Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 23 Mei 2023, 00:06

Casketje schreef:
Fat Bastard! schreef:Waslijst
:bigsmile

Ook onder de indruk van Glen Moray zie ik?

Zekers! Wij hadden zaterdag een TOPdag. Eerst bij Benriach mooie tour gevolgd met vooral highlight een uitgebreide rondleiding door hun warehouses en uitleg over de vele vat soorten (duidelijk een passie van onze gids). En vervolgens bij Glen Moray een uitgebreide tasting met vele extra's.
De prijzen die ze daar vragen voor de distillery exclusives kan Glen Garioch nog een voorbeeld aan nemen (daar staat een 12yo Rum Cask voor 'slechts' £225 :shock: ).

Hoe waren de Highland Games? Emma Ware had het erover dat ze daar naartoe zou gaan. Deze Peated Port naast een unpeated Port Cask geproefd. Die highland peat maakt toch wel een mooie combi met het portvat bij deze.
2 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 23 Mei 2023, 13:49

Net hetzelfde als bij ons dus: 's morgens bij Benriach de Grape and Grain tour (tour iets minder, tasting met de hapjes en de bijhorende sherries/ports/manzanillas was uitstekend) en dan naar Glen Moray. Daar hadden we niks geboekt maar via de importeur (vriend heeft een whisky shop) hadden we wel een leuke privérondleiding en tasting in het huisje met Iain Allan. Heel leuk en interessant om te zien hoeveel ze experimenteren en hoe ze ook van plan zijn om hun Warehouse edities naar Europa te brengen, ipv nu enkel in de UK. En inderdaad: prijs-kwaliteit absoluut in orde. Die unpeated port die je geproefd hebt zal waarschijnlijk hun Spirit of Speyside botteling geweest zijn. Ik vond die ook wel lekker, maar opnieuw: één en al port zonder meer. Ik denk dat ik toen de 10-jarige Elgin editie had meegenomen op Chardonnay, mede omdat een koppel dat we hebben leren kennen in Grantown afkomstig is van daar en ik 'm wou delen met hen. Glen Garioch zijn we vorige week gepasseerd toen we terugkwamen van de Aberdeen kust en gewoon links laten liggen - prijzen zijn inderdaad volledig van de pot gerukt. Zelfde verhaal bij Glendronach trouwens - ik dacht £135 voor een 2011 of 2012 single cask. Bij Benriach vond ik die PX die jij gekocht hebt heel goed, maar ook aan de dure kant.

Highland games was een leuke ervaring, het was de eerste keer dat we d'r eentje gedaan hadden en ik was onder de indruk van hoeveel volk er was. En de sfeer: heel gezellig. Bij ons mag je niks meenemen naar zo'n events, daar komen mensen toe met stoelen, rugzakken, honden, allemaal geen enkel probleem. Trouwens daar een leuk gesprek gehad met de man achter de IB Roslin Distillers die daar ook stond met een klein standje. Z'n vader was jarenlang manager bij Ben Nevis en ook hij heeft er nog gewerkt. Laat ons zeggen dat 'ie ook niet bepaald tevreden was met de richting waar Nikka de distillery in aan het duwen is. Cardhu stond er trouwens ook, maar die vroegen zelfs geld om eens te proeven, en dat was er voor mij net teveel aan. :bigsmile
1 x

Wahlee
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 23 Mei 2023, 17:00

Ik wil jullie vriendelijk vragen geen verslag van reizen, tours of tastings te plaats. Wij zijn afgelopen oktober terug gekomen, en het is nu al veel te lang geleden. Dus helemaaaaaal niet leuk om te lezen :Cry
Overigens ook onder andere distillery exclusives van Glen Moray en Strathisla meegenomen.
#hoezojaloerswaarhebjehetover
4 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 23 Mei 2023, 19:20

Oh Wally, ik voel met je mee! Ben net 2 dagen thuis en nu al heimwee :lol:
3 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 25 Mei 2023, 14:38

Mezelf getrakteerd op een Rare Cask Glenglassaugh.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... saugh-2012

Ben nu eenmaal gecharmeerd van deze serie ( dus wie nog heeft en er vanaf wil, reageer maar ! ).

Groet Cor
2 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 25 Mei 2023, 19:20

cor0566 schreef:Mezelf getrakteerd op een Rare Cask Glenglassaugh.

Da's nou echt zo'n distillery waar ik me altijd al eens in heb willen verdiepen maar komt er nooit van..
Misschien leuk voor een range share :bigsmile

OT, zelf zojuist ontvangen:

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/43140/tamdhu-1984-cwc

Niet de beste Tamdhu waarschijnlijk, maar uit m'n geboortejaar dus kon het niet laten..

:Slainte
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 25 Mei 2023, 20:19

Mermur schreef:Via Whisky Antique: 5cl sample van de Mortlach 1997-2019 SS Dedicated to Giorgio D'Ambrosio. Een fles hiervan is niet meer te betalen - of in ieder geval heb ik niet zo veel geld meer over voor een 22-jarige Mortlach - maar dat betekent niet dat ik 'm niet geproefd wil hebben.

Plan mislukt: het sample beviel erg goed - Italiaanse bottelaars en Mortlach vormen vaak een gelukkige combinatie - en toen kwam het vakantiegeld binnen ...
4 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 25 Mei 2023, 21:23

Mermur schreef:Plan mislukt: het sample beviel erg goed - Italiaanse bottelaars en Mortlach vormen vaak een gelukkige combinatie - en toen kwam het vakantiegeld binnen ...

Het geld staat zeker niet bij Dreizen op de rekening??
:zwijg
1 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 30 Mei 2023, 20:06

Zojuist de Cairdeas 2023 en de 10 year old Sherry Oak aangeschaft.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/232588
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/178663
1 x
Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 31 Mei 2023, 15:46

Uridium schreef:Vandaag bij de E.Leclerc een Knockando 18 gekocht voor € 41,- :hoera

Hier ook maar even binnen gelopen en deze meegenomen. Ging eigenlijk voor Lagavulin 16 maar die was een stuk duurder geworden.
1 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 31 Mei 2023, 18:39

dannyp44 schreef:
Uridium schreef:Vandaag bij de E.Leclerc een Knockando 18 gekocht voor € 41,- :hoera

Hier ook maar even binnen gelopen en deze meegenomen. Ging eigenlijk voor Lagavulin 16 maar die was een stuk duurder geworden.

Dat was me ook al opgevallen. Ik had ook de laga 16 op m'n verlanglijst staan, maar heb 'em ook overgeslagen.
Ik twijfelde nog over de Aberlour 14... kom ik in hypers tegen voor ca. 39 euro :Scratch
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mei 2023, 18:48

dannyp44 schreef:... Ging eigenlijk voor Lagavulin 16 maar die was een stuk duurder geworden.
Ja, de laatste 'leuke' aanbieding was bij de Gall voor ik meen €66. Had daarvoor ook nog een klantenkaart gekocht dus iets van €60 (dom, ik weet het).

Vandaag thuisgekomen met een Kilkerran heavenly peated. Ik zou eigenlijk een nieuwe 12 aanschaffen, maar deze stond er naast en was nauwelijks duurder.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 31 Mei 2023, 18:56

Uridium schreef:Ik twijfelde nog over de Aberlour 14... kom ik in hypers tegen voor ca. 39 euro :Scratch

Oei, heb ik toch nog een eurotje teveel betaald (-;
1 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 02 Jun 2023, 09:14

Verdorie, maand net begonnen en daar gaat het budget alweer.
Mailtje van Dramtime, bestaan 10 jaar en hebben om dat te vieren een hele mooie WDS botteling. Een 15yo Blair Athol.
En niet zomaar een zag ik, maar na rijping op een refill butt nog een maturation in een Fresh Amontillado Blood-tub.

Kon ik niet laten liggen :Slainte
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 02 Jun 2023, 13:49

Is het wat..
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”