De oplage is zeker niet de kleinste van vW, ik zag flesnummers van 900+

Dirk

Casketje schreef:Goed, heeft iemand hier 'm al geproefd? Want ik begin nu ook nieuwsgierig te worden.
Dre schreef:Casketje schreef:Goed, heeft iemand hier 'm al geproefd? Want ik begin nu ook nieuwsgierig te worden.
Ben er gisterenavond eens goed voor gaan zitten. De ratings van 89 en hoger zijn mijns inziens flink overdreven, maar het is zeker geen verkeerde whisky hoor. Zoals te verwachten veel rood fruit, maar ik vond er ook echt wel wat zwavelachtigs inzitten. En de 46% geeft hem best wel wat karakter en een romige structuur mee. Voor het geld ben ik in ieder geval wel blij met mijn fles.
Oogadal schreef:Tis meer om te huilen eigenlijk; https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -2018-apex
Daar gaat je € 5 per jaar formule Alex…![]()
Als mensen echt bereid zijn om € 125 uit te geven voor een obscure 4 yo Israëlische whisky dan begin ik me serieus af te vragen waarom ik (en Jop) nog moeite doen om iets fatsoenlijks te bottelen voor een nette prijs. Dat je het durft als distillery / importeur. En het nog een slijterij inkrijgt ook.
.Dyson81 schreef:Dre schreef:Casketje schreef:Goed, heeft iemand hier 'm al geproefd? Want ik begin nu ook nieuwsgierig te worden.
Ben er gisterenavond eens goed voor gaan zitten. De ratings van 89 en hoger zijn mijns inziens flink overdreven, maar het is zeker geen verkeerde whisky hoor. Zoals te verwachten veel rood fruit, maar ik vond er ook echt wel wat zwavelachtigs inzitten. En de 46% geeft hem best wel wat karakter en een romige structuur mee. Voor het geld ben ik in ieder geval wel blij met mijn fles.
Ik sluit me bij je aan Dre. Voor mij mag ie in het topic "bang for your buck"!

Lakerfield schreef:Cask1988 schreef:Over flipable gesproken… dit gaat ook een epische worden:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 04/2009-vw
13yo Macallan op refill sherry voor +/- €50
Die WB pagina is pure stilte voor de storm gok ik zo
Denk dat dit reuze meevalt in de praktijk. Er zijn meerdere van deze onbekende Speysides met DRU als begin van het vatnummer en het lijkt weinig aandacht te trekken. De algemene scores van deze flessen maken het sowieso al niet interessant.

Koning schreef:Hoe weten we zeker dat deze Unnamed Speyside een Macallan is? Is dat iets wat Van Wees in iemands oor heeft gefluisterd?
Koning schreef:Deze Unnamed Speysider (https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... de-2009-sv) met bijna exact hetzelfde vatnummer (refill butt Dru 17/A197 #6) en dezelfde stookdatum zou volgens de comments op WB komen van een "a traditional, family-run distillery in Speyside, Scotland". Dan denk ik toch eerder aan Glenfarclas of misschien Balvenie of Glenfiddich. Dat zijn ook namen die zelden tot nooit onder de echte naam door onafhankelijken gebotteld word.

Unnamed Speyside 2009 is een Single Malt gebotteld door The Ultimate, uit een vat van Macallan. Macallan staat bekend om zijn volle houtige, caramel achtige tonen. Deze single malt is gedistilleerd op 23/02/09 en 13 jaar later gebotteld in maart 2022. Het vat dat is gebruikt is DRU 17/A195 #4. Macallen stelt niet vaak vaten beschikbaar voor onafhankelijke bottelaars, dus dit is een bijzondere The Ultimate.

Cask1988 schreef:DRU zegt nul komma niks over de distillery. Is gewoon een numeriek systeem van SV. En SV is ook vW maar das een publiek geheim. Het stukje ‘#6’ in die code is het vatnummer. Als er meerdere vaten gebruikt zijn staat er ‘#1+2’, speur maar na
Lakerfield schreef:Cask1988 schreef:DRU zegt nul komma niks over de distillery. Is gewoon een numeriek systeem van SV. En SV is ook vW maar das een publiek geheim. Het stukje ‘#6’ in die code is het vatnummer. Als er meerdere vaten gebruikt zijn staat er ‘#1+2’, speur maar na
Nul komma niks.. Dat numerieke systeem wordt slechts voor 2 anonieme namen gebruikt. Orkney laat zich raden, en de Speyside? Zijn we al een andere bevestigde naam anders dan Macallan tegen gekomen?
I’m rich!