Hoeveel glazen uit een fles ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Irishoekman1603
Actief lid
Actief lid

Re: Hoeveel glazen uit een fles ?

Ongelezen berichtdoor Irishoekman1603 » 20 Nov 2015, 18:05

OK, hebben wij nog wat te leren bij ons in Café, haal normaal grofweg 15 glazen uit een fles :(
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 20 Nov 2015, 19:26

Irishoekman1603 schreef:OK, hebben wij nog wat te leren bij ons in Café, haal normaal grofweg 15 glazen uit een fles :(

Ik weet niet wat een NL standaard eenheid is, maar volgens mij 3 a 4cl, dan klopt 15 glazen uit een fles wel...

Je kan misschien kiezen voor een basis assortiment (met diageo classic Malta steig je al ruim boven veel cafés uit denk ik...) voor een vaste prijs of 2 prijzen en evt. Een paar wat duurdere voor de liefhebbers die je per CL verkoopt?

Enne... Denk vooral aan de juiste glazen (bijv. Glencairn) en GEEN ijs, dat kan er altijd nog bij als iemand dat wenst!
0 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 21 Nov 2015, 08:35

André schreef:Volgens mij staat op de meeste flessen voor de britse markt zelf 28 units aangegeven.
dus op de britse eilanden halen ze 28 drams uit een fles. Alleen ergens staat me bij dat de standaardmaat daar 2,5 cl is en bij ons (toen ik zelf in mijn studententijd nog wel eens achter de bar stond) 3,5 cl. In dat geval zijn het er dus 20....
Maar aangezien je wel aan kwalteitscontrole moet blijven doen komt het inderdaad op 14 te verkopen drams neer.... :bigsmile

ik zou ook zeggen makkeiijk 20 glazen uit de fles, en dan schenk je vrij fors
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”