Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Drink nu een nieuwe Springbank CV. Bevalt me erg goed, is bijzonder zacht, heel licht fruitig, lekker drinkbaar, maw licht van smaak. Een prima aperitief dram! 
0 x
Ik de beruchte Highland Park 25yo maar los getrokken.
Op de neus komt het wel redelijk overeen : veel hout, lichte rook en ook een beetje toffee.
De smaak is niet heel zwaar, hier ook weer hout een beetje kruidig eerst wordt daarna wel iets zoeter niet helemaal wat je bij sommige HP wel eens hebt (dqt de honing eraf druipt).
Ik proef hem wel vooral achterop de tong.
De finish is vrij kort en een beetje droog.
Al met al zou het volgens mijn beperkte kennis wel HP kunnen zijn, ik ooit al eens een ander single cask HP 25yo gehad alleen was die veel voller en had een heerlijke afdronk (honing!!) deze heeft dat een stuk minder.
Maar toch proef ik wel een paar typisch HP kenmerken.
Ik vind het op zich best lekker , misschien niet helemaal wat je van dit merk met deze leeftijd zou mogen verwachten daarvoor is hij net te "licht" misschien ook wel doordat het slechts 43% is hij had meer karakter gekregen door een hoger %.
Maar een gegeven paard mag je nooit in de bek kijken
Morgen maar weer eens een bestelling bij de beste man plaatsen, hem te vriend houden voor de komende feestdagen.
Op de neus komt het wel redelijk overeen : veel hout, lichte rook en ook een beetje toffee.
De smaak is niet heel zwaar, hier ook weer hout een beetje kruidig eerst wordt daarna wel iets zoeter niet helemaal wat je bij sommige HP wel eens hebt (dqt de honing eraf druipt).
Ik proef hem wel vooral achterop de tong.
De finish is vrij kort en een beetje droog.
Al met al zou het volgens mijn beperkte kennis wel HP kunnen zijn, ik ooit al eens een ander single cask HP 25yo gehad alleen was die veel voller en had een heerlijke afdronk (honing!!) deze heeft dat een stuk minder.
Maar toch proef ik wel een paar typisch HP kenmerken.
Ik vind het op zich best lekker , misschien niet helemaal wat je van dit merk met deze leeftijd zou mogen verwachten daarvoor is hij net te "licht" misschien ook wel doordat het slechts 43% is hij had meer karakter gekregen door een hoger %.
Maar een gegeven paard mag je nooit in de bek kijken
Morgen maar weer eens een bestelling bij de beste man plaatsen, hem te vriend houden voor de komende feestdagen.
0 x
johan schreef:Ik de beruchte Highland Park 25yo maar los getrokken.
Hi Johan,
Ik heb je proefnotitie ook bij de proefnotities gezet, zie: viewtopic.php?f=82&t=704
Nu een Talisker 10yo, 45,8% ob (rond 2003) in het glas.
Lekker hoor, daar slaap ik vast goed op
... notitie volgt nog, eerst effe genieten...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

Gisteravond deed ik een proeverij bij een heel gezellige club mensen. De line up ( en ja ik heb er allemaal aan genipt) was:
1. Cadenhead Duthies Auchentoshan 19yrs
2. Tullibardine Port Finish
3. Bruichladdich 16 Sauternes Yquem
4. Tobermory Murray McDavid 14 yrs Chateau Brion finish
5. Glen Grant 34 yrs Single malts of Scotland
6. Daily Dram Shiny Cell ( Clynelish)
7. Port Askaig 17 yrs
De Glen Grant was vat sterkte op 54.7% en was heerlijk chocola achtig en nouga en sherry. Zalig gewoon.
1. Cadenhead Duthies Auchentoshan 19yrs
2. Tullibardine Port Finish
3. Bruichladdich 16 Sauternes Yquem
4. Tobermory Murray McDavid 14 yrs Chateau Brion finish
5. Glen Grant 34 yrs Single malts of Scotland
6. Daily Dram Shiny Cell ( Clynelish)
7. Port Askaig 17 yrs
De Glen Grant was vat sterkte op 54.7% en was heerlijk chocola achtig en nouga en sherry. Zalig gewoon.
0 x
M'n eerste whisky van vandaag is 'n Clynelish 14 yo OB 46%; echt eentje voor als je moe thuis komt - hij geeft je weer 'n klein 'boostje' - gewoon een eerlijke, lekkere en betrouwbare whisky!
En daarna, wel dan zie ik wel weer....maar eigenlijk zit ik al 'n beetje te denken aan 'n Laphroaig CS of iets dergelijks. Om in wielertermen te spreken, 'n paar tandjes erbij.
En daarna, wel dan zie ik wel weer....maar eigenlijk zit ik al 'n beetje te denken aan 'n Laphroaig CS of iets dergelijks. Om in wielertermen te spreken, 'n paar tandjes erbij.
0 x
- saintjimmy
- Senior

Vanavond de avond goed beginnen met een glaasje Bruichladdich 15yo. Heerlijk die D'Yquem finish. 

0 x
Nu een Clydesdale botteling van Glenlivet 14yo 61.4%
Lekker met een paar drupjes water erbij komt hij iets meer los.
Vooral voor op de tong lekker zoet,
Lekker met een paar drupjes water erbij komt hij iets meer los.
Vooral voor op de tong lekker zoet,
0 x
Ik zit nu echt te genieten van 'n Laphroaig 10 yo.
Beseffen jullie allemaal eigenlijk wel dat dit voor weinig geld een topper van 'n whisky is.
Ja? Gelukkig 
Beseffen jullie allemaal eigenlijk wel dat dit voor weinig geld een topper van 'n whisky is.

0 x
I_SPEY schreef:Ik zit nu echt te genieten van 'n Laphroaig 10 yo.![]()
Beseffen jullie allemaal eigenlijk wel dat dit voor weinig geld een topper van 'n whisky is.Ja? Gelukkig
Grappig, daar zit ik nu ook van te genieten na een lange werkdag + verplichte kwartaallijkse medewerkersavond tot 21:30 (stropdassen met gaatjesschoenen vertellen dan weer hetzelfde wat ze me al 12 jaar lang 4 x per jaar vertellen
Echt lekker die Laphroaig, ik geniet behoorlijk van de ontdekkingsreizen als nieuwe whisky genieter
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik heb net in het restaurant van een vriend nog eens een Oban 14 gedronken. Ik zit nu thuis met een Glenfiddich 18yo.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
I_SPEY schreef:Ik zit nu echt te genieten van 'n Laphroaig 10 yo.![]()
Beseffen jullie allemaal eigenlijk wel dat dit voor weinig geld een topper van 'n whisky is.Ja? Gelukkig
...en ook nog eens bovenaan in de Bang-For-Your-Buck list ~ Best value for money
0 x
mezelf maar een Glen Grant van The secret treasures ingeschonken. 1985-2003
Mag ook wel na een lange week werken
Mag ook wel na een lange week werken

0 x
JayDie schreef:I_SPEY schreef:Ik zit nu echt te genieten van 'n Laphroaig 10 yo.![]()
...en ook nog eens bovenaan in de Bang-For-Your-Buck list ~ Best value for money
Dat is wel de 43% versie van een aantal jaar terug. Die is toch een paar puntjes beter dat de huidige 40% versie
.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Een heerlijke Clynelish 1982 Malts of Scotland...
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Laphroaig Quarter Cask for me vanavond.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”