Kapotte kurk van een volle fles..wat nu ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Kapotte kurk van een volle fles..wat nu ?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 02 Jun 2020, 19:00

Daan schreef:...
Was in 2019, dus die botteling was 11 jaar geleden. Die kerel bewaarde de fles OP Z'N KOP (I kid you not).
Want dan droogde de kurk niet uit...
Bij de Hanos Groningen hebben ze ook wat Brora en ander goed liggen.
Op mijn opmerking hierover kreeg ik hetzelfde antwoord.

Die flessen liggen daar nog steeds. Voor de doelgroep maakt dat vast niet uit; een theezeefje brengt uitkomst.

Ik heb het gehad bij een tweetal van een aantal flessen Laphroaig QC die bij de Makro voor half geld in de schappen stond.
Misschien heeft de doos ook ondersteboven in de opslag gestaan.
Overigens ook hier niets te proeven van de kurk, wat me ook lastig lijkt bij een dergelijke whisky.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Kvs1989
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Kvs1989 » 19 Feb 2022, 11:12

Ik doe mijn bunnahabhain moine open daarstraks, en ja hoor kapotte kurk ik heb gewoon een andere lege whisky fles (Laphroaig 10)goed uitgespoeld, en na in de maatbeker te zijn geweesg gewoon in de lege fles Laphroaig 10 gegoten en een ardbeg kurk gebruikt. Is eerste keer dat it dit voor heb gehad dat ik de kurk er echt niet meer uitkreeg en moest induwen.. Spijtig maar het kan altijd erger denk maar aan mensen die hun volle fles stuk laten vallen.
Wat een geluk dat ik zo goed als alle maten van kurken liggen heb.
1 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 19 Feb 2022, 11:36

Kvs1989 schreef:Ik doe mijn bunnahabhain moine open daarstraks, en ja hoor kapotte kurk ik heb gewoon een andere lege whisky fles (Laphroaig 10)goed uitgespoeld, en na in de maatbeker te zijn geweesg gewoon in de lege fles Laphroaig 10 gegoten en een ardbeg kurk gebruikt. Is eerste keer dat it dit voor heb gehad dat ik de kurk er echt niet meer uitkreeg en moest induwen.. Spijtig maar het kan altijd erger denk maar aan mensen die hun volle fles stuk laten vallen.

Er zijn vele trucs om de kurk nog uit de fles te krijgen hoor, kan je gewoon je Moine fles weer gebruiken.
In dit topic staan al filmpjes en tips hoe je dat kan doen.
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 19 Feb 2022, 11:36

Dubbel gepost :HitHead.
1 x
Afbeelding

Kvs1989
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Kvs1989 » 19 Feb 2022, 12:24

Freezeroz schreef:
Kvs1989 schreef:Ik doe mijn bunnahabhain moine open daarstraks, en ja hoor kapotte kurk ik heb gewoon een andere lege whisky fles (Laphroaig 10)goed uitgespoeld, en na in de maatbeker te zijn geweesg gewoon in de lege fles Laphroaig 10 gegoten en een ardbeg kurk gebruikt. Is eerste keer dat it dit voor heb gehad dat ik de kurk er echt niet meer uitkreeg en moest induwen.. Spijtig maar het kan altijd erger denk maar aan mensen die hun volle fles stuk laten vallen.

Er zijn vele trucs om de kurk nog uit de fles te krijgen hoor, kan je gewoon je Moine fles weer gebruiken.
In dit topic staan al filmpjes en tips hoe je dat kan doen.

Ik heb de truc met de plastic Zak geprobeerd en tot mijn verbqzong is het gelukt. Dus fles uitgespoeld en terug overgegoten. Nu een drammetje voor de moeite die ik heb gdn lol. :bottomsup

Ik heb een lagavulin 8 kurk gebruikt voor de moine fles.
2 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”