Whisky als cadeau: advies gevraagd
Re: Whisky Cadeau
Hallo hallo, daar was ik weer.
Vandaag bij Pat's geweest en na lang debatteren en kijken en luisteren en bladibla heb ik een keuze kunnen maken:
Het is een Glenlivit van 18 jaar geworden.
http://www.patswine.com/the-glevlivet-18-jaar-p-224.html
Ik had uiteindelijk een stuk of 3 keuzes over en ja dan ga je toch op t uiterlijk af he.
De naam vond ik ook wel ok en ook heb ik mij laten vertellen dat de distilleerderij de oudste, legale distilleerderij in Schotland is, dus dan zal het wel goed zijn haha.
Bedankt voor de hulp nogmaals, en zondag eens kijken wat vaders ervan vind.
Vandaag bij Pat's geweest en na lang debatteren en kijken en luisteren en bladibla heb ik een keuze kunnen maken:
Het is een Glenlivit van 18 jaar geworden.
http://www.patswine.com/the-glevlivet-18-jaar-p-224.html
Ik had uiteindelijk een stuk of 3 keuzes over en ja dan ga je toch op t uiterlijk af he.
De naam vond ik ook wel ok en ook heb ik mij laten vertellen dat de distilleerderij de oudste, legale distilleerderij in Schotland is, dus dan zal het wel goed zijn haha.
Bedankt voor de hulp nogmaals, en zondag eens kijken wat vaders ervan vind.
0 x
Nou pa is in z'n nopjes met z'n nieuwe flesje whisky hoor.
Het is volgens hem de eerste keer dat iemand hem een fles single malt kado heeft gegeven dus het was een schot in de roos.
Enne, ik heb 2 glaasjes gehad, ik vond t zo lekker dat ik zelf de volgende dag ook n fles heb gekocht , hahahaha
Niet dat ik me nou ineens lam ga zuipen maar hij is errug lekker.
Bedankt voor alle tips
Het is volgens hem de eerste keer dat iemand hem een fles single malt kado heeft gegeven dus het was een schot in de roos.
Enne, ik heb 2 glaasjes gehad, ik vond t zo lekker dat ik zelf de volgende dag ook n fles heb gekocht , hahahaha
Niet dat ik me nou ineens lam ga zuipen maar hij is errug lekker.
Bedankt voor alle tips
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

StefanC schreef:de glazen werden geschonken aan de hand van een eh, sh.. nou kan ik er niet opkomenzo'n ding waar een fles op z'n kop in staat. aaah, jaren in een kroeg gewerkt en nou weet ik geeneens hoe zo'n ding heet.
Ha Stefanc,
Dat woord dat je kwijt was: "non-drip"
Succes met het verrassen van je vader. Dat zal vast wel lukken.
Cheers,
MacOffringa
0 x
Iemand nog op zoek naar een leuk whisky cadeau ?
Harrods heeft Macallan Linley Whisky Case voor slechts £55,000.00.
Houd er wel rekening mee dat de prijs in EP is en exclusief verzendkosten !

Zie de link voor meer informatie en een groter plaatje van deze prachtige kist.
Harrods heeft Macallan Linley Whisky Case voor slechts £55,000.00.
Houd er wel rekening mee dat de prijs in EP is en exclusief verzendkosten !
Zie de link voor meer informatie en een groter plaatje van deze prachtige kist.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

Piet schreef:Houd er wel rekening mee dat de prijs in EP is en exclusief verzendkosten !
Prijs is in GBP Piet. EP bestaat wel, maar is onderdeel van GBP. Je hebt ook nog Bank of Scotland Pounds, maar het is allemaal hetzelfde. De munteenheid is GBP.
Jock
0 x
Whisky als cadeau
Hallo,
Ik wil voor iemand een goede wisky kopen als cadeau, waar kan ik het beste op letten om niet met een foute wisky aan te komen. Wat kan ik goed doen en welke fout kan ik maken. Het is voor een wiskyliefhebber en ik ben een leek...
Groetjes
Ik wil voor iemand een goede wisky kopen als cadeau, waar kan ik het beste op letten om niet met een foute wisky aan te komen. Wat kan ik goed doen en welke fout kan ik maken. Het is voor een wiskyliefhebber en ik ben een leek...
Groetjes
0 x
Re: Whisky als cadeau
Gewoon bij een goede whiskyshop bij jou in de buurt binnenstappen.
Dan kun je ook afspreken dat mocht je toch met iets aankomen wat ie niet lust dat je de ongeopende fles mag ruilen.
Dan kun je ook afspreken dat mocht je toch met iets aankomen wat ie niet lust dat je de ongeopende fles mag ruilen.
0 x
Re: Whisky als cadeau
Truus schreef:Ik wil voor iemand een goede wisky kopen als cadeau, waar kan ik het beste op letten om niet met een foute whisky aan te komen. Wat kan ik goed doen en welke fout kan ik maken. Het is voor een whiskyliefhebber en ik ben een leek...
Hallo Truus, welkom op het forum. Tsja er is heel veel keus en je zou eigenlijk iets meer moeten weten van de "ontvanger".
Drinkt hij/zij al whisky, zo niet wat dan, zo ja hoe lang en wat voor merk, is er misschien een speciale interesse in een land, rookt de persoon, etc..... En natuurlijk is toch ook de prijs(marge) die je budget toestaat niet helemaal onbelangrijk.
Daarom heb ik je bericht hierheen verplaatst. Dit onderwerp bestond al en wellicht als je er even doorheen leest dat je al wat ideeën op doet.
Het advies van Bas (KSB66) is natuurlijk ook prima, maar dan nog zal ook een (goede) slijter dit soort vragen stellen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Cadeau gezocht (special edition bij voorkeur)
Heren (en Dames?),
Morgen, ja dat is snel, gaat mijn beste maatje trouwen.
Uiteraard verwachten zij een enveloppe met wat geld erin maar wilde hem graag een whisky erbij cadeau doen.
En niet de eerste de beste bij voorkeur,... ik dacht zo'n 100,- te spenderen aan het ambrozijn.
Hij houd nogal van Islay ofwel Speyside whisky's.
Heb vanmorgen een Lagavulin van 12 jaar oud special friends edition gezien (leek me wel toepasselijk).
Graag jullie meningen, mochten jullie dit nog lezen,
Groeten,
Timon
Morgen, ja dat is snel, gaat mijn beste maatje trouwen.
Uiteraard verwachten zij een enveloppe met wat geld erin maar wilde hem graag een whisky erbij cadeau doen.
En niet de eerste de beste bij voorkeur,... ik dacht zo'n 100,- te spenderen aan het ambrozijn.
Hij houd nogal van Islay ofwel Speyside whisky's.
Heb vanmorgen een Lagavulin van 12 jaar oud special friends edition gezien (leek me wel toepasselijk).
Graag jullie meningen, mochten jullie dit nog lezen,
Groeten,
Timon
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Cadeau gezocht (special edition bij voorkeur)
Tja, waar moet ik beginnen hè? Islay whisky's. Er zijn zoveel goede whisky's. Als het niet per sé een Lagavulin hoeft te zijn, kan je ook voor een Ardbeg of een Laphroaig gaan.
- Renaissance: heel goed
- Uigeadail
- Almost There
- Corryvreckan
Lagavulin:
- 12yo CS (2007 is heel lekker)
- Distiller's Edition voor als hij van rook, turf en zoet houdt
Je hebt ook nog de Port Charlotte (PC 6, 7 en 8), de Smokehead Extra Black 18yo. Keuze zat en al deze whisky's kosten je minder dan 100 €.
EDIT: de Lagavulin 'Friends of the Classic Malts' vond ik niet zo denderend. Ik verkies dan eerder een 12yo CS.
- Renaissance: heel goed
- Uigeadail
- Almost There
- Corryvreckan
Lagavulin:
- 12yo CS (2007 is heel lekker)
- Distiller's Edition voor als hij van rook, turf en zoet houdt
Je hebt ook nog de Port Charlotte (PC 6, 7 en 8), de Smokehead Extra Black 18yo. Keuze zat en al deze whisky's kosten je minder dan 100 €.
EDIT: de Lagavulin 'Friends of the Classic Malts' vond ik niet zo denderend. Ik verkies dan eerder een 12yo CS.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
De CS hebben we al eens erg van genoten (2007 is nu erg zeldzaam aan het worden naar ik begrijp, 2006, 2008, 2009 is nog goed te krijgen)... dus mijn voorkeur gaat uit naar een andere fles die ie nog niet kent
0 x
Misschien ook toepasselijk om een whisky van "dit" jaar te kopen. En dan vwb Islay: Ardbeg Supernova 2010 (bij Whiskysite.nl (Leiden) EUR 75,-)
Of bv. een Ardbeg Rollercoaster (misschien dat je er een mooi verhaaltje omheen kunt bedenken; het leven is als een rollercoaster, het dendert maar door)
Of een Bruichladdich Infinity (de vriendschap is infinite
) Of een (Bruichladdich) Octomore: world heaviest peated whisky (140ppm)
Kilchoman Summer 2010 Release kan hij vast ook waarderen.
Of iets wat past bij het aantal jaren vriendschap?
Genoeg keus! Welke kant wil je op...?
Allen zijn opzich special (eenmalige) uitvoeringen...
Of bv. een Ardbeg Rollercoaster (misschien dat je er een mooi verhaaltje omheen kunt bedenken; het leven is als een rollercoaster, het dendert maar door)
Of een Bruichladdich Infinity (de vriendschap is infinite
Kilchoman Summer 2010 Release kan hij vast ook waarderen.
Of iets wat past bij het aantal jaren vriendschap?
Genoeg keus! Welke kant wil je op...?
Allen zijn opzich special (eenmalige) uitvoeringen...
0 x
supergoed dat je over die website van de druiventuin begon(kom zelf uit leiden),.. daar ga ik hem halen vanmiddag!
Bruichladdich Infinity klinkt goed maar daar staat een levertijd bij dus die zullen ze wel niet op voorraad hebben.
Bruichladdich Infinity klinkt goed maar daar staat een levertijd bij dus die zullen ze wel niet op voorraad hebben.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”