"Living bottle"
Re: "Living bottle"
Living Bottle => Living Barrel
https://www.youtube.com/watch?v=AMqAunLew2w
https://www.youtube.com/watch?v=yGbYca9w0U0
Zijn er leden die ervaring hebben met deze kleine vaatjes ?
https://www.youtube.com/watch?v=AMqAunLew2w
https://www.youtube.com/watch?v=yGbYca9w0U0
Zijn er leden die ervaring hebben met deze kleine vaatjes ?
0 x
Ben nu ook aan een fles begonnen, maar bijhouden wat erin zit daar begin ik toch niet aan denk ik. Zo'n vaatje zou wel eens leuk zijn ervoor.
0 x
Ik heb de filmpjes niet bekeken hoor. Maar op een vaatje blijft het toch doorrijpen?
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Peter87 schreef:Ik heb de filmpjes niet bekeken hoor. Maar op een vaatje blijft het toch doorrijpen?
Dit dus.
In een klein vaatje kan je met zorg gecomponeerde (*kuch*) blend makkelijk in een paar maanden over de top gaan met rijpen. Ik zou gewoon een mooie fles/goed sluitende karaf uitzoeken voor de living bottle.
Over living bottle gesproken: mijn non-peated bottle begint nu behoorlijk old-school te ruiken en te smaken. De oude en dure whisky's die ik er zonder genade heb ingekiept doen hun werk en zijn het offer waard geweest.
0 x
turfsmurf schreef:Peter87 schreef:Ik heb de filmpjes niet bekeken hoor. Maar op een vaatje blijft het toch doorrijpen?
Dit dus.
In een klein vaatje kan je met zorg gecomponeerde (*kuch*) blend makkelijk in een paar maanden over de top gaan met rijpen. Ik zou gewoon een mooie fles/goed sluitende karaf uitzoeken voor de living bottle.
Over living bottle gesproken: mijn non-peated bottle begint nu behoorlijk old-school te ruiken en te smaken. De oude en dure whisky's die ik er zonder genade heb ingekiept doen hun werk en zijn het offer waard geweest.
Dat lijkt me dus inderdaad ook helemaal mijn idee. Die laatste kliekjes zijn op zich wel okee, maar die laatste 5cl zijn volgens mij beter als "living bottle"investering dan een laatste teug. Ook benieuwd hoe mijn flesjes het gaan doen binnenkort!
0 x
Peter87 schreef:Ik heb de filmpjes niet bekeken hoor. Maar op een vaatje blijft het toch doorrijpen?
turfsmurf schreef:In een klein vaatje kan je met zorg gecomponeerde (*kuch*) blend makkelijk in een paar maanden over de top gaan met rijpen. Ik zou gewoon een mooie fles/goed sluitende karaf uitzoeken voor de living bottle.
Wat Turfsmurf zegt is eigenlijk wel waar, die bedenking heb ik me gemaakt na bekijken van volgend filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=lPkpjVlMw4A
0 x
Ik zal ook een living bottle starten. Ik heb al beslist om er enkel Schotse single malts in te doen, maar ik twijfel nog hoe ik geturfde whisky aanpak.
Wat is jullie ervaring hierin? Zal de zware peat (oa Laphroaig) snel de andere smaken overheersen of valt dit nog mee?
Wat is jullie ervaring hierin? Zal de zware peat (oa Laphroaig) snel de andere smaken overheersen of valt dit nog mee?
0 x
Ook ik ben in 2015 maar eens begonnen met het begin van een living bottel. Ben beneieuwd
1. Talisker 10 Years 46% 5cl.
2. The Balvenie Dubbel Wood 12 Years 40% 5cl.
3. Cu Bocan Batch 1 46% 5cl.
4. Cargganmore exclusief casks 14 Years 53% 5cl.
5. Cu Bocan sherry Casks 46% 5cl.
6. Tamdhu 10 Years 40% 5cl.
7. The Peat Monster 46% 3cl.
8. Tomatin 12 years 40% 5cl.
1. Talisker 10 Years 46% 5cl.
2. The Balvenie Dubbel Wood 12 Years 40% 5cl.
3. Cu Bocan Batch 1 46% 5cl.
4. Cargganmore exclusief casks 14 Years 53% 5cl.
5. Cu Bocan sherry Casks 46% 5cl.
6. Tamdhu 10 Years 40% 5cl.
7. The Peat Monster 46% 3cl.
8. Tomatin 12 years 40% 5cl.
0 x
In mijn bottle zit nu 5cl van;
Nikka pure malt Red
Arran 10 yo
Highland park 10 yo
Islay Mist
Talisker 10 yo
En ik moet eerlijk zeggen dat het niet te drinken is...
Nikka pure malt Red
Arran 10 yo
Highland park 10 yo
Islay Mist
Talisker 10 yo
En ik moet eerlijk zeggen dat het niet te drinken is...
0 x
Het is een tijdje geleden, maar eindelijk weer een update. Een buurman was hier en vroeg wat er in die karaf zit. Dat heb ik hem uitgelegd en toen wou hij wel ff proeven. Ik had toevallig afgelopen zondag even geproefd na meer dan een jaar! Enfin, allebei een klein glaasje, dat is toch wel lekker geworden zeg! Toen maar wat erbij gegooid en afwachten wat het nu weer wordt
- JW red 43% (8)
- JW black 43% (5)
- Hart Brothers Macallan 10y 1989 43 % (2)
- Chivas Regal 12y 40% (2)
- Tullamore Dew 40% (2)
- Aberlour 18y 43% (1,5)
- Bushmills 10y 40% single malt (3)
- Ardbeg 10y 46% (2)
- Cardhu 12y 40% (2)
- The famous Grouse port wood cask finish 40% (2)
- JW double black 40% (1)
- Talisker Storm 45,8% (1)
- JW red 43% (8)
- JW black 43% (5)
- Hart Brothers Macallan 10y 1989 43 % (2)
- Chivas Regal 12y 40% (2)
- Tullamore Dew 40% (2)
- Aberlour 18y 43% (1,5)
- Bushmills 10y 40% single malt (3)
- Ardbeg 10y 46% (2)
- Cardhu 12y 40% (2)
- The famous Grouse port wood cask finish 40% (2)
- JW double black 40% (1)
- Talisker Storm 45,8% (1)
0 x
Implar schreef:Ik zal ook een living bottle starten. Ik heb al beslist om er enkel Schotse single malts in te doen, maar ik twijfel nog hoe ik geturfde whisky aanpak.
Dag Implar, ik was eerst van plan om geen turf in mijn living bottle te doen. Dat heb ik toch gedaan, maar dan met mate. Had tot nu toe alleen Ardbeg 10 erin. Nu iets meer rook erbij, maar dan wel slechts 1 glaasje elk (waar ik fruitige whisky's 2 glaasjes van 3cl doe). Naar mijn mening gaat het anders toch wel overheersen. Tenzij je een peat bottle wil maken natuurlijk
0 x
Ik hou niet erg bij wat ik er in doe, meestal is het het laatste restjes uit een fles, of een sample flesje wat iemand goed bedoelt aan me geeft. Moet ook zeggen dat er nog niet veel in mijn living bottle zit en dat ik er nog nooit wat uit geproefd heb! 
0 x
Living bottle clynelish, dram gedronken, nu restje Clynelish BB&R 96 er in. Het smaakt prima!
zitten er ondertussen in:
Clynelish 97 W&M Belgium
Clynelish 97 Eiling Lim
Clynelish 96 BB&R Cask 6421
zitten er ondertussen in:
Clynelish 97 W&M Belgium
Clynelish 97 Eiling Lim
Clynelish 96 BB&R Cask 6421
0 x
Mijn nieuwste aanwinst, een klein sherryvaatje, 4 liter inhoud.
Nu twijfel ik nog of ik er een living bottle project van maak dus de restjes een herkansing erin geven, of ergens new make zien te vinden en die gaan lageren.

groet,
Maarten
Nu twijfel ik nog of ik er een living bottle project van maak dus de restjes een herkansing erin geven, of ergens new make zien te vinden en die gaan lageren.

groet,
Maarten
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”