Als het een pilsener type is wat mij betreft wel. Maar er is ook bier waar traditioneel weinig of geen koolzuur in zit.Freddy schreef:Reichenbach schreef:Net als dood bier, de mout, suiker en de hopbitterheid blijven het langst hangen.Nikola schreef:Is het denkelijk dat naar mate meer smaken verdwijnen, proef je meer de mout in de whisky?
Is bier zonder koolzuur dood?
Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
- Reichenbach
- Moderator

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
In de Cqs beschrijving van deze week:
Hoe zou dat werken?
"We hebben horen fluisteren dat Dailuaine in 2016 voor Clynelish heeft geproduceerd, Clynelish was vanaf april 2016 voor 10 maanden gesloten voor onderhoud. Of dit verhaal klopt weten we niet, een waxy Dailuaine in plaats van Clynelish voor blends is een mogelijkheid."
Hoe zou dat werken?

0 x
- Reichenbach
- Moderator

JvR schreef:In de Cqs beschrijving van deze week:"We hebben horen fluisteren dat Dailuaine in 2016 voor Clynelish heeft geproduceerd, Clynelish was vanaf april 2016 voor 10 maanden gesloten voor onderhoud. Of dit verhaal klopt weten we niet, een waxy Dailuaine in plaats van Clynelish voor blends is een mogelijkheid."
Hoe zou dat werken?
Dan kan het nog steeds
edit: Als het in de fles gaat mag daar ook geen Clynelish op staan.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:JvR schreef:In de Cqs beschrijving van deze week:"We hebben horen fluisteren dat Dailuaine in 2016 voor Clynelish heeft geproduceerd, Clynelish was vanaf april 2016 voor 10 maanden gesloten voor onderhoud. Of dit verhaal klopt weten we niet, een waxy Dailuaine in plaats van Clynelish voor blends is een mogelijkheid."
Hoe zou dat werken?
Dan kan het nog steedseen Clynelish eneen malt whisky zijn, het is alleen geen single malt. Voor blends maakt dat verder niet uit.
edit: Als het in de fles gaat mag daar ook geen Clynelish op staan.
Maar, als het bij Dailuaine is geproduceerd dan is het toch gewoon nog steeds Dailuaine whisky? Hoe ik het lees staat er dat de betreffende Dailuaine nogal naar Clynelish smaakt omdat ze voor Clynelish produceerden. Het smaakprofiel van Clyenlish lijkt me toch gebonden aan de distileerderij en niet bij Dailuaine op verzoek even na te maken..
0 x
-
Timonnekke
- Actief lid

Omdat Clynelish stil lag had Diageo een clynelish achtige whisky nodig voor hun blends. Dailuaine zal dus hun best hebben gedaan om met hun apparatuur zo dicht mogelijk bij Clynelish te komen qua smaak. Het is dus gewoon een Dailuaine met Clynelish smaak. Op het etiket zal Dailuaine moeten staan.
0 x
- defeatless
- Moderator

Mocht het zo zijn dat dit gebeurd is, dan weet ik wel zeker dat op het etiket én geen Clynelish komt én geen Dailuaine komt te staan.
Die vaten worden netjes apart gehouden en verdwijnen anoniem in een blend.
Mocht het zo zijn dan hè?
Want een paar jaar geleden werd er nog een hoop Clynelish gedumpt vanwege overproductie (de SV en vW Clynelish CS vaten gebotteld in 2019).
Die vaten worden netjes apart gehouden en verdwijnen anoniem in een blend.
Mocht het zo zijn dan hè?
Want een paar jaar geleden werd er nog een hoop Clynelish gedumpt vanwege overproductie (de SV en vW Clynelish CS vaten gebotteld in 2019).
1 x
Broodje aap verhalen is het eerste dat in mij op komt. Het lijkt gebaseerd te zijn op het gegeven dat Dailuaine in het verleden de uitdaging heeft aangenomen om de waxiness van Clynelish te proberen na te maken omdat ‘men’ wilde onderzoeken waar dat waxy karakter vandaan komt en of dit elders ook te bereiken was. Maar dit is dus niet gelukt. Ik zou dus ook niet kunnen bedenken waarom Dailuaine ineens de productie van Clynelish overgenomen zou hebben
Overigens produceert Dailuaine zelf ook het jaar rond voor de single malt én blend markt. Dus ik zie ff niet hoe ze ineens ergens ruimte hebben voor dit soort nevenactiviteiten. Ik lees het maar gewoon als ‘laten we een beetje interessant doen om dit project beter te verkopen’. Oftewel: pure promotie quatsch..
Overigens produceert Dailuaine zelf ook het jaar rond voor de single malt én blend markt. Dus ik zie ff niet hoe ze ineens ergens ruimte hebben voor dit soort nevenactiviteiten. Ik lees het maar gewoon als ‘laten we een beetje interessant doen om dit project beter te verkopen’. Oftewel: pure promotie quatsch..
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 08 Jul 2021, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Cask1988 schreef:Overigens produceert Dailuaine zelf ook het jaar rond voor de single malt én blend markt.....
Hoofdzakelijk blend toch? Enige distillery botteling is de Flora&Fauna denk ik zo.
0 x
Fat Bastard! schreef:Cask1988 schreef:Overigens produceert Dailuaine zelf ook het jaar rond voor de single malt én blend markt.....
Hoofdzakelijk blend toch? Enige distillery botteling is de Flora&Fauna denk ik zo.
Jup maar ze worden steeds populairder bij de IB’s
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Fat Bastard! schreef:Zeker! Het wachten is op een goede IB bij HWFTF
Is dat een “subtiele” hint naar volgende editie
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Mikser schreef:Fat Bastard! schreef:Zeker! Het wachten is op een goede IB bij HWFTF
Is dat een “subtiele” hint naar volgende editie
maybe yes maybe no
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Fat Bastard! schreef:Acht Dailuaine's
!! A.s. Zondag start de inschrijving in ieder geval

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”