Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2013
Re: Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2013
Voor mij was de verrassing een Highland park 2001 Gordon & mac Phail
0 x
Piet schreef:Ik vind dit altijd een lastige maar voor ±€70 is de Bunnahabhain 23yo 1989/2013, cask nr. 5741, 46,1% van Kintra toch wel een topper.
Idem, gisteren weer gehad. Battle of the Bunna's, dus naast de Archives. De Kintra botteling kon zich prima staande houden, maar de Archives geef ik toch een hogere score. Laatstgenoemde is natuurlijk geen "bang for your buck", met een stevig prijskaartje.
0 x
Gisteren een Bowmore Tempest Batch 4 gehad. Uitstekend spul op vatsterkte. En ook de prijs is heel aangenaam. Onder de 50 euro, bij Van Zuylen nu zelfs onder de 40 euro. Voor mij is het daarom zeker een Bang For Your Buck-whisky.
0 x
Ik ga mee met de Tempest idd, en ook de Glendronach CS.
Daarnaast zou ik nog graag de hele range van Whiskybroker nomineren. Vrijwel zonder uitzondering (met als topper de twee Ardbegs van afgelopen jaar) een uitstekende to fabelhafte prijs/kwaliteit verhouding.
Daarnaast zou ik nog graag de hele range van Whiskybroker nomineren. Vrijwel zonder uitzondering (met als topper de twee Ardbegs van afgelopen jaar) een uitstekende to fabelhafte prijs/kwaliteit verhouding.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ik vond de Bowmore 12 (nieuwe versie in rechthoekige doos) wel verrassend lekker voor de ong. 30€ die er voor gevraagd wordt. Let wel: deze komt pas los als er aardig wat lucht in de fles zit.
Ook wil ik graag de hele range met Longmorn's 1996 van van Wees nomineren (vatrange 723xx). Er zijn er inmiddels zo'n vijf gebotteld en er zouden nog twee aan moeten komen.
Dat zijn inderdaad hele mooie prijzen, maar je moet er vaak wel als de kippen bij zijn.
Ook wil ik graag de hele range met Longmorn's 1996 van van Wees nomineren (vatrange 723xx). Er zijn er inmiddels zo'n vijf gebotteld en er zouden nog twee aan moeten komen.
Matti schreef:Daarnaast zou ik nog graag de hele range van Whiskybroker nomineren. Vrijwel zonder uitzondering (met als topper de twee Ardbegs van afgelopen jaar) een uitstekende to fabelhafte prijs/kwaliteit verhouding.
Dat zijn inderdaad hele mooie prijzen, maar je moet er vaak wel als de kippen bij zijn.
0 x
Dat valt wel mee hoor, alleen bij de Ardbegs is het alarmfase 1. De overige flessen staan een paar dagen tot zelfs een paar maanden op de site.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- laddie teun
- Top bijdrager

Highland Park 25y Cadenheads Small Batch
Zo'n 110,- (Uk) tot 140,- voor een cask strengt HP 25 jaar zeker bang for my buck. En wat een heerlijke whisky!
(inmiddels al over de 200,- op whiksyauction)
Zo'n 110,- (Uk) tot 140,- voor een cask strengt HP 25 jaar zeker bang for my buck. En wat een heerlijke whisky!
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
- totalatool
- Forum goeroe

laddie teun schreef:Highland Park 25y Cadenheads Small Batch
Tja, die was na de review van Serge ook per direct overal uitverkocht. Helaas moet ik het dus zonder stellen, en velen met mij.
0 x
Otje schreef:Piet schreef:Ik vind dit altijd een lastige maar voor ±€70 is de Bunnahabhain 23yo 1989/2013, cask nr. 5741, 46,1% van Kintra toch wel een topper.
Idem, gisteren weer gehad. Battle of the Bunna's, dus naast de Archives. De Kintra botteling kon zich prima staande houden, maar de Archives geef ik toch een hogere score. Laatstgenoemde is natuurlijk geen "bang for your buck", met een stevig prijskaartje.
heb gisteren nog 2 flessen van de Kintra gekocht! Mooi spul!
0 x
- 20VTHengelo
- Actief lid

Ik ben toch behoorlijk verslingerd aan de Singleton of Dufftown 12 yo. Slechts € 23,95, en heerlijk vol, rond en soepel van smaak! Ik denk toch wel de beste whisky van dit jaar voor mij!
0 x
De Longmorn van Van Wees was voor mij wel de topper van 2013. Zeker voor de schappelijke prijs van zes tientjes.
0 x
Wat was het punt hier ook alweer... release / bottled 2013 (en dan geen standaard expressie)? Of gewoon je beste aankoop in 2013?
0 x
De 45 euro voor de Aberlour A'Bunadh in de maand december op Whiskysite vind ik persoonlijk echt een koopje.
0 x
JayDie schreef:Wat was het punt hier ook alweer... release / bottled 2013 (en dan geen standaard expressie)? Of gewoon je beste aankoop in 2013?
Inderdaad "Of gewoon je beste aankoop in 2013", we hadden dit ook in 2012 met nadruk op waar voor je geld.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Datis de Bunnahabhain 1987 Archives, op de voet gevolgd door de Undercover nr. 1 van Daily Dram en de Longmorn 1996 van van Wees!
Maar het jaar is nog niet voorbij
Maar het jaar is nog niet voorbij
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”