Imperial & clynelish

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Matti
Moderator
Moderator

Re: Imperial & clynelish

Ongelezen berichtdoor Matti » 08 Sep 2014, 11:40

Ruval schreef:Werner, had jij die Imperial 1995 van The Ultimate op de tafel gezet bij Maltstock?
Dat was echt een lekker glas! Precies de whisky die ik op dat moment nodig had. :duimop

Inderdaad, dat was halverwege de zaterdag een lekker fris, fruitig momentje ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

WhiskyWerner
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 08 Sep 2014, 21:42

Nee, die was niet van mij. Ik hed een fles Edradour Ruby Port cask Matured mee. Ik had m zien staan inderdaad. Lekker he!? De Alt-a-bhainne van the Ultimate die daar in de buurt stond vond ik ook erg lekker!
0 x

DramdrummerTom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 08 Sep 2014, 21:51

@Roland: als ik de Imperial Asta Morris van de hand doe dan laat ik je weten!
0 x

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 09 Sep 2014, 09:33

De Imperial op Maltstock kwam van Roelof. Lid van Whiskyclub Spakenburg.
De fles was vol en is helemaal leeg gegaan volgens mij. Inderdaad een topwhisky voor mij 50 Euro!
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 09 Sep 2014, 10:46

DramdrummerTom schreef:@Roland: als ik de Imperial Asta Morris van de hand doe dan laat ik je weten!

Top... :bigsmile
Wordt het op korte termijn dat je 'm nog 'n keer gaat beoordelen?
Want anders heb ik 'm misschien al ergens anders vandaan getoverd...
0 x
Afbeelding

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 22 Okt 2014, 11:27

Gisteren kwam mijn Imperial 17yr van The Ultimate cask 50339 binnen. Direct geproefd. Vond het lastig om er direct specifieke smaken uit te halen. Ik kreeg in ieder geval geen wow-gevoel. Zacht, licht fruit dat overgaat in malt en noten....zoiets. Nu gebeurt het wel vaker dat ik even moet wennen aan een whisky en dat ik die dan later een stuk lekkerder vind. Geen lange afdronk of stevige smaken in ieder geval. Wellicht erg subtiel? Ben benieuwd hoe deze zich in de loop der tijd zal ontwikkelen.
0 x
Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 22 Okt 2014, 11:43

Mel schreef:Gisteren kwam mijn Imperial 17yr van The Ultimate cask 50339 binnen. Direct geproefd. Vond het lastig om er direct specifieke smaken uit te halen. Ik kreeg in ieder geval geen wow-gevoel. Zacht, licht fruit dat overgaat in malt en noten....zoiets. Nu gebeurt het wel vaker dat ik even moet wennen aan een whisky en dat ik die dan later een stuk lekkerder vind. Geen lange afdronk of stevige smaken in ieder geval. Wellicht erg subtiel? Ben benieuwd hoe deze zich in de loop der tijd zal ontwikkelen.

Klinkt voor mij niet verrassend Mel.
Als je op mijn Imperial pagina hieronder klikt, dan zie je in de rechterkolom mijn scores staan. Dan scoort deze cask ook mij niet heel hoog, met als reden precies wat jij ook beschrijft, er gebeurt te weinig.
0 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 22 Okt 2014, 12:04

Ik zie dat je hem 85/100 scoort. Toch geen slechte score. Ik had je blog trouwens al ontdekt. Leuk! Ik mis alleen tasting notes...daar ben ik dan wel benieuwd naar. Kay Meertens was vrij positief in zijn review op Whiskybase. Ook zo'n 85/86. Ik heb verder geen vergelijkinsmateriaal van Imperial. Ik zal later nog eens mn bevinding plaatsen.
0 x
Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 22 Okt 2014, 19:51

Mel schreef:Ik zie dat je hem 85/100 scoort. Toch geen slechte score. Ik had je blog trouwens al ontdekt. Leuk! Ik mis alleen tasting notes...daar ben ik dan wel benieuwd naar. Kay Meertens was vrij positief in zijn review op Whiskybase. Ook zo'n 85/86. Ik heb verder geen vergelijkinsmateriaal van Imperial. Ik zal later nog eens mn bevinding plaatsen.

Klopt, geen tasting notes.
Eigenlijk is/was de pagina voor eigen gebruik, maar heb ook weer niets te verbergen.
Inmiddels scoor ik whisky's wel regelmatig, maar zelden beschrijf ik ze in ruime woorden, hooguit wat steekwoorden. Ach wie weet, wellicht komt dat nog ooit ;).
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 23 Okt 2014, 09:59

Mel schreef:Gisteren kwam mijn Imperial 17yr van The Ultimate cask 50339 binnen. Direct geproefd. Vond het lastig om er direct specifieke smaken uit te halen. Ik kreeg in ieder geval geen wow-gevoel. Zacht, licht fruit dat overgaat in malt en noten....zoiets. Nu gebeurt het wel vaker dat ik even moet wennen aan een whisky en dat ik die dan later een stuk lekkerder vind. Geen lange afdronk of stevige smaken in ieder geval. Wellicht erg subtiel? Ben benieuwd hoe deze zich in de loop der tijd zal ontwikkelen.

Meestal (in mijn geval in ieder geval) gaat 'n whisky beter smaken als er al 'n gedeelte uit de fles is.
Bij het eerste glas van 'n nieuwe whisky is het meestal mwa...
Is dat bij jullie ook het geval?
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 23 Okt 2014, 10:55

Roland... schreef:

Meestal (in mijn geval in ieder geval) gaat 'n whisky beter smaken als er al 'n gedeelte uit de fles is.
Bij het eerste glas van 'n nieuwe whisky is het meestal mwa...
Is dat bij jullie ook het geval?

Zeker, ja. Heel veel whisky's hebben een klein beetje oxidatie nodig.

Hetzelfde bereik je vaak ook al door je whisky wat rust in het glas te geven voor je gaat drinken. Tot wel een minuut per jaar rijping. Dus wacht rustig twintig minuutjes, paar drupjes water, en je hebt vaak al een heel ander "beestje" :)
0 x
BAM! - ook op Facebook

DramdrummerTom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 19 Dec 2014, 13:52

Die Signatory blijft maar Imperial 1995's eruit pompen alsof het niets is! Heeft iemand deze imperial al geproefd?
http://www.whiskybase.com/whisky/62497/imperial-1995-sv
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”