Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Christine
Senior
Senior

Re: Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972

Ongelezen berichtdoor Christine » 13 Aug 2020, 12:45

En dan gaan jullie maar wat idioot reageren. Begin die PB meer en meer te begrijpen nu.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 13 Aug 2020, 12:56

domme, hypocriete , tegenstrijdige communicatie lokt dit nu eenmaal uit.
Maar goed, het voetstuk waar je denkt op te staan wordt door iedereen voorbij gelopen.
Stel voor dat we deze persoon lekker negeren en met zn allen leuk en lekker verder gaan en hier niet meer waardevolle tijd aan te verspillen
10 x
Afbeelding

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 13 Aug 2020, 12:58

MikerG schreef:domme, hypocriete , tegenstrijdige communicatie lokt dit nu eenmaal uit.
Maar goed, het voetstuk waar je denkt op te staan wordt door iedereen voorbij gelopen.
Stel voor dat we deze persoon lekker negeren en met zn allen leuk en lekker verder gaan en hier niet meer waardevolle tijd aan te verspillen

Kun je eigenlijk ooit iets on topic brengen en wat informatief zijn, of is het alleen onzin dat je kan uitkramen? Dat mensen zoals u mij gaan negeren vind ik een zegen. Ben ik daar al van verlost.
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 13 Aug 2020, 13:03

Christine schreef:
MikerG schreef:domme, hypocriete , tegenstrijdige communicatie lokt dit nu eenmaal uit.

Kun je eigenlijk ooit iets on topic brengen en wat informatief zijn, of is het alleen onzin dat je kan uitkramen? Dat mensen zoals u mij gaan negeren vind ik een zegen. Ben ik daar al van verlost.

Yep, 95% van het forum is je gezaag en Calimero gedrag beu. Maar nee het ligt aan die 95%.
Je bent een vervelend mens en je bent een flipper! Verschrikkelijk.
Zo hier stopt het voor mij. Ik moest het nog even kwijt.
4 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 13 Aug 2020, 13:04

Breedút_Genietsje schreef:Christine; Je bent een joke. En hier alleen voor eigen commercieel belang.

Nee, men moet vooral geen sample's kopen, en koop ook nooit van een particulier!
Koop van een webshop, en als de prijs hoog is zal de herkomst wel ok zijn...

Oja, dit is een mening, mij mening.

Uw mening is louter persoonlijk, weinig onderbouwd, dus waardeloos voor mij.
Ik heb hier nog geen cent verdiend. Alleen uitgegeven. Ik deel informatie hier. Maar blijkbaar is dat moeilijk voor sommigen.
En bepaalde flessen koop je inderdaad beter niet zomaar particulier. Als je een fles koopt met zulk een wax, nou ja...

Informatief:

https://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-business-46566703

en

https://www.forbes.com/sites/georgekoutsakis/2019/06/27/fake-whiskey-avoid-misleading-whiskey/#3fcc595c2460

Die domoor heeft het zelfs over provenance :p
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 13 Aug 2020, 13:07

MisterMonkeyDonkey schreef:
Christine schreef:

Yep, 95% van het forum is je gezaag en Calimero gedrag beu. Maar nee het ligt aan die 95%.
Je bent een vervelend mens en je bent een flipper! Verschrikkelijk.
Zo hier stopt het voor mij. Ik moest het nog even kwijt.

Na uw posts hier denk ik dat van u ook eigenlijk. En ik ben geen flipper. Helemaal niet. Vervelend? Ja, kan me inbeelden dat voor sommigen mijn informatie vervelend overkomt. Maar blijkbaar kan u niet nuanceren.
0 x

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 13 Aug 2020, 13:10

Je blijft gewoon reageren. Je hebt totaal geen zelfinzicht. Je geniet van alle aandacht. Zeggen wij zwart dan zul je altijd wit zeggen. Echt je bent studiemateriaal van de bovenste plank. Mag ik Dit topic gebruiken voor mijn studie over narcisme.
4 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 13 Aug 2020, 13:13

Christine,
Je hebt zojuist een officiële waarschuwing gehad.
Advies om daar iets mee te doen.

Aan iedereen verder in dit topic:
graag back on-topic. Als iemand nog nuttig advies heeft voor Sören dan is dat uiteraard welkom.
Geen discussie meer over samples ja/nee, webshops die geen winkel zijn, en vooral niet meer over Christine's gedrag/communicatiestijl.
Daar is in mijn ogen alles al over gezegd.
9 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 13 Aug 2020, 13:17

Nu weten we het wel, Christine.

Door de goede ervaringen alhier ben ik toentertijd ingedommeld. Maar sinds dit voorval, en een website waar 4 grain-flesjes voor €2200,- geflipt worden, ben ik helemaal op mijn hoede.

Om er een steep onder te zetten: politie doet wat het doen moet, en in de tussentijd wachten we gewoon lekker af. Levert het niets op.. jammer dan, al doende leert men. Ik ben graag de ezel waardoor een ander zich niet aan dezelfde steen stoot. Nog genoeg lekkers staan waar ik van kan en ga genieten. Het is niet het einde der wereld.

edit: reactie al getypt voordat Françoise hierboven had gereageerd.
8 x
2 ∞ & →

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 13 Aug 2020, 13:27

Hey Sören,

Begrijp dat dit onderwerp eigenlijk over een scam gaat. Lullig dat je met/voor je hobby zo bedonderd wordt man!
Hoop dat je toch nog een stukje genoegdoening krijgt, door de rechtelijke macht (al vrees ik het ergste) of anderzijds dat je degene die je dit gelapt heeft een keer tegen het lijf loopt.
Ik ben niet haatdragend maar denk dat mijn handen toch wel zouden jeuken.
4 x
Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 13 Aug 2020, 13:48

Christine schreef:Gelieve juist te citeren en niks te verzinnen.

Nou, hier is het citaat, de link staat iets verder terug:

Christine schreef:Ik heb zelf geen winkel. Ik heb vroeger wel in een stripwinkel gewerkt. De omzet komt van de gewone zaken/flessen in dit geval. De speciale releases zijn leuk, maar is soms moeilijk om als winkel al te verdelen onder je klanten. Bij ons was het zo, wie de gewone zaken kocht, kreeg ook de specials.
Ik volg het forum een geruime tijd. De echt populaire flessen zie je zelden in bottle share, zal geen toeval zijn. En heeft niet alleen met eigen smaak te maken. Wel met de toegevoegde waarde. Mensen zijn ook maar te laat, nadien soms. Dikwijls was de fles initieel niet speciaal, pas later.
Geluk wordt ook maar bekeken vanuit een eigen perspectief. De andere komt op de tweede plaats. Als het geluk van andere mensen meespeelt zouden er meer bottle shares zijn van die flessen.

Het staat er gewoon, er is niks bij verzonnen.

Christine schreef:Dat van dat ik geen winkel heb, bedoelde ik op de reactie van Cor Vinabc, die wel een fysieke winkel heeft momenteel en dat ik dat niet kan inschatten van zijn zijde. Als winkelier.

Dat staat er dan weer niet en wordt nu door jou hier achteraf bij verzonnen hier gepresenteerd...

:Scratch
4 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 13 Aug 2020, 13:52

Fat Bastard! schreef:Begrijp dat dit onderwerp eigenlijk over een scam gaat.
:P

OT: hoop dat er nog wat mee gedaan wordt. Zeker gezien de reactie die je van de verkoper hebt gehad destijds (waarom je pas bezwaar maakte na lange tijd). Doet namelijk niets af aan het feit dat hij een valse / vervalste fles heeft verkocht als zijn echt en onvervalst. En zoiets noemen we toch nog steeds oplichting.

De verjaringstermijn daarvoor is trouwens 12 jaar (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/verjaringstermijn-misdrijven) dus volgens mij ben je er nog ruim op tijd bij..
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

AquaVitae
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 13 Aug 2020, 14:02

Daan schreef: De verjaringstermijn daarvoor is trouwens 12 jaar (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/verjaringstermijn-misdrijven) dus volgens mij ben je er nog ruim op tijd bij..

Die verjaringstermijn geldt voor het strafrechtelijke gedeelte. Dat geldt tussen de overheid en de pleger van het feit.

Tussen Squaadgras en de scammer gaat het om bredrog uit het Burgerlijk Wetboek. De verjaringstermijn bedraagt dan twee jaar, gerekend vanaf de kennisgeving van de non-conformiteit. De verjaringstermijn begon dus te lopen toen de fles open ging en duidelijk werd dat het niet om een '72 Tobermory ging.
3 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 13 Aug 2020, 15:50

AquaVitae schreef:
Daan schreef: De verjaringstermijn daarvoor is trouwens 12 jaar (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/verjaringstermijn-misdrijven) dus volgens mij ben je er nog ruim op tijd bij..

Die verjaringstermijn geldt voor het strafrechtelijke gedeelte. Dat geldt tussen de overheid en de pleger van het feit.

Tussen Squaadgras en de scammer gaat het om bredrog uit het Burgerlijk Wetboek. De verjaringstermijn bedraagt dan twee jaar, gerekend vanaf de kennisgeving van de non-conformiteit. De verjaringstermijn begon dus te lopen toen de fles open ging en duidelijk werd dat het niet om een '72 Tobermory ging.

Klopt, alleen hebben we hier niet alleen te maken met het Burgerlijk Wetboek, want Squaadras heeft expliciet aangifte gedaan.
Een aangifte is een verzoek om vervolging, en dus hebben we nu ook te maken met het strafrecht.
En dan gelden dus de termijnen die ik postte. Dat dat enkel tussen overheid is en verdachte maakt dat niet anders, want Squaadras is wel degelijk partij (aangever-benadeelde).

Overigens betwijfel ik of die starttermijn wel correct is; de vraag die dan gaat spelen is of je namelijk aan de buitenkant van de fles ook al evident hád kunnen opmaken dat het foute boel was geweest. Zo ja, dan was dat namelijk het moment geweest vanaf waar de teller begon te lopen en niet pas bij het openen van de fles.

Daarom is de verdachte / tegenpartij aanspreken via het civielrecht hier denk ik niet meer mogelijk, dan wel een stuk minder haalbaar.
Het strafrecht lijkt hier een logischere route om je gram te halen (wel mogelijk een stuk trager, helaas).
Als je je als benadeelde voegt in het strafproces kan de politierechter direct bij behandeling van de strafzaak de verdachte veroordelen tot vergoeding. (De zogenaamde Wet Terwee, maar iets zegt me dat ik jou dat niet hoef uit te leggen ;))
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Jacky
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jacky » 13 Aug 2020, 15:57

fjharms schreef:graag back on-topic. Als iemand nog nuttig advies heeft voor Sören dan is dat uiteraard welkom.

Waarschijnlijk heeft iedereen dit al gezien, maar ik zie het nergens vermeld.
Moest er toch ooit gevolg worden gegeven kan dit een belangrijk iets zijn. Want wie zegt dat de wax er door de verkoper is afgehaald?

Op de eerste foto in dit topic geplaatst zie ik beneden links een mesje met een deel van de originele wax (correct me if I'm wrong).
0 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”