Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
JoachimV10
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 10 Nov 2024, 17:22

Springbank 10 is relatief gemakkelijk verkrijgbaar in België voor 60/65 euro. Meer mag je echt niet meer betalen. Ze worden tegenwoordig niet meer ingeslagen zoals 2/3/4 jaar geleden. Die tijd/hype is voorbij, ik heb er vorige maand nog 1tje gekocht voor 55 euro.
Laatst gewijzigd door JoachimV10 op 10 Nov 2024, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding
(open flessen)

Herman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Herman » 10 Nov 2024, 19:00

Reichenbach schreef:
jer03n schreef:Bij de Mitra zelfs te bestellen voor €69,99
...
Heb ik ze daar (nog niet eens zo lang geleden) in de aanbieding gezien voor 40 euro. Het kan verkeren.

Dat is helemaal een koopje :)
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 11 Nov 2024, 11:55

Herman schreef:
Reichenbach schreef:
...
Heb ik ze daar (nog niet eens zo lang geleden) in de aanbieding gezien voor 40 euro. Het kan verkeren.

Dat is helemaal een koopje :)

Dat zal niet afgelopen 3 jaar zijn geweest. De laatste keer dat ik Springbank 10 (of andere core range producten) voor de pre-covid prijzen in de winkel heb zien staan was begin 2021.
1 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 11 Nov 2024, 16:15

Reichenbach schreef:
...

Niet zo lang geleden is natuurlijk een relatief begrip, maar dat zal iig een jaar of 4-5 geleden zijn veronderstel ik zo.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Nov 2024, 19:24

Cor - Vinabc schreef:Niet zo lang geleden is natuurlijk een relatief begrip, maar dat zal iig een jaar of 4-5 geleden zijn veronderstel ik zo.
Op mijn leeftijd is dat helaas niet zo lang geleden.

De laatste keer dat ik Springbank 10 (of andere core range producten) voor de pre-covid prijzen in de winkel heb zien staan was begin 2021.
Even nagekeken; januari 2021. Tijd gaat snel.
4 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 03 Dec 2024, 19:44

Vandaag een fles van de heren Tucek (die van Blackadder) gekregen als dank voor iets dat ik voor ze gedaan had; Glen Garioch 1990 Blackadder - 23 jaar oud. Dat was wel een erg gulle beloning. Snel van genieten met vrienden.
10 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 03 Dec 2024, 22:28

Michael ontmoet op Spirits in the Sky in Brussel enkele weken geleden. Echt wel een karakter die man, met z'n nektapijt. :bigsmile Wel een leuke fles. :goedgedaan
1 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 04 Dec 2024, 07:56

Moet ook altijd aan Bottom denken als ik m zie :gnif Als zijn vader er bij is zijn ze helemaal erg, mooi spel.
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 04 Dec 2024, 11:01

Cor - Vinabc schreef:Glen Garioch 1990 Blackadder - 23 jaar oud. Dat was wel een erg gulle beloning. Snel van genieten met vrienden.

Heb deze afgelopen september geproefd aan de bar van de Highlander Inn. Mooie fles Cor. Laat hem je smaken.

En die Tucek's.....Quite the characters :gnif
1 x
Afbeelding

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 04 Dec 2024, 13:19

Ik heb me gewaagd aan iets waarvan ik niet helemaal weet hoe het uit gaat pakken, drie flessen gekocht van de Coastal Embrace Collection van Murray McDavid. Ik ben voor de Rum, Cognac en PX vaten gegaan, met 10% black friday korting kwam dat op 105 pond per fles.

Ik ben me de laatste tijd een beetje op oudere blends aan het richten, ik vind het een leuke hoek om te ontdekken wat leeftijd kan doen met een whisky zonder dat het te veel pijn doet in de portemonnee. Ben benieuwd!
2 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 04 Dec 2024, 21:49

Iain87 schreef:Ik heb me gewaagd aan iets waarvan ik niet helemaal weet hoe het uit gaat pakken, drie flessen gekocht van de Coastal Embrace Collection van Murray McDavid. Ik ben voor de Rum, Cognac en PX vaten gegaan, met 10% black friday korting kwam dat op 105 pond per fles.

Ik ben me de laatste tijd een beetje op oudere blends aan het richten, ik vind het een leuke hoek om te ontdekken wat leeftijd kan doen met een whisky zonder dat het te veel pijn doet in de portemonnee. Ben benieuwd!

Ik heb deze hier gekocht toen ik in Inverness was twee weken geleden - een 40 jarige blend voor £117. Volgens de IB een blend van 60% Cambus met 40% single malt van Glen Garioch, Blair Athol, Fettercairn & Glenfarclas, all married in an ex-Islay sherry butt sinds 1998.

Uit dezelfde batch vaten als deze 40-jarige Thompson Bros - die dan weer £165 moest kosten.

Die Coastal Embraces heb ik ook gezien, voor de prijs inderdaad een mooie deal, maar gezien de niet echt lovende reviews van de eerder uitgebrachte versie op Sauternes zou ik ze liever eerst eens proeven.

Overigens telkens ik in Schotland ben loopt er wel een veiling af van whiskyauctioneer - en gezien hun kantoor op de terugweg naar huis ligt... deze keer enkele bids gedaan en tot m'n verbazing veel gewonnen ook. :domdom :lol: waaronder de 27 jarige Enigma (Wardhead), een 16 jarige Enigma (Glenfarclas), 2 Port Charlotte Vallinchs en een van de eerste Bruichladdich Vallinchs, eentje uit 1983 (geboortejaar) gebotteld voor de 1-jarige heropening van Bruichladdich in 2002. Wel voor mooie drinkprijzen en behalve de 1983 allemaal onder retail, dat dan weer wel. Die 27-jarige teaspooned Glenfiddich had ik in de Cadenhead shop in Edinburgh geproefd en zien staan voor £175 - wat me te duur was. Op veiling "amper" £105 (£117 incl kosten).
6 x

elepelaar
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor elepelaar » 04 Dec 2024, 23:18

Iain87 schreef:Ik heb me gewaagd aan iets waarvan ik niet helemaal weet hoe het uit gaat pakken, drie flessen gekocht van de Coastal Embrace Collection van Murray McDavid. Ik ben voor de Rum, Cognac en PX vaten gegaan, met 10% black friday korting kwam dat op 105 pond per fles.

Ik ben al jaren liefhebber van goede oude blends. Laat je eens verrassen door een johnnie walker swing met oud label uit jaren 70 of zelfs red label uit jaren 60/70, wat een smaakexosie. Een van mijn favorieten is oude Vat69 in de wat zwarte bolle flesjes uit jaren 60 (maar die kom je niet zo vaak meer tegen). Oude white horse is ook fenomenaal (oude blends hadden ook veel hoger % aan maltwhisly)
1 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 05 Dec 2024, 13:45

Casketje schreef:Ik heb deze hier gekocht toen ik in Inverness was twee weken geleden - een 40 jarige blend voor £117. Volgens de IB een blend van 60% Cambus met 40% single malt van Glen Garioch, Blair Athol, Fettercairn & Glenfarclas, all married in an ex-Islay sherry butt sinds 1998.

Oeh dat klinkt ook erg interessant, ga ik mijn ogen voor openhouden!

Casketje schreef:Uit dezelfde batch vaten als deze 40-jarige Thompson Bros - die dan weer £165 moest kosten.

Ha, die heb ik toevallig dan weer gekocht, alsmede deze 38 jarige blend die ik bewaar voor mijn 38e verjaardag in maart komend jaar. Eigenlijk zouden we wat samples moeten uitwisselen als de flessen eenmaal open zijn, kijken in hoeverre ze overeenkomen.

Casketje schreef:Die Coastal Embraces heb ik ook gezien, voor de prijs inderdaad een mooie deal, maar gezien de niet echt lovende reviews van de eerder uitgebrachte versie op Sauternes zou ik ze liever eerst eens proeven.

Ja snap ik heel goed, dat schrok mij initieel ook af. Uiteindelijk ben ik er toch voor gegaan gezien de Mission Gold flessen over het algemeen wel goed scoren en ik toch wel wat vertrouwen in de kwaliteit heb. Omdat ik ze ook met wat korting heb kunnen kopen kan ik het me ook wel permiteren om tegen een zacht prijsje te koop te zetten als het me toch niet bevalt.

Mooie flessen ook van de veilingen! Ik heb redelijk wat gekocht bij Scotchwhiskyauctions omdat ze daar voor 5 pond per fles je aankopen een jaar lang verzekerd bewaren, dan heb ik ze opgepikt tijdens jaarlijkse tripjes. Ik probeer dat eigenlijk wat minder te doen, het blijft extra rompslomp en extra kosten. Maar de verleiding van een uniek flesje voor een zachte prijs op de kop tikken blijft groot...
1 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 05 Dec 2024, 14:57

Iain87 schreef:Eigenlijk zouden we wat samples moeten uitwisselen als de flessen eenmaal open zijn, kijken in hoeverre ze overeenkomen.

Goed idee, doen we zeker! Vraag is alleen wanneer die fles open gaat want er zijn er nog een paar (honderd) die eigenlijk al in de rij staan. :lol:

Die 38-jarige blend staat ook al ergens op me te wachten. :oops: Ik moet echt stoppen met kopen, het begint een beetje de spuigaten uit te lopen.
Laatst gewijzigd door Casketje op 05 Dec 2024, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 05 Dec 2024, 15:00

Casketje schreef:
Iain87 schreef:Ha, die heb ik toevallig dan weer gekocht, alsmede deze 38 jarige blend die ik bewaar voor mijn 38e verjaardag in maart komend jaar. Eigenlijk zouden we wat samples moeten uitwisselen als de flessen eenmaal open zijn, kijken in hoeverre ze overeenkomen.

Goed idee, doen we zeker! Vraag is alleen wanneer die fles open gaat want er zijn er nog een paar (honderd) die eigenlijk al in de rij staan. :lol:

:lol: Ja same here
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”