Namaak of vervalste whisky

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Namaak of vervalste whisky

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Feb 2010, 20:28

KSB66 schreef:Vooral opletten met flessen uit Italie
http://whisky.de/Forum/forums/thread/107895.aspx

Daar zeg je wat. Heb het al zelf mogen ondervinden. :evil:
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 13 Feb 2010, 20:44

Een paar jaar geleden kreeg ik van Laphroaig enkele speciale edities, als dank voor The Legend of Laphroaig.
In een van de kokers zat een totaal andere whisky (een veel betere) dan ik uit de verpakking kon opmaken.
Toen ik ernaar vroeg zei de brand manager: Oh, we konden niet zo gauw een goede verpakking vinden voor in de koffer."
Happens all the time ;)
0 x

Gerard
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Gerard » 18 Feb 2011, 12:34

macoffringa schreef:Wat dachten jullie hiervan?
Deze vond ik enkele jaren geleden in Egypte. Een heupflacon voor "maar" 25 euro!

:Cry
John Waler.jpg

Hij is inderdaad "Very Rare" hahaha
0 x

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 20 Jul 2011, 20:09

Even deze draad 'bumpen'.

Waarom? Wel, omdat we allemaal (terecht) op onze hoede zijn voor, en klagen over vervalsingen.
Maar, we zijn er gedeeltelijk zelf schuldig aan.
Het moet maar eens gedaan zijn om lege flessen en/of dozen op ebay en dergelijke te gaan verkopen. Zo maak je het de vervalsers echt wel te gemakkelijk. Zo moeten ze zelfs geen labels en verpakkingen meer gaan vervalsen; ze worden gewoon door de whiskykiefhebers zélf op de markt gesmeten.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 22 Jul 2011, 00:56

Mijn motto is: 'If it's too good to be true, is usually is'.
Maar je hebt volledig gelijk met wat je zegt, Stijn.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

dmace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dmace » 24 Jan 2012, 11:58

Vandaag kwam ik deze tegen op het interweb...
Johns Daphne Tenderness Whiskey
Afbeelding
Johnny Worker Red Labial
Afbeelding
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Jan 2012, 16:12

semtex schreef:Het moet maar eens gedaan zijn om lege flessen en/of dozen op ebay en dergelijke te gaan verkopen. Zo maak je het de vervalsers echt wel te gemakkelijk. Zo moeten ze zelfs geen labels en verpakkingen meer gaan vervalsen; ze worden gewoon door de whiskykiefhebers zélf op de markt gesmeten.

Dit vind ik inderdaad een kwalijke zaak. Ik zie ze wel eens aangeboden worden en vraag me af welke echte liefhebber ze koopt. Lege flessen en dozen in de kast zetten, ik zie in elk geval de meerwaarde er niet van. Voor een vervalser is het echter een buitenkansje.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Jan 2012, 08:36

totalatool schreef:
semtex schreef:Het moet maar eens gedaan zijn om lege flessen en/of dozen op ebay en dergelijke te gaan verkopen. Zo maak je het de vervalsers echt wel te gemakkelijk. Zo moeten ze zelfs geen labels en verpakkingen meer gaan vervalsen; ze worden gewoon door de whiskykiefhebers zélf op de markt gesmeten.

Dit vind ik inderdaad een kwalijke zaak. Ik zie ze wel eens aangeboden worden en vraag me af welke echte liefhebber ze koopt. Lege flessen en dozen in de kast zetten, ik zie in elk geval de meerwaarde er niet van. Voor een vervalser is het echter een buitenkansje.

Hmm... daar heb ik nog nooit zo over nagedacht. Ik heb ook wel eens lege verpakkingen verkocht (bv. geschenkverpakking van Jack Daniels) aan Jack Daniels verzamelaar. Kan me voorstellen dat zoiemand wel de verpakking in de kast zet (zo spaart m'n pa alles van Palm Bier, ook lege flessen).

:roll: :Help
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

jeffry35
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jeffry35 » 09 Mar 2012, 22:44

Snap eigenlijk niet waarom in deze moderne tijd geen gebruikt wordt gemaakt van barcodes of iets dergelijks.Iets wat je onder de fles op het glas drukt
Die je vervolgens weer checkt op de officiele website van de desbetreffende Bottelaar.
Er moet toch wel iets te bedenken zijn lijkt me.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Mar 2012, 22:55

jeffry35 schreef:Snap eigenlijk niet waarom in deze moderne tijd geen gebruikt wordt gemaakt van barcodes of iets dergelijks.Iets wat je onder de fles op het glas drukt
Die je vervolgens weer checkt op de officiele website van de desbetreffende Bottelaar.

Vervalsen gaat nagenoeg altijd over oude cq oudere bottelingen..... Als je dat nu gaat (en kunt) doen biedt het pas soelaas voor bottelingen vanaf 2012 ....
En dan nog denk ik dat het niet eenvoudig is o.a. omdat ook lege flessen en dozen zelfs van eigenaar wisselen...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

jeffry35
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jeffry35 » 09 Mar 2012, 22:59

Piet schreef:
jeffry35 schreef:Snap eigenlijk niet waarom in deze moderne tijd geen gebruikt wordt gemaakt van barcodes of iets dergelijks.Iets wat je onder de fles op het glas drukt

Vervalsen gaat nagenoeg altijd over oude cq oudere bottelingen..... Als je dat nu gaat (en kunt) doen biedt het pas soelaas voor bottelingen vanaf 2012 ....
En dan nog denk ik dat het niet eenvoudig is o.a. omdat ook lege flessen en dozen zelfs van eigenaar wisselen...

Ja dat is waar.
Wellicht ook de charme van Whisky.Maar je zou zeggen er moet toch iets te verzinnen zijn.
Soort van Chassisnr zoals bij auto's.
Dan zou je ook geen discussie's hebben zoals nu bij het topic ''Aanbod'' of een fles wel of niet echt is.
0 x

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 10 Mar 2012, 06:15

Je kunt vervalsing niet tegengaan.

Er zijn altijd mensen die iets nieuws verzinnen om het nieuwe 'anti-middel' te omzeilen. Verder ook niks mis mee, lijkt me. Het is gewoon een vorm van gedrag van de mens.

Voordeel: Dit maakt mij in ieder geval meer alert. Met alles in het leven.

Heb je een miskoop, is het in ieder geval weer een leuk verhaal als je met je vrienden op pad bent. :lol:
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Mar 2012, 09:10

jeffry35 schreef:Wellicht ook de charme van Whisky.Maar je zou zeggen er moet toch iets te verzinnen zijn.
Soort van Chassisnr zoals bij auto's.

Ik ben het met je eens dat het prettig zou zijn maar een nummer op een fles zegt iets over de fles en niet over de inhoud en daar gaat het toch over.
Dan moet er ook een onverbrekelijke sluiting op :Scratch en inderdaad wat mag het dan allemaal kosten 8-)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 13 Okt 2013, 13:10

Deze week dus naar Rome geweest, wat een geweldige stad zeg!!!

Ook enkele geweldige drankenzaken. De meeste echt knap, maar weinig juweeltjes nog voor een 'goeie' prijs. De meeste Brora's bv 450 euro of meer, nog wat IB port ellen voor 350 euro en zo...

maar eh... er was 1 gigantische zaak in Trastevere. Ook zo'n 150-200 whisky's op het schap. Veel bourbon, gewone standaard talisker 10's en zo en dan plots: nog 12 volle dozen Port Ellen OB's, 3th release, 6th, 7th enz. Even wat extase bij ondergetekende - maar toch met wat voorbehoud. Geen enkele van de topzaken in Rome had die nog staan, hier wel. Hmm.

Even de prijs vragen. 123 euro voor de 6th, 180 voor de 7th???!!!???!!!! Als iets te mooi is om waar te zijn...
Ik kijk bedenkelijk naar de verkoper. Zegt ie zonder een spier te vertrekken: "ah, maar jij kent Port Ellen hé, anders zou je er niet naar vragen... ik weet dat het veel geld is maar ik kan echt niet onder die prijs gaan, want dat is de releaseprijs waarvoor ze toen uitgekomen zijn. Je kent Port Ellen, die kan ik echt niet voor minder verkopen!". Ik heb een glimlach onderdrukt, en ben weggegaan. Ik wou zelfs de inhoud niet zien van die dozen. Dat stonk naar vis, daarbinnen. Als hij maar even Port Ellen kende - wat hij wel pretendeerde - en hij z'n prijzen maar gewoon liet staan op de release én er nog zo'n 12 flessen aanwezig waren. Nope, ik laat een ander de eer :lol:
Laatst gewijzigd door Yapi op 14 Okt 2013, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Okt 2013, 22:34

Precies wat mij te binnen schoot toen ik Rome (Italië) las; vervalsing 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”