Het begin van mijn whisky hobby / collectie

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Nielsvanp
Senior
Senior

Re: Het begin

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 27 Feb 2015, 13:47

Whisky-ettenleur schreef:....Als ik dan na een tijdje weer diezelfde whisky drink probeer ik het eerder genoteerde verhaal te bevestigen of zelfs nog uit te breiden. :nat

Dat kan nog best lastig zijn! Wat ik zelf vaak merk is dat een net geopende fles flink kan verschillen van een fles die een tijdje al open staat. Vaak genoeg een whisky gehad die ik in het begin minder vond en toen ik het later probeerde (zeg 1 a 2 maanden) wel goed vond. Ik ben dus vaak voorzichtig met het beoordelen van een net geopende fles ;)
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

Wildewillem
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wildewillem » 27 Feb 2015, 16:24

Nielsvanp schreef:
Whisky-ettenleur schreef:....Als ik dan na een tijdje weer diezelfde whisky drink probeer ik het eerder genoteerde verhaal te bevestigen of zelfs nog uit te breiden. :nat

Dat kan nog best lastig zijn! Wat ik zelf vaak merk is dat een net geopende fles flink kan verschillen van een fles die een tijdje al open staat. Vaak genoeg een whisky gehad die ik in het begin minder vond en toen ik het later probeerde (zeg 1 a 2 maanden) wel goed vond. Ik ben dus vaak voorzichtig met het beoordelen van een net geopende fles ;)

of andersom :P
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 09 Mar 2015, 11:58

Afgelopen weekend deze vier whisky geproefd:

- Cragganmore12
- Dalwhinnie15
- Glenfiddich12
- Glenlivet12

Met name de Glenfiddich beviel me erg goed. En vond deze persoonlijk de lekkerste van deze vier.
Op korte afstand gevolgd door de Glenlivet en de Dalwhinnie. Op de laatste plaats zet ik de Cragganmore.
Met als kanttekening dat de Cragganmore mijn aller eerste single malt was die ik proefde....dus misschien nog wat ondergewaardeerd.
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”