Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel ?
Heb mijn laatste aanwinst (tegen gewoonte in, meestal staan ze een paar weken/maanden) opengetrkken.
Bruichladdich Peat. Lekker !
Bruichladdich Peat. Lekker !
0 x
Drink nu mijn (Cognac)glas leeg, slaapmutsje zullen we maar zeggen.
Aberlour 15yo Sherry Wood Finish, 40%, OB. Lekker "snoepen" hoor
Aberlour 15yo Sherry Wood Finish, 40%, OB. Lekker "snoepen" hoor
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Het is weekend, en het is kliekjesdag.
Ik zit nu aan het laatste beetje van mijn Elmer T Lee-Single Barrel 45 %. Refill please.
------
Overgegaan op de yamazaki 12 Yo.
Conclusie van deze mini 'pearl harbor' .
qua smaak winnen de amerikanen maar de overmacht (lees ; meer dan een bodempje) van de japanners zorgden er toch voor dat ik de witte vlag moet hijsen.
Ik zit nu aan het laatste beetje van mijn Elmer T Lee-Single Barrel 45 %. Refill please.

------
Overgegaan op de yamazaki 12 Yo.
Conclusie van deze mini 'pearl harbor' .
qua smaak winnen de amerikanen maar de overmacht (lees ; meer dan een bodempje) van de japanners zorgden er toch voor dat ik de witte vlag moet hijsen.
0 x
Re: Gezellig aan de bar...
Pfffff eindelijk klaar met het werk....vanochtend om 8 uur begonnen......nu even genieten van een overheerlijke Cardhu Singel malt.... 

0 x
Zojuist de Four Roses Single Barrel geproefd en nu hertaste ik eens de Glenlivet 12yo. Heb van de Glenlivet nu de 12yo, 15yo (French Oak) en de 16yo (Nadurra) gehad, maar ben er nog niet van onder de indruk (althans... ze staan niet hoog in m'n favorieten lijstje). Bij deze de 12yo dus in heroverweging!
edit: heb de 12yo qua persoonlijke notities wel opgewaardeerd, maar staat nog steeds niet in m'n favo lijstje.
edit: heb de 12yo qua persoonlijke notities wel opgewaardeerd, maar staat nog steeds niet in m'n favo lijstje.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

ik zit nu achter een lekkere vette Powers, de Ierse blend die favoriet is bij de Ieren.
Prettig geprijs, geolied en gewoon waar voor je geld.
Prettig geprijs, geolied en gewoon waar voor je geld.
0 x
De laatste slokjes uit een glas Aberlour 15yo Sherry Wood Finish, 40%, OB.
Lekker en toepasselijk al deze verleidelijke geurtjes....
Ik heb dit gedronken tijdens het kijken naar een bijzondere film van ± twee en half uur genaamd: Perfume: The story of a murderer. Het genre romantisch horror drama. Toepasselijk omdat het eigenlijk ging over de essentie van geuren en hoe dat te distilleren. Heel boeiende film
De film speelde voor een groot deel in het Franse Grasse.
Lekker en toepasselijk al deze verleidelijke geurtjes....
Ik heb dit gedronken tijdens het kijken naar een bijzondere film van ± twee en half uur genaamd: Perfume: The story of a murderer. Het genre romantisch horror drama. Toepasselijk omdat het eigenlijk ging over de essentie van geuren en hoe dat te distilleren. Heel boeiende film

De film speelde voor een groot deel in het Franse Grasse.
0 x
Zonet de Hakushu 12yo 43,5% geproefd. Was echt een verrassende Japanse whisky. Top! Nu aan het genieten van een Talisker 10yo 45,8%
0 x
Aberlour 10 yo, heerlijk!
En gisteren Nikka All Malt, 40% Japanese Whisky
Perfume is inderdaad een mooie film Piet
En gisteren Nikka All Malt, 40% Japanese Whisky
Perfume is inderdaad een mooie film Piet
0 x
- old-smuggler
- (Whisky)Professional

Ben net terug, rondje met de hond door de sneeuw gedaan. Heerlijk, sneeuw en op de achtergrond de muziek van de `zaate hermeniekes`......(quizvraag).
Nu is het tijd voor een dram, ik twijfel nog tussen ardbeg 10y en Caol ila ultimate 66,7%.
Tja ik neem toch maar een ardbeg, gewoon lekker.
Nu is het tijd voor een dram, ik twijfel nog tussen ardbeg 10y en Caol ila ultimate 66,7%.
Tja ik neem toch maar een ardbeg, gewoon lekker.
Laatst gewijzigd door old-smuggler op 12 Feb 2010, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Port Askaig 30y - jummie!!!
glendronach 15y 1994 61,8% Single Malts of Scotland. ook best naar binnen te krijgen
glendronach 15y 1994 61,8% Single Malts of Scotland. ook best naar binnen te krijgen
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Een flinke bel Maker's Mark 45% Kentucky straight bourbon (uit de G&G 20% actie).
Behoorlijk uitgesproken. Kauwen.
Ksie net het Whisky Weetje van de Week "om gaan".... (de combinatie van Schrijvers is puur toeval hoor !)
Behoorlijk uitgesproken. Kauwen.
Ksie net het Whisky Weetje van de Week "om gaan".... (de combinatie van Schrijvers is puur toeval hoor !)
0 x
ik was toch erg nieuwsgierig en heb net éen van de 2 flessen Bourbon Supreme opengemaakt. Het zijn flessen van eind jaren '80 en allebei nog vol.
De kurk brak al boven de hals af en de rest zakte zo de fles in .
De smaak is een tegenvaller. Je proeft nog iets van whiskey maar dat is het dan ook. Echt flauwe troep.
Ik heb nog een fles Old Quaker ook van die tijd en die heeft 10x zoveel meer smaak. Da's echt nog lekker.
Ik denk dat ik hem maar meng met een fles Jim Beam.
De kurk brak al boven de hals af en de rest zakte zo de fles in .
De smaak is een tegenvaller. Je proeft nog iets van whiskey maar dat is het dan ook. Echt flauwe troep.
Ik heb nog een fles Old Quaker ook van die tijd en die heeft 10x zoveel meer smaak. Da's echt nog lekker.
Ik denk dat ik hem maar meng met een fles Jim Beam.
0 x
Re: Glenmorangie 10yo, 43% OB
Pech Bas.
Ik had zojuist ook een aparte ervaring. Heb al wel 20 jaar een 50 ML miniatuur staan die ik daar net genuttigd heb.
Glenmorangie 10yo, 43% OB. De geur was niet veel bijzonders. De smaak beter maar eenvoudig en redelijk scherp.
Gaandeweg is hij aanmerkelijk beter geworden en na een uurtje eigenlijk best goed.
Nog steeds niet de Glenmorangie die ik in gedachten heb dus ik zal er geen notitie aan wagen.
Vraag is dan toch of het iets met het plastic-flesje te maken kan hebben en het feit dat het al lang in het daglicht stond ?
Ik had zojuist ook een aparte ervaring. Heb al wel 20 jaar een 50 ML miniatuur staan die ik daar net genuttigd heb.
Glenmorangie 10yo, 43% OB. De geur was niet veel bijzonders. De smaak beter maar eenvoudig en redelijk scherp.
Gaandeweg is hij aanmerkelijk beter geworden en na een uurtje eigenlijk best goed.
Nog steeds niet de Glenmorangie die ik in gedachten heb dus ik zal er geen notitie aan wagen.
Vraag is dan toch of het iets met het plastic-flesje te maken kan hebben en het feit dat het al lang in het daglicht stond ?
0 x
Re: Glenmorangie 10yo, 43% OB
Yep, wie niet waagt..etc..Zit nog even te dubben wat ik ermee zal doen.Piet schreef:Pech Bas.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”