Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
-
Perry Veenendaal
- Senior

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Er staan een stuk of 24 springbank madeira 17 op de veilingsite Whiskyauctioneer.com. Loopt vanavond af. Laagste bod op
Dit moment £ 205. Omgerekend 228 euro en dan komt daar nog 10% veilingkosten bij en verzendkosten.....en dan is de veiling nog niet eens afgelopen.....
Dit moment £ 205. Omgerekend 228 euro en dan komt daar nog 10% veilingkosten bij en verzendkosten.....en dan is de veiling nog niet eens afgelopen.....
0 x
Ruim een tientje per fles, valt wel mee toch 
2 x
- Reichenbach
- Moderator

Zou goed kunnen. In Nederland iets meer, maar niet veel meer.Sander79 schreef:Releaseprijs was 94 pond
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
MisterMonkeyDonkey schreef:JamesEadie schreef:Iemand hier al eens iets besteld? Geen gekke prijs, toch? https://www.drambo.nl/product/springban ... lt-whisky/
1 van de lekkerste whisky's van 2020 voor mij.
Nog niet besteld daar. Releasprijs was rond de 135-140 euro, dus is me toch een tikkie te duur!
Voor de releaseprijs ga je hem nergens meer vinden/is hij (bijna) nergens te koop geweest, ook niet in winkels die tot voor kort niet meededen aan het prijsopbod.
Dank u wel, flippers
Cheers, D.
0 x
JamesEadie schreef:Iemand hier al eens iets besteld? Geen gekke prijs, toch? https://www.drambo.nl/product/springban ... lt-whisky/
Volgens mij zeer betrouwbaar adres

0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
JamesEadie schreef:Misschien toch de gok wagen.
Het is jouw keuze, maar ik zou liever zien dat je ‘t niet doet. Daarmee hou je de overspannen whiskymarkt alleen maar in stand.
8 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

JamesEadie schreef:Nieuw hier, wat een leuk forum. Eerste fles aangeschaft in 2021: classic of Islay cask no. 5038. Ik vermoed lagavulin! Heerlijk...
Dan eerst hier maar even voorstelen
Even voorstellen, dat vinden we leuk !
0 x
thijs100 schreef:JamesEadie schreef:Misschien toch de gok wagen.
Het is jouw keuze, maar ik zou liever zien dat je ‘t niet doet. Daarmee hou je de overspannen whiskymarkt alleen maar in stand.
+1 Je kan haten op de flippers, maar die moeten wel klanten hebben. Veel te veel mensen die 230e willen uitgeven voor een 17yo whisky. Gekkenwerk is het.
4 x
- Reichenbach
- Moderator

Wij zitten nu ook in een tijd dat geld een negatieve waarde heeft en mensen geen geld kunnen uitgeven aan kleding of het verbouwen van hun badkamer. Dan komt al snel een fles whisky in beeld en is 230 euro blijkbaar een schijntje.
Of bitcoins, maar daar gaat dit forum niet over.
Kun je de whisky nog opdrinken; bitcoins zijn virtueel en knagen op een Euro gaat ten koste van je glazuur.
Of bitcoins, maar daar gaat dit forum niet over.
Kun je de whisky nog opdrinken; bitcoins zijn virtueel en knagen op een Euro gaat ten koste van je glazuur.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
thijs100 schreef:JamesEadie schreef:Misschien toch de gok wagen.
Helemaal mee eens, maar......
Gewoon kopen die te dure fles, de hele markt is overspannen en gaan wij niet meer herstellen. Als jij het niet doet, dan doet een ander het wel.
Slainte op je te dure fles!
0 x
"Volo et Valeo"
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Ardking schreef:de hele markt is overspannen en gaan wij niet meer herstellen. Als jij het niet doet, dan doet een ander het wel.
Herstellen wellicht niet, maar erger maken doen we het zeker. Oftewel de volgende botteling gaat weeer een gradatie extra te duur zijn.
4 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Wouterk schreef:JamesEadie schreef:Iemand hier al eens iets besteld? Geen gekke prijs, toch? https://www.drambo.nl/product/springban ... lt-whisky/
Volgens mij zeer betrouwbaar adres
Idd een betrouwbaar adres. Is van Thijs Dijkstra van BijThijs in het mondaine Vlagtwedde. Thijs is een van de betere whiskyslijters in Nederland. Deed tot voor kort niets met een webshop.
Over de prijs laat ik me niet uit, dat laat ik aan koper en verkoper over.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Ardking schreef:Helemaal mee eens, maar......
Gewoon kopen die te dure fles, de hele markt is overspannen en gaan wij niet meer herstellen. Als jij het niet doet, dan doet een ander het wel.
Hoe ging die uitspraak ook alweer? Ohja: een beter wereld begint bij ...
Laatst gewijzigd door thijs100 op 12 Jan 2021, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
thijs100 schreef:Ardking schreef:Helemaal mee eens, maar......
Hoe ging die uitspraak ook alweer? Ohja: een beter wereld, begint bij ...
Wij gaan dit niet veranderen, het is een wereldwijd probleem momenteel wat de prijs van een gewilde fles betreft. Dus je kan met jezelf beginnen, go ahead, maar dan ga je niet de fles krijgen die je wilt.
0 x
"Volo et Valeo"
- Lakerfield
- Top bijdrager

Ardking schreef:thijs100 schreef:Ardking schreef:Helemaal mee eens, maar......
Hoe ging die uitspraak ook alweer? Ohja: een beter wereld, begint bij ...
Wij gaan dit niet veranderen, het is een wereldwijd probleem momenteel wat de prijs van een gewilde fles betreft. Dus je kan met jezelf beginnen, go ahead, maar dan ga je niet de fles krijgen die je wilt.
Als ik een nieuwe release misloop denk ik maar zo, morgen is er weer wat nieuws waar ik niet een flippers premium voor hoef neer te leggen.
4 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”