edwinedje schreef:Zijn die een beetje te pruimen? Of doet ik beter een ander tafeltje aan?
Ex-Sherry.....dus zal jou wel niet kunnen bekoren

edwinedje schreef:Zijn die een beetje te pruimen? Of doet ik beter een ander tafeltje aan?

Fat Bastard! schreef:edwinedje schreef:Zijn die een beetje te pruimen? Of doet ik beter een ander tafeltje aan?
Ex-Sherry.....dus zal jou wel niet kunnen bekorenKees staat dan naast me, of eventueel Norbert voor Amerikaanse meuk, of Monique met Islay en Campbeltown snoepjes of....of....of......

/ Mijn Website met mijn Distillery Visits

Reichenbach schreef:Dat zou ik vooral aan je vrouw vragen.
Als je last hebt van smetvrees zou je ze kunnen behandelen. Als het je niet intereseerd zou ik er niet te veel mee prutsen. Spul om ze te ontsmetten is ook rotzooi.

Nikola schreef:Ik heb fruitkistjes gekocht om een whisky kast te creëren.
Ik vraag mee af of ik de houte kistjes een behandeling moet geven of ze mogen zomaar in de kamer?
Oogadal schreef:Nikola schreef:Ik heb fruitkistjes gekocht om een whisky kast te creëren.
Ik vraag mee af of ik de houte kistjes een behandeling moet geven of ze mogen zomaar in de kamer?
Ik snap dat je liever je geld aan whisky uitgeeft, maar wel eens van de term ‘sinaasappelkistjeshout’ gehoord? Da’s een term die gebruikt wordt om hout van dubieuze kwaliteit aan te duiden…..
Ik zou niet te hoog gaan met je wrakhout kistjes. Beter kijken naar jaren 50/60 kisten waar bijvoorbeeld melk in zat. Of Coca-Cola kratjes, maar die zijn niet te betalen..

defeatless schreef:Als je van die oude veilingkisten op de kop hebt weten te tikken, dan zit je wel goed.
Bij mijn oma staan er ook nog een zwikkie in de schuur met de naam van wijlen mijn opa erin gebrand.
Die dingen gaan al makkelijk 60 jaar mee.
Als het dit soort kistjes zijn, dan niks meer aan doen!
Nikola schreef:defeatless schreef:Als je van die oude veilingkisten op de kop hebt weten te tikken, dan zit je wel goed.
Bij mijn oma staan er ook nog een zwikkie in de schuur met de naam van wijlen mijn opa erin gebrand.
Die dingen gaan al makkelijk 60 jaar mee.
Als het dit soort kistjes zijn, dan niks meer aan doen!
Die van jou zijn super mooi.
Ik heb deze gekocht.![]()
https://www.hornbach.nl/shop/Fruitkist- ... tikel.html

Johnson schreef:Mijn domme vraag betreft het verzamelen van whisky als collectables /investering (niet dat ik dat van plan ben, ik drink ze liever).
Maar van een oude goede wijn zie je meteen het jaar van botteling (bijv 1977).
Hoe weet je nu wanneer een bijv. 30 jaar oude whisky van distillery X werd gedistilleerd en gebotteld ? Waarom is een bepaalde 30 j whisky uit 1990 (dus gedestilleerd in 1960) , meer waard dan eenzelfde fles uit 2015 (dus whisky uit 1985) ? Er staan immers (meestal) geen jaargetallen op de fles.
Dan kun je toch niet weten hoe oud de whisky is, want het juiste jaar van distilleren en bottelen weet je toch nooit zeker ?
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Toondby en 25 gasten