1) Johnny Walker Red Label. Smaakt helemaal niet lekker.
2) Cardhu 12yo. Muffe nasmaak. Bah.
3) Dalmore 12 yo. Nare nasmaak wat ik classificeer als gember. Ik hou niet van gember.

Rockbass schreef:Door de jaren heen heb ik een aantal whisky's geprobeerd. Zowel Single Malt als Blended. Schotse, Amerikaanse en Ierse. Mijn lijst met afvallers.
...

Rockbass schreef:Het is waar dat er goedkope whisky's bij staan, waar ik misschien niets van had moeten verwachten, maar ik geef gewoon een reactie op dit topic. Mogen goedkope whisky's daar niet genoemd worden?
Rockbass schreef:Uiteraard zit er een trend in het uitproberen van goedkopere whisky's. Maar eerlijk gezegd komt dat voort uit mijn begintijd. En eerlijk is eerlijk, de prijs zegt niet altijd alles.
Groet

Bouncer schreef:- Bunnahabhain 12yo, 46,3 %
Dit had een lekkere whisky kunnen zijn maar de overvloedige zwavel verpest alles
(Krijgt over het algemeen toch wel goede recencies, misschien zijn sommige batches beter)
Willem vd K schreef:Bouncer schreef:- Bunnahabhain 12yo, 46,3 %
Dit had een lekkere whisky kunnen zijn maar de overvloedige zwavel verpest alles
(Krijgt over het algemeen toch wel goede recencies, misschien zijn sommige batches beter)
Vreemd. Ik heb deze nu thuis staan en ik heb echt geen enkele aanwezigheid van zwavel kunnen ontdekken. Ik vraag me sowieso af waar die zwavel dan vandaan komt want voor zover ik weet is de 12yo volledig gerijpt in Amerikaans eiken (ex-bourbon) en die worden volgens mij niet met zwavel schoon gemaakt. Op voorwaarde dat ik mij niet vergis zou die zwavel dus uit de destillatie moeten komen? Vieze ketel? Te weinig kopercontact? Ik zou het eigenlijk niet weten...

turfsmurf schreef:Willem vd K schreef:Bouncer schreef:- Bunnahabhain 12yo, 46,3 %
Vreemd. Ik heb deze nu thuis staan en ik heb echt geen enkele aanwezigheid van zwavel kunnen ontdekken. Ik vraag me sowieso af waar die zwavel dan vandaan komt want voor zover ik weet is de 12yo volledig gerijpt in Amerikaans eiken (ex-bourbon) en die worden volgens mij niet met zwavel schoon gemaakt. Op voorwaarde dat ik mij niet vergis zou die zwavel dus uit de destillatie moeten komen? Vieze ketel? Te weinig kopercontact? Ik zou het eigenlijk niet weten...
De B12 (zie, zo klinkt het als een vitamine, dus gezond) is toch echt een sherried whisky. Ik heb een fles uit 2010 gehad, waarschijnlijk een van de eerste batches waarin op 46.3% werd gebotteld. Ik proefde ook duidelijk een zwavelinvloed (vuurwerk), maar ik vond dat nog wel kunnen. Niet iedereen is daarvan gecharmeerd.
Ik heb 1 tasting note gevonden van iemand die deze B12 omschreef als goud van kleur (mijn drankje was behoorlijk donker) en over zwavel werd niets gezegd. Misschien is men een beetje geschrokken van de feedback over de eerste batches.

PunxsutawneyPhil schreef:Mijn niet-lekkere-whisky lijst:
1) Johnny Walker Red Label. Smaakt helemaal niet lekker.
2) Cardhu 12yo. Muffe nasmaak. Bah.
3) Dalmore 12 yo. Nare nasmaak wat ik classificeer als gember. Ik hou niet van gember.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten