maar..
Toeval? Zeg het maar..

3 x
Daan schreef:Onlangs besefte ik ineens dat whiskyprijzen net zo werken als decibels (eenheid van geluid).
Toeval? Zeg het maar..
Des te harder wij roepen dat de prijs omlaag moet gebeurt dus het tegenovergestelde....misschien toch maar iets meer fluisteren met elkaar
4 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

bodevami schreef:
Des te harder wij roepen dat de prijs omlaag moet gebeurt dus het tegenovergestelde....misschien toch maar iets meer fluisteren met elkaar
Die prijzen vallen best wel mee joh!! Spotgoedkoop dat spul, kan makkelijk wat bij.
2 x
Fat Bastard! schreef:bodevami schreef:
Die prijzen vallen best wel mee joh!! Spotgoedkoop dat spul, kan makkelijk wat bij.
Heb je ook gelijk aan, want 3 ballots kun jij makkelijk betalen
1 x
Gelukkig promoot Passie van Whisky het investeren in whisky via de Nieuwsbrief. Top dat er een kortingsactie is maar jammer dat je als slijter het investeren een warm hart toedraagt.
U hoeft hier niets voor te doen, we hebben alle kortingen direct toegepast op de website. Dus bestel dit weekend uw vaderdag kado, haal dat flesje dat u al maanden stond aan te kijken of pak vast de eerste 10% rendement op dat investeringsflesje.
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Daan schreef:Onlangs besefte ik ineens dat whiskyprijzen net zo werken als decibels (eenheid van geluid).
Toeval? Zeg het maar..
Ik pas dit wel al een tijdje toe op (persoonlijke) Wb-scores. Elke 3 punten hogere score rechtvaardigt een verdubbeling van de prijs als maximale aanschafwaarde. En dan ligt de benchmark bij mij rond de €100 voor een 87 punter.
En dan gelijk nog maar even vanuit beroepsdeformatie: de dB is eigenlijk geen eenheid, maar een verhoudingsgetal. Feitelijk kan alles in (deci)bellen worden uitgedrukt zolang er maar een referentiewaarde en eenheid bij vermeld wordt.
1 x

...