Cor - Vinabc schreef:Beetje off topic, maar was het maar waar dat die marges zo hoog zijn, dan at ik iedere dag kaviaar en dronk ik JW blue label (laatste is een geintje natuurlijk). Nee, de marges op sterke drank zijn bijvoorbeeld lager dan op veel kleding. Ik denk dat als je een beetje googled je de marges vast wel kan terugvinden. Een partij als Drankdozijn koopt op een andere manier in als 99% van de slijters in Nederland, het is ook een heel ander soort bedrijf. Maar hoe zij het precies doen kan D12 je alleen vertellen, maar ik vrees dat dat nu net hun geheim is waardoor ze zo groot zijn geworden.
Het is natuurlijk een groot inkoper, en die kunnen aan kilo knallers doen... Soms maak ik er dankbaar gebruik van, zeker omdat ze naast voordelig zijn ook nog een goede service verlenen.
Maar ik bezoek ook vaak een plaatselijke op whisky geörienteerde slijter (die overigens ook niet heel klein is en wel een webshop heeft, maar ook een ruime en bemande winkel), gewoon om iets te kunnen zien, een praatje, glaasjes kopen etc. Gelukkig kunnen slijters ook nog dingen die je als groothandel niet kan. Zoals een goed aanbod gelimiteerde Indy's, je iets laten proeven of er naast een ruim assortiment speciaalbieren... En als het een paar euro scheelt of om.maar 1 fles gaat is het ook vaak sowiezo plaatselijk. Verder gun ik de slijter af en toe ook wel wat extra, afhanklijk van mijn eigen portomonee op dat moment haha... Dus ik verdeel mijn kapitaal over beiden. Zo ben ik prijs bewust en kleine ondernemer vriendelijk tegelijk hoop ik...