Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 25 Jun 2026, 21:24

Fat Bastard! schreef:Met een 3de botteling erbij had je nóg meer korting gekregen ;)


Dit was niet alles... máár om alles hierzo te delen is ook weer zo decadent :gnif !
1 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3799
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Jun 2026, 21:38

squaadgras schreef:Dit was niet alles... máár om alles hierzo te delen is ook weer zo decadent :gnif !

Niet zo bescheiden maat, blijf vooral gewoon jezelf :P
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 26 Jun 2026, 00:57

2 x
2 ∞ & →

RdG95
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 Jun 2026, 14:26

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor RdG95 » 26 Jun 2026, 06:31

squaadgras schreef:Weer eens in de buidel getast en 2 leuke (-kuch- hoop ik) flesjes op de kop getikt. Gelukkig niet tegen de bizarre prijzen die genoemd worden.

Afbeelding
Bunnahabhain 20yo 2004/2024 SV for LMDW (First Fill Oloroso Sherry Butt C#800188 op 61.0%)

Afbeelding
Ledaig 15yo 2005/2022 LMDW(Refill Sherry Butt C#900037 op 64.8%)


Mag ik vragen waar je die Bunnahabhain hebt gehaald voor een "schappelijke" prijs? Heb namelijk ook interesse.
Niks moet maar dacht, vragen kan altijd..
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Jun 2026, 08:46

RdG95 schreef:Mag ik vragen waar je die Bunnahabhain hebt gehaald voor een "schappelijke" prijs? Heb namelijk ook interesse.
Niks moet maar dacht, vragen kan altijd..


Ik vermoed bij LMDW. Voor 'vaste klanten' hebben ze 1 á 2 keer per jaar een stapelkortingsactie.
Koop je 1 fles 25% korting.
Bij koop van 2 flessen 35% korting.
Bij 3 of meer flessen 45% korting.

Al regelmatig gebruik gemaakt van deze actie (waaronder ook die Bunna) maar staan nu veel dezelfde en oudere bottelingen als voorgaande keren.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snowy
Senior
Senior
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 Dec 2024, 12:13

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Snowy » 26 Jun 2026, 09:13

Helaas onsuccesvol geweest in de ballot bij Dornoch deze keer!
Dus toch gisteren maar een flesje 13y Re-fill barrel and Oloroso HHD Inchmurrin van de broeders uit Dornoch in het mandje gestopt bij Whiskybase, samen met de tasting set.

https://www.whiskybase.com/nl/whiskies/whisky/302118

Mooie fles om naast de '96 Inchmurrin 28y open te hebben, zonder twijfel de uniekste smaak van mijn kast, 40 flesjes open dus nog redelijk bescheiden, maar er is niets wat ook maar een beetje in de buurt komt van deze.. Dus ook leuk om een ander karakter van Inchmurrin door Thompson te proeven! https://www.whiskybase.com/nl/whiskies/whisky/277355/inchmurrin-1996-pst

(en zeker beide straks in mijn sample lijst :lekker )
1 x

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Casketje » 26 Jun 2026, 12:02

Fat Bastard! schreef:Al regelmatig gebruik gemaakt van deze actie (waaronder ook die Bunna) maar staan nu veel dezelfde en oudere bottelingen als voorgaande keren.

Mee eens, veel dezelfde flessen die terugkeren de laatste paar keren. Wil dus zeggen dat ze zelf aan de helft van de prijs nog niet van die oude stock afgeraken.
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 26 Jun 2026, 12:31

De baas thuis heeft in Leiden gestudeerd, komt uit het land van de blauwe agave, en verplichte mij dan ook tot aanschaf van de Big Peat Leiden Edition. Toevallig blind geproefd een tijd terug, en erg prima bevonden, dus vooruit.. ik volg de orders van vrouwlief de baas.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... edition-dl
1 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 26 Jun 2026, 12:36

Casketje schreef:Mee eens, veel dezelfde flessen die terugkeren de laatste paar keren. Wil dus zeggen dat ze zelf aan de helft van de prijs nog niet van die oude stock afgeraken.


Is ook niet niets, 500 flesjes. Zelfs uitstekende €60,- flesjes (bijv. Lappie 10 CS) raken slijters lastig kwijt. Inflatie van de laatste jaren + algehele afname interesse in whisky hakt er behoorlijk in voor de verkopers. Máár de geschiedenis herhaalt zichzelf, over een jaar of wat kijken we terug naar deze “lull” als het moment om weer wat leuks aan te schaffen voor ‘degelijke prijzen’ (de 18yo+ SC Bowmores van ~€150 bijv.).

Pareltjes pluizen, en laten rollen die knaken!
1 x
2 ∞ & →


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogheid2015 en 28 gasten