KSB66 schreef:Vooral opletten met flessen uit Italie
http://whisky.de/Forum/forums/thread/107895.aspx
Daar zeg je wat. Heb het al zelf mogen ondervinden.

KSB66 schreef:Vooral opletten met flessen uit Italie
http://whisky.de/Forum/forums/thread/107895.aspx

macoffringa schreef:Wat dachten jullie hiervan?
Deze vond ik enkele jaren geleden in Egypte. Een heupflacon voor "maar" 25 euro!

semtex schreef:Het moet maar eens gedaan zijn om lege flessen en/of dozen op ebay en dergelijke te gaan verkopen. Zo maak je het de vervalsers echt wel te gemakkelijk. Zo moeten ze zelfs geen labels en verpakkingen meer gaan vervalsen; ze worden gewoon door de whiskykiefhebers zélf op de markt gesmeten.
totalatool schreef:semtex schreef:Het moet maar eens gedaan zijn om lege flessen en/of dozen op ebay en dergelijke te gaan verkopen. Zo maak je het de vervalsers echt wel te gemakkelijk. Zo moeten ze zelfs geen labels en verpakkingen meer gaan vervalsen; ze worden gewoon door de whiskykiefhebers zélf op de markt gesmeten.
Dit vind ik inderdaad een kwalijke zaak. Ik zie ze wel eens aangeboden worden en vraag me af welke echte liefhebber ze koopt. Lege flessen en dozen in de kast zetten, ik zie in elk geval de meerwaarde er niet van. Voor een vervalser is het echter een buitenkansje.

jeffry35 schreef:Snap eigenlijk niet waarom in deze moderne tijd geen gebruikt wordt gemaakt van barcodes of iets dergelijks.Iets wat je onder de fles op het glas drukt
Die je vervolgens weer checkt op de officiele website van de desbetreffende Bottelaar.
Er moet toch wel iets te bedenken zijn lijkt me.
Piet schreef:jeffry35 schreef:Snap eigenlijk niet waarom in deze moderne tijd geen gebruikt wordt gemaakt van barcodes of iets dergelijks.Iets wat je onder de fles op het glas drukt
Die je vervolgens weer checkt op de officiele website van de desbetreffende Bottelaar.
Er moet toch wel iets te bedenken zijn lijkt me.
Vervalsen gaat nagenoeg altijd over oude cq oudere bottelingen..... Als je dat nu gaat (en kunt) doen biedt het pas soelaas voor bottelingen vanaf 2012 ....
En dan nog denk ik dat het niet eenvoudig is o.a. omdat ook lege flessen en dozen zelfs van eigenaar wisselen...
jeffry35 schreef:Wellicht ook de charme van Whisky.Maar je zou zeggen er moet toch iets te verzinnen zijn.
Soort van Chassisnr zoals bij auto's.
en inderdaad wat mag het dan allemaal kosten Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten