Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Koning » 02 Sep 2024, 19:56

Freezeroz schreef:
Freezeroz schreef:Over het whisky arrangement was ik wat minder te spreken.
Ik kreeg de volgende 4 drams:
1-Ardnamurchan- AD/ -46.8% -WB: 84.67ptn
2-Croftengea- Marsala MM -44.5% -WB: 83.47ptn
3-Lochlea- Fallow Edition -46% -WB: 84.21ptn
4-Borders- While We Wait (Single Grain) -51.7% -WB: 80.66ptn
Stuk voor stuk whiskies met een lagere score dan ik thuis gewend ben om te drinken :nono. Dit terwijl ik omgeven was door whiskies die ik graag eens had willen proberen. Deze 4 matige en jonge drams deden voor mij helaas wel wat af aan de avond.

Hele complexe drams hebben ook weinig zin bij gerechten is mijn ervaring, het gaat erom of de basale smaken matchen. Misschien dat ook meespeelde dat dit allemaal jonge drams waren? En velen hebben op dit forum ook gewoon verwende smaakpapillen :smullen
2 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Sep 2024, 20:28

jer03n schreef:Vorige week dagje in Brugge
Kreeg het helaas niet verkocht bij de vrouw en kinderen om de distilleerderij te bezoeken
...
Gelijk hebben ze; je had ze lekker moeten maken voor brouwerij De Halve Maan. En daar na afloop trakteren op een Straffe Hendrik van de tap.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

jer03n
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jer03n » 02 Sep 2024, 22:29

Reichenbach schreef:
jer03n schreef:Vorige week dagje in Brugge
Kreeg het helaas niet verkocht bij de vrouw en kinderen om de distilleerderij te bezoeken
...
Gelijk hebben ze; je had ze lekker moeten maken voor brouwerij De Halve Maan. En daar na afloop trakteren op een Straffe Hendrik van de tap.

Ook geopperd zonder resultaat :domdom
1 x
Afbeelding

flyinghellas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor flyinghellas » 07 Okt 2024, 23:35

De laatste fles die ik heb aangeschaft is een TSINGTAO Chinese single malt whisky en dan de speciale Taiwan botteling .
Nog niet geproefd.
0 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 28 Okt 2024, 17:51

Ik heb deze Bruichladdich 20yo gedronken bij de Dornoch Castle Whisky Bar en hij maakte een behoorlijke indruk. Hij was maar even te koop bij Royal Mile Whiskies omdat 1 van de 3 vrienden die hem hadden gebottled wat van hun flessen te koop aanbood, onlangs heeft een 2e vriend besloten hetzelfde te doen en toen kon ik er eentje bemachtigen. Meer dan ik normaliter uitgeef aan een fles maar ik vond het een bijzondere dram, en ik dronk hem op reis met 2 van mijn eigen "Cairde" dus vond het wal toepasselijk :)
3 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 28 Okt 2024, 20:52

Iain87 schreef:Ik heb deze Bruichladdich 20yo gedronken bij de Dornoch Castle Whisky Bar en hij maakte een behoorlijke indruk. Hij was maar even te koop bij Royal Mile Whiskies omdat 1 van de 3 vrienden die hem hadden gebottled wat van hun flessen te koop aanbood, onlangs heeft een 2e vriend besloten hetzelfde te doen en toen kon ik er eentje bemachtigen. Meer dan ik normaliter uitgeef aan een fles maar ik vond het een bijzondere dram, en ik dronk hem op reis met 2 van mijn eigen "Cairde" dus vond het wal toepasselijk :)

3 cl graag :bigsmile ;)
0 x
Afbeelding

sjaak92
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sjaak92 » 29 Okt 2024, 10:49

Iain87 schreef:Ik heb deze Bruichladdich 20yo gedronken bij de Dornoch Castle Whisky Bar en hij maakte een behoorlijke indruk. Hij was maar even te koop bij Royal Mile Whiskies omdat 1 van de 3 vrienden die hem hadden gebottled wat van hun flessen te koop aanbood, onlangs heeft een 2e vriend besloten hetzelfde te doen en toen kon ik er eentje bemachtigen. Meer dan ik normaliter uitgeef aan een fles maar ik vond het een bijzondere dram, en ik dronk hem op reis met 2 van mijn eigen "Cairde" dus vond het wal toepasselijk :)

Als grote PC fan lust ik daar ook wel een sample van mocht je die beschikbaar stellen. Gave fles!
0 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 29 Okt 2024, 10:52

Ik hou jullie op de hoogte. In principe heb ik nog nooit een fles versampled en ligt deze nog in de UK tot ik hem een keer kan ophalen, maar mocht ik hem openen als hij eenmaal hier is en wat samples kunnen missen dan laat ik het weten!
3 x

Herman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Herman » 09 Nov 2024, 13:04

Vanmorgen naar Eindhoven gereden om daar een flesje Springbank 10 op te halen ..
Ben na het lezen en horen van reviews toch wel benieuwd en vond de prijs ook nog te doen die ze daar vroegen..
zag bij diverse sites dat deze voor 99 euro te koop is , dat vond ik wel wat veel maar nu toch een leuke fles voor een redelijke prijs aangeschaft :hoera
0 x

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 09 Nov 2024, 15:37

Herman schreef:Vanmorgen naar Eindhoven gereden om daar een flesje Springbank 10 op te halen ..
Ben na het lezen en horen van reviews toch wel benieuwd en vond de prijs ook nog te doen die ze daar vroegen..
zag bij diverse sites dat deze voor 99 euro te koop is , dat vond ik wel wat veel maar nu toch een leuke fles voor een redelijke prijs aangeschaft :hoera

Springbank 10 voor 99 euro? Oef... Is gewoon te vinden voor 65 euro ongeveer. Ik hoop dat je er niet teveel voor hebt betaald. Desondanks zal het vast een top ervaring worden. Ik ken geen whiskykenner die zijn neus ophaalt voor een Springbank.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Nov 2024, 17:55

Herman schreef:...zag bij diverse sites dat deze voor 99 euro te koop is ,
Daarvoor mooi laten staan. De SB10 was een tijdje populair en schaars waardoor de prijzen werden opgedreven. Inmiddels toch weer vindbaar voor 60 tot 65 euro.
0 x

Herman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Herman » 10 Nov 2024, 10:19

Slight schreef:
Herman schreef:Vanmorgen naar Eindhoven gereden om daar een flesje Springbank 10 op te halen ..

Springbank 10 voor 99 euro? Oef... Is gewoon te vinden voor 65 euro ongeveer. Ik hoop dat je er niet teveel voor hebt betaald. Desondanks zal het vast een top ervaring worden. Ik ken geen whiskykenner die zijn neus ophaalt voor een Springbank.

Gelukkig ook voor zo’n 62 euro een flesje gekocht :) was ook leuk om eens rond te snuffelen daar in de winkel..
voor 99 euro laat ik het ook staan :)
Vind het toch wel bizar dat voor een fles zo ongeveer 40 verschil kan zitten .. proberen ze klanten een poot uit te draaien ofzo? Dat er een paar euro verschil kan zijn is prima maar een paar tientjes is toch wel een redelijk groot verschil in mijn optiek .

Hoe dan ook , zal binnenkort eens gezellig met vrienden een lekkere dram nemen :D
0 x

Herman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Herman » 10 Nov 2024, 10:21

Reichenbach schreef:
Herman schreef:...zag bij diverse sites dat deze voor 99 euro te koop is ,
Daarvoor mooi laten staan. De SB10 was een tijdje populair en schaars waardoor de prijzen werden opgedreven. Inmiddels toch weer vindbaar voor 60 tot 65 euro.

Daarom ben ik ook naar Eindhoven gegaan daar stond ie voor 62 euro.
Bij bv drankdozijn en gigant betaal je nog 99 euro ..
1 x

jer03n
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jer03n » 10 Nov 2024, 14:33

Bij de Mitra zelfs te bestellen voor €69,99
Dan zijn die anderen echt aan de prijs :HitHead
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Nov 2024, 16:03

jer03n schreef:Bij de Mitra zelfs te bestellen voor €69,99
...
Heb ik ze daar (nog niet eens zo lang geleden) in de aanbieding gezien voor 40 euro. Het kan verkeren.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”