Hoe vaak drink jij whisky?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Hoe vaak drink jij whisky?

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 05 Jun 2012, 23:03

Ensbergen schreef:
ElwinB schreef:Vaak drink ik samen met mijn vriendin...

Moet je me toch eens vertellen hoe dat gelukt is. probeer mijn vriendin ook zo ver te krijgen. Maakt een hoop dingen dan makkelijker ;)

"Schat, deze moet je eens proeven, dit lust je vast heel graag!"

*zet een glaasje Dalwhinnie 15 voor d'r neer*

En warempel, ze vond het héérlijk. Direct! Dus ik hoefde er eigenlijk niet zoveel voor te doen :bigsmile
Iets wat me met bier, in al die 7 jaren dat we alweer samen zijn, nog niet gelukt is...

Sinds dat Dalwhinnie-moment spoort ze me regelmatig aan weer eens wat nieuws te kopen en drinken we steevast ieder weekend samen een glaasje. En ook echt niet alleen de Dalwhinnies of Glenmorangies van deze wereld, neen, ze nipt eigenlijk nog liever aan een Laphroaig of een Talisker. Dat had ik overigens niet verwacht, dat ze dát zo lekker zou vinden ;)
0 x
Afbeelding

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 06 Jun 2012, 20:03

ik probeer alleen in het weekend te drinken :bigsmile

gelukkig begint mij weekend op donderdag avond :duimop

en ik heb geen zeurende vrouw en gelukkig neemt ze zelf ook wel eens een dram
en gaan we samen naar tastings kan zij ook iets lekkers uitzoeken :lekker

:Slainte
0 x

Heidi
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Heidi » 06 Jun 2012, 21:10

In het weekend drink ik meestal wel een glaasje (of twee).
Doordeweeks drink ik in principe geen alcohol, maar soms mag het van mezelf wel.
0 x

OJH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OJH » 06 Jun 2012, 21:54

erg wisselend zou zeggen gemiddeld 8x 2cl verdeeld over de week, soms allemaal door de weeks soms een week niets, soms alleen in het weekend. Maar meestal 1 glas van 2 cl per dag.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 06 Jun 2012, 22:32

ElwinB schreef:
Ensbergen schreef:
ElwinB schreef:Vaak drink ik samen met mijn vriendin...

Moet je me toch eens vertellen hoe dat gelukt is. probeer mijn vriendin ook zo ver te krijgen. Maakt een hoop dingen dan makkelijker ;)

"Schat, deze moet je eens proeven, dit lust je vast heel graag!"

*zet een glaasje Dalwhinnie 15 voor d'r neer*

En warempel, ze vond het héérlijk. Direct! Dus ik hoefde er eigenlijk niet zoveel voor te doen :bigsmile
Iets wat me met bier, in al die 7 jaren dat we alweer samen zijn, nog niet gelukt is...

Sinds dat Dalwhinnie-moment spoort ze me regelmatig aan weer eens wat nieuws te kopen en drinken we steevast ieder weekend samen een glaasje. En ook echt niet alleen de Dalwhinnies of Glenmorangies van deze wereld, neen, ze nipt eigenlijk nog liever aan een Laphroaig of een Talisker. Dat had ik overigens niet verwacht, dat ze dát zo lekker zou vinden ;)

Bekend verhaal! Mijn vrouw hield lange tijd vol dat ze whisky niet lekker vond ondanks het feit dat ze wel van heel veel andere sterkere dranken en likeurtjes houdt (met name bij de koffie na een lekker etentje). Toen ik vervolgens een keer Old Pulteney 21yo had gehaald en erbij vertelde dat dit door een bekende whiskykenner (JM) uitgeroepen was tot beste van 2012 was ze toch nieuwsgierig (wat ook altijd helpt is zeggen hoe duur het is). Vervolgens was ze ineens helemaal om.
Leuk, want dan kan je ook samen van iets genieten en weet ze eindelijk wat ze terug kan doen voor alle parfums en huidcremetjes, maarrrrrr ineens gaat mijn voorraad wel een stuk sneller op helaas haha.

PS toevallig dat je Dalwhinnie noemt, dat was ook één van haar favorieten nadat ik hem had gekocht.
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 07 Jun 2012, 10:57

Soundwave schreef:Bekend verhaal! Mijn vrouw hield lange tijd vol dat ze whisky niet lekker vond ondanks het feit dat ze wel van heel veel andere sterkere dranken en likeurtjes houdt (met name bij de koffie na een lekker etentje). Toen ik vervolgens een keer Old Pulteney 21yo had gehaald en erbij vertelde dat dit door een bekende whiskykenner (JM) uitgeroepen was tot beste van 2012 was ze toch nieuwsgierig (wat ook altijd helpt is zeggen hoe duur het is). Vervolgens was ze ineens helemaal om.
Leuk, want dan kan je ook samen van iets genieten en weet ze eindelijk wat ze terug kan doen voor alle parfums en huidcremetjes, maarrrrrr ineens gaat mijn voorraad wel een stuk sneller op helaas haha.

PS toevallig dat je Dalwhinnie noemt, dat was ook één van haar favorieten nadat ik hem had gekocht.

Haha :bigsmile

Ja, de Dalwhinnie is haar favoriete whisky geworden. Ik vind 'm zelf ook heel lekker dus we hebben daar standaard een fles van in huis.
Jij bent dus direct maar met een topper begonnen, de Old Pulteney 21! Toe maar ;)
Ik vind het zelf heel fijn om 's avonds in stilte, al dan niet met een goed boek, te genieten van een dram. Maar samen genieten van een dram en bevindingen uitwisselen is ook heel erg fijn :goedgedaan
0 x
Afbeelding

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 07 Jun 2012, 11:09

Goh herkenbaar,

De mijne vond glenfiddich 12 naar spiritus ruiken.. Ze zei, ik gebruik het wel om de ramen schoon te maken.

Had ik opeens een gf van 21 jaar!

Wat denk je.... De heks vond het lekker en hielp mee met opmaken. :Scratch :HitHead
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Liquid_Gold
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Liquid_Gold » 07 Jun 2012, 13:47

Ik drink alleen op vrijdagavond en zaterdagavond whisky.
Meestal drink ik er een drie-tal per avond. De laatste tijd laat ik mijn vriendin (die meer en meer verkocht geraakt aan mijn whiskies :bigsmile ) er een aantal inschenken en doe in een blind tasting met mijn eigen whiskies. Ik moet zeggen dat het verdomd moeilijk is om dan de juiste naam erop te plakken :lol:
0 x
Afbeelding

A dram in a glass
Whiff off amber, taste of gold
Caressing your mind

Whiskymoetpuur
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskymoetpuur » 02 Jul 2012, 11:30

2 keer per week als ik de volgende dag een vrije dag heb.
0 x

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 02 Jul 2012, 12:13

Eigenlijk elke dag wel een glas. Regelmatig vul ik een 5cl flesje en ga ik ergens buiten ontspannen op een bankje genieten van een goed boek en m'n whisky.
0 x

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 02 Jul 2012, 12:14

JayDie schreef:Ik moet dus niet elke avond een (of meerdere) dram(s) of andere alcoholische versnapering. Het gaat om het genieten, niet om het drinken!

Soms heb ik ook gewoon zit om te drinken. Daar geniet ik dan juist van. ;)
0 x

MrleeJohn
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MrleeJohn » 11 Jul 2012, 21:32

Ik drink 3 a 4 keer per week. Niet altijd whisky, soms ook rode wijn. Whisky altijd uit een glencairn-glas 1,5 a 2 cm hoog gevuld. En dan 2 a 3 glaasjes.
0 x

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 20 Mar 2013, 19:22

heb momenteel wel trek in een lekkere dram :bigsmile

maar probeer mij aan mijn eigen principe te houden alleen in het weekend

of op bijzondere gelegenheden :lekker

is af en toe toch best lastig :P
0 x

Ignace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ignace » 20 Mar 2013, 19:57

Net nog een dram Jim Beam Rye gedronken...

heb momenteel wel trek in een lekkere dram

maar probeer mij aan mijn eigen principe te houden alleen in het weekend

of op bijzondere gelegenheden

is af en toe toch best lastig

Mooi principe, maar ik volg het toch maar niet. Hoewel ik het in de week toch beperkt hou. Als ik dan drink hou ik het bij één. Behalve wanneer ik na een vergadering 's avonds aan de toog in een hinderlaag beland, maar dan is het (gelukkig) geen whisky, wél bier... :lekker
0 x

OmeAnne
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 21 Mar 2013, 09:38

Gemiddeld 1x per maand denk ik? Drink überhaupt niet heel veel alcohol. Was 'vroeger' wel meer, maar ben toen ging ik ook meer op stap en ben niet zo'n thuis drinker.
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”