Ondergewaardeerde Single Malts
-
DramdrummerTom
- Senior

Re: Ondergewaardeerde Single Malts
ik vind dat de Arran 14 ook best wat meer waardering verdient. Mooie balans van fruit, beetje zout, een zuurtje, noten, wat kruiden... en verkrijgbaar voor minder dan de 35 euro
0 x
DramdrummerTom schreef:ik vind dat de Arran 14 ook best wat meer waardering verdient. Mooie balans van fruit, beetje zout, een zuurtje, noten, wat kruiden... en verkrijgbaar voor minder dan de 35 euro
ik was eigenlijk van mening dat deze ook wel aardig gewaardeerd werd.. heb ik iets over het hoofd gezien?
zie op whiskybase met aardig wat stemmen gemiddels zo'n 84 punten, dat lijkt me niet slecht
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

DramdrummerTom schreef:ik vind dat de Arran 14 ook best wat meer waardering verdient. Mooie balans van fruit, beetje zout, een zuurtje, noten, wat kruiden... en verkrijgbaar voor minder dan de 35 euro
Ik ben het met je eens dat de Arran 14yo een goede "bang for your buck" is. Maar zoals Henri al zegt, echt ondergewaardeerd is'ie niet? Check ook Ralfy's review maar eens en Whiskyfun Serge scoort 'm 87!
0 x
Op zich mee eens, maar als je dan toch voor een Arran in die prijsklasse gaat is de Arran 12 YO CS batch 2 eigenlijk nog een veel betere keus. Een gemiddelde score van 86.3 op Whiskybase voor een whisky van 37 euro is toch wel echt uitmunted in prijs-kwaliteit verhouding lijkt me.
0 x
Kay schreef:Op zich mee eens, maar als je dan toch voor een Arran in die prijsklasse gaat is de Arran 12 YO CS batch 2 eigenlijk nog een veel betere keus. Een gemiddelde score van 86.3 op Whiskybase voor een whisky van 37 euro is toch wel echt uitmunted in prijs-kwaliteit verhouding lijkt me.
"like"

0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Heeft iemand wat simpel overzicht in alle Aberlour Abunadh...?
Daar schijnt nogal prijs/kwaliteit verschil in alle batches te zitten en ik zie door de bomen het bos niet meer...

Daar schijnt nogal prijs/kwaliteit verschil in alle batches te zitten en ik zie door de bomen het bos niet meer...
0 x
Hij die een oordeel heeft is opgehouden met nadenken.
De OB Glen Scotia 10 years old 46% vind ik echt lekker en scoor em op 84. Op WB staat deze gemiddeld op 77...
Frank
Frank
0 x
paps schreef:Heeft iemand wat simpel overzicht in alle Aberlour Abunadh...?
Ik weet uit eigen ervaring dat batch 22 echt heeeeeel lekker was. De fles is op en ik heb inmiddels al wat latere batches op, maar nimmer zo intens lekker " sherry" als de batch 22
0 x
OpiumX schreef:De OB Glen Scotia 10 years old 46% vind ik echt lekker en scoor em op 84. Op WB staat deze gemiddeld op 77...
Frank
Ik ben nog steeds wel benieuwd naar Glen Scotia, nog nooit iets van geproefd. Ze scoren over het algemeen inderdaad nogal laag, maar met mijn voorliefde voor Springbank en consorten kan ik me voorstellen dat het gewoon een heel typisch smaakprofiel is dat je moet liggen.
0 x
Kay schreef:OpiumX schreef:De OB Glen Scotia 10 years old 46% vind ik echt lekker en scoor em op 84. Op WB staat deze gemiddeld op 77...
Frank
Ik ben nog steeds wel benieuwd naar Glen Scotia, nog nooit iets van geproefd. Ze scoren over het algemeen inderdaad nogal laag, maar met mijn voorliefde voor Springbank en consorten kan ik me voorstellen dat het gewoon een heel typisch smaakprofiel is dat je moet liggen.
Doordat ze minder geliefd zijn, zijn ze ook goed te betalen! Dat is weer een voordeel van een afwijkend smaakprofiel. Probeer eens een Glen Scotia middels een sample, is een aanrader
Frank
0 x
Ik hoor nooit zo veel over Edradour maar dat is toch ook wel lekker hoor..

0 x
paps schreef:Ik hoor nooit zo veel over Edradour maar dat is toch ook wel lekker hoor..
o, dat vind ik dan weer niet, vind edradour persoonlijk echt niet al te best...
0 x
Smaken verschillen...
Ik denk trouwens dat mijn smaak voor Edradour ook beïnvloed wordt omdat het zo'n leuk klein kneuterig bedrijfje is..
Ik denk trouwens dat mijn smaak voor Edradour ook beïnvloed wordt omdat het zo'n leuk klein kneuterig bedrijfje is..

0 x
paps schreef:Heeft iemand wat simpel overzicht in alle Aberlour Abunadh...?
viewtopic.php?f=17&t=565&start=60
Laatst gewijzigd door Taita op 05 Apr 2014, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”