Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?
Blij dat ik jullie nieuwschierigheid heb gewekt door het noemen van de Bailie Nicol Jarvie. Ik weet zeker dat geen van jullie het een miskoop gaat vinden.
Slainte!
Slainte!
0 x
Grtz,
Alex
Alex
BNJ is zeker een lekker blend, voor die prijs. Je moet natuurlijk geen WOW whisky verwachten. Gewoon goed. Zelf heb ik hem nooit gekocht.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
- Jock
- (Whisky)Professional

p_froes schreef:BNJ is zeker een lekker blend, voor die prijs. Je moet natuurlijk geen WOW whisky verwachten. Gewoon goed. Zelf heb ik hem nooit gekocht.
Bedankt voor de link Pano. Ik ga ook registreren. Ik wordt soms in whisky betaald en ik spender een groot deel van mijn omzet in whisky ( ook aftrekbaar) en daardoor heb een groot verzameling voor een particulier. Het zou mij een avondje kosten om mijn verzameling neer te zetten. Met deze link zal het makkelijker gaan denk ik.
Jij hebt ook Port Charlotte 7. Lekker hé? Ik heb ook de 8. Ook lekker
Laatst gewijzigd door Piet op 03 Sep 2009, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Piet moest zijn Pano. Dat is het nu.
Reden: Piet moest zijn Pano. Dat is het nu.
0 x
Mijn recentste aankoop is nu: Jim Beam Black 8yo, 0.70 ltr, 43%
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

KSB66 schreef:De volgende word de 'Organic' van 'Benromach'
Die heb ik pas gekregen. Is een geweldige dram
0 x
Mijn volgende aankoop zijn 3 flessen,te weten een festival botteling,10 jarige Bowmore en 2 clubbottelingen,9 jarige Dailuaine en een 28 jarige Caol Ila,zal me benieuwen hoe ze smaken,heb ze ook gelijk besteld voor mijn verzameling.

0 x
Wat wordt je volgende fles aankoop ?
De "standaard" Benromach (OB, 5 yo, 40%) is bij Wishart nagenoeg het archetype cluster B.
Ik denk dat die ook wel "mijn type" is.
Zet ik op de lijst.
Ik denk dat die ook wel "mijn type" is.
Zet ik op de lijst.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
...ik denk aan een Glenmorangie Nectar d'Or... Ben me aan het verdiepen in Glenmorangie. Deze Nectar d'Or op een proeverij geproefd evenals de Lasanta. De Astar al eerder in Leiden. Zelf thuis nu de Original 10yo en de Quita Ruban. Mooi spul...
0 x
Ik heb een paar dingen die ik eerst zou willen kopen, maar de volgende fles wordt wellicht Highland Park 18Y. Daarna ben ik wel geinteresseerd in Glengoyne 17Y.
Verder ben ik ook wel geinteresseerd om eens het verschil in leeftijd tussen whisky's te proeven, en aangezien ik al een Bowmore 12Y staan heb, dacht ik die eens te vergelijken met een Bowmore 18Y.
Maar de eerstvolgende wordt zeker die HP 18Y, die ik in Delhaize zien staan heb voor 51€ (wat een deftige prijs is denk ik).
Verder ben ik ook wel geinteresseerd om eens het verschil in leeftijd tussen whisky's te proeven, en aangezien ik al een Bowmore 12Y staan heb, dacht ik die eens te vergelijken met een Bowmore 18Y.
Maar de eerstvolgende wordt zeker die HP 18Y, die ik in Delhaize zien staan heb voor 51€ (wat een deftige prijs is denk ik).
0 x
perrin666 schreef:Maar de eerstvolgende wordt zeker die HP 18Y, die ik in Delhaize zien staan heb voor 51€ (wat een deftige prijs is denk ik).
Goede keus!
Bij WhiskySite.nl staat deze voor EUR 49,99
0 x
Ik denk de 3D3 (Norrie Cambell edition) van Bruichladdich...
Maar een Laphroigh Quarter Cask behoort ook tot de opties, om maar niet te zwijgen van de Three Wood van Auchenstoshan...te veel wensen
Maar een Laphroigh Quarter Cask behoort ook tot de opties, om maar niet te zwijgen van de Three Wood van Auchenstoshan...te veel wensen
0 x
Strathisla Gordon & MacPhail 1956 50 jarige
ook sample van gevonden dus binnekort zal ik eens een klein aleenstaand tastingetje houden hehe:)
ook sample van gevonden dus binnekort zal ik eens een klein aleenstaand tastingetje houden hehe:)
0 x
GIl schreef:Strathisla Gordon & MacPhail 1956 50 jarige...
Gil bedoel je dat hij 50 jaar gerijpt is of i.v.m. 1956, 54 jaar oud ?? ... jij valt wel op oudjes !
Dat is wat verwarrend omdat met yo, "year old" altijd gedoeld wordt op de rijpingstijd op vat en dus niet zozeer hou oud hij is. Een 10yo fles uit 1900 is nu nog steeds 10yo ondanks het feit dat hij 110 jaar oud is !

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
hij is gebottled in 2006 dus 50 jaar gerijpt alsk me niet vergist heb hihih
amateur dat ik ben hihih
Groetjes GIl
amateur dat ik ben hihih
Groetjes GIl
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”