Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 22 Jul 2021, 14:40

Cask1988 schreef:
Fat Bastard! schreef:
Cask1988 schreef:Duik maar eens de kelder in bij the old pipe :bigsmile

Zet die 'ouwe puupe' die Bunna's weg bij collega slijters?

Nee maar die hebben wel een beste voorraad oudere en succesvolle bottelingen achterovergedrukt staan die dan later zomaar ineens weer aangeboden worden zoals pas de 1983 old pulteney ;) Het verhaal van Alex gaat dus wel degelijk ook op voor sommige slijters.

Heb dit zelf idd meegemaakt bij deze slijter, het betreft een hele poos geleden, maar hij gaf toen aan een vriend van mij en mijzelf aan, een doosje oudere Ardbegs weg te zetten om de prijsontwikkeling af te wachten.
Ik heb het toen over me heen laten gaan, maar vond het zeker geen toffe reactie van hem ( Johan ).

Groet Cor
1 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 22 Jul 2021, 16:14

Moet je eens nagaan wat een kapitaal die mega stash met Glendronachs waard is. Prachtige releases uit 1972, 1985, 1990-1995 staan daar in grote getallen in de kelder stof te happen en meer waard te worden.
0 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 22 Jul 2021, 16:50

RvdB schreef:Moet je eens nagaan wat een kapitaal die mega stash met Glendronachs waard is. Prachtige releases uit 1972, 1985, 1990-1995 staan daar in grote getallen in de kelder stof te happen en meer waard te worden.

:o :o
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 22 Jul 2021, 17:04

RvdB schreef:Moet je eens nagaan wat een kapitaal die mega stash met Glendronachs waard is. Prachtige releases uit 1972, 1985, 1990-1995 staan daar in grote getallen in de kelder stof te happen en meer waard te worden.

O.a. dit dus … en nog wel meer van dat caliber parels.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 22 Jul 2021, 22:06

Zou het ook een rol kunnen spelen dat de ruimte nodig hebben in de pakhuizen van Rotterdam? Die zijn op het moment dat de Brexit in 2016 werd afgekondigd volgestouwd met whisky en dat spul moet er ook weer een keer uit.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 22 Jul 2021, 23:34

Dacht dat er ook een soort van parallelhandel in de drankenwereld bestaat. Mijn gedachte was altijd dat dit soort aanbod via die kanalen kwam. (Ik denk dan zelf aan aanbod uit andere lidstaten, zoals Duitsland of Frankrijk dat daar niet verkocht raakt en dan alsnog enige jaren later in NL aangeboden wordt maar niet via de officiële distributeur).
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 22 Jul 2021, 23:38

Tomintoul schreef:Dank voor het plaatsen van de link. Dit is de Bunna (sorry had het in eerdere post over Ben Nevis) waar ik op doelde! Kon hem niet zo gauw meer terugvinden aangezien hij vrij rap was uitverkocht op de websites waar ik hem voorbij zag komen (Whiskysite o.a.). Bovendien heeft Wemyss behoorlijk wat jaren ‘87 bottelingen van Bunna uitgebracht.

Enfin. Het lijkt mij sterk dat het hier - zoals Fat Bastard m.i. terecht opmerkt - gaat over ‘vondsten’ uit de kelder of het wederverkopen van whisky’s uit privécollecties. Lijkt mij aannemelijker dat deze flessen al enige tijd op de plank staan bij bottelaars en nu pas worden aangeboden aan slijters.

Hoorde vanavond dat waarschijnlijk een partij Bunna's (van Wemyss serie van '87 t/m '91) bij de importeur terecht kwam, waarschijnlijk doordat deze van andere markten terug kwam bij de exporteur.
Vanmiddag stonden twee andere bottelingen van Wemyss (ik dacht ook een '87 en een '90) bij Whiskybase online.

Overigens zetik mijn aangeschafte fles weg tot 28 januari 2022. Op die vrijdagavond ga ik hem delen met bekende gezichten aan mijn tafeltje :goedgedaan
Laatst gewijzigd door Fat Bastard! op 22 Jul 2021, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 22 Jul 2021, 23:44

Cask1988 schreef:
Fat Bastard! schreef:
Cask1988 schreef:Duik maar eens de kelder in bij the old pipe :bigsmile

Zet die 'ouwe puupe' die Bunna's weg bij collega slijters?

Nee maar die hebben wel een beste voorraad oudere en succesvolle bottelingen achterovergedrukt staan die dan later zomaar ineens weer aangeboden worden zoals pas de 1983 old pulteney ;) Het verhaal van Alex gaat dus wel degelijk ook op voor sommige slijters.

Spreek dat ook niet tegen maar ik bedoelde specifiek die Bunna's die nu ineens bij verschillende slijters opduiken. En die zijn dus een heel ander verhaal ;-)
1 x
Afbeelding

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 23 Jul 2021, 16:26

Fat Bastard! schreef:
Tomintoul schreef:Dank voor het plaatsen van de link. Dit is de Bunna (sorry had het in eerdere post over Ben Nevis) waar ik op doelde! Kon hem niet zo gauw meer terugvinden aangezien hij vrij rap was uitverkocht op de websites waar ik hem voorbij zag komen (Whiskysite o.a.). Bovendien heeft Wemyss behoorlijk wat jaren ‘87 bottelingen van Bunna uitgebracht.

Enfin. Het lijkt mij sterk dat het hier - zoals Fat Bastard m.i. terecht opmerkt - gaat over ‘vondsten’ uit de kelder of het wederverkopen van whisky’s uit privécollecties. Lijkt mij aannemelijker dat deze flessen al enige tijd op de plank staan bij bottelaars en nu pas worden aangeboden aan slijters.

Hoorde vanavond dat waarschijnlijk een partij Bunna's (van Wemyss serie van '87 t/m '91) bij de importeur terecht kwam, waarschijnlijk doordat deze van andere markten terug kwam bij de exporteur.
Vanmiddag stonden twee andere bottelingen van Wemyss (ik dacht ook een '87 en een '90) bij Whiskybase online.

Overigens zetik mijn aangeschafte fles weg tot 28 januari 2022. Op die vrijdagavond ga ik hem delen met bekende gezichten aan mijn tafeltje :goedgedaan

Dat is zeker een mooie rede om langs te komen :duimop :duimop :duimop
1 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 24 Jul 2021, 10:58

Welke kelder is dit precies? Ik vraag het voor een vriend :bigsmile
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 24 Jul 2021, 11:40

Volgens mij weet je het al, maar het het betreft de ouwe piep in St Oedenrode
Ow sorry, Old Pipe. :lekker
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 24 Jul 2021, 12:46

Daan schreef:

Welke kelder is dit precies? Ik vraag het voor een vriend :bigsmile

Vertel die vriend ;) maar dat ie zich niet rijk hoeft te rekenen. Inkoopprijzen van toen, verkoopprijzen van nu.
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Jul 2021, 16:32

Raymond CS schreef:
Fat Bastard! schreef:Overigens zetik mijn aangeschafte fles weg tot 28 januari 2022. Op die vrijdagavond ga ik hem delen met bekende gezichten aan mijn tafeltje

Dat is zeker een mooie rede om langs te komen :duimop

En dan maar hopen dat ik jou herken ;) :lekker
0 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 27 Jul 2021, 16:13

Yup ... maar het levert alleen maar wat op als je het verkoopt. :Scratch
En er zal vast wel iemand zijn die het aan een astronomisch bedrag wil aanschaffen.
Maar zolang je het niet verkoopt ... kan je er niets mee. (met die centen).
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 27 Jul 2021, 16:15

Fat Bastard! schreef:Overigens zetik mijn aangeschafte fles weg tot 28 januari 2022. Op die vrijdagavond ga ik hem delen met bekende gezichten aan mijn tafeltje :goedgedaan

Zijn die een beetje te pruimen? Of doet ik beter een ander tafeltje aan? :bigsmile
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”