Volledige collectie wordt verloot

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Volledige collectie wordt verloot

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Sep 2020, 19:36

HammerHead schreef:Het lijkt mij vooral een manier om lekker wat geld voor je collectie te vangen. Ik heb 'm niet in detail bekeken, maar 2 x 80.000 pond zal behoorlijk over de top zijn schat ik in. (moet je wel 80.000 opportunisten vinden die hieraan mee willen doen natuurlijk)

Als je £160k Pakt voor je collectie dan doe je t waarschijnlijk niet slecht idd :lol:
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Sep 2020, 21:39

Moet hij wel alle loten verkopen.

Ik weet niet hoe hier de regels zijn, maar stel hij verkoopt 8000 loten voor 16.000 Pond. Daar gaat vast nog commissie voor die website en mogelijk ook nog iets van kansspelbelasting af.

Waarschijnlijk zal de trekking dan over het totaal van de 80.000 loten gaan, dan is er 10% kans dat er uberhaupt iemand wint en hij de flessen kwijt is voor dat bedrag. Er is dan 90% kans dat hij de flessen kan houden én er nog een aardige opbrengst aan heeft.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 06 Sep 2020, 22:13

Precies dat, er staat ook iets bij van 5 trekkingen en 3 winnaars dus dat kunstje heeft 'ie al eerder geflikt zo lijkt het.
0 x
Afbeelding

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 06 Sep 2020, 23:05

Heb een tiental lootjes gekocht afgelopen week, grotere kans op iets leuks dan een staatslot. Nooit geschoten is altijd mis!
Op moment van spreken zijn er overigens ruim 4300 loten verkocht. Nog een flinke weg te gaan dus.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Sep 2020, 23:21

Lakerfield schreef:Heb een tiental lootjes gekocht afgelopen week, grotere kans op iets leuks dan een staatslot. Nooit geschoten is altijd mis!
Op moment van spreken zijn er overigens ruim 4300 loten verkocht. Nog een flinke weg te gaan dus.

Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen als de verkoop stagneert op 20 of 30k lootjes.
0 x
Afbeelding

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 06 Sep 2020, 23:23

Cask1988 schreef:
Lakerfield schreef:Heb een tiental lootjes gekocht afgelopen week, grotere kans op iets leuks dan een staatslot. Nooit geschoten is altijd mis!

Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen als de verkoop stagneert op 20 of 30k lootjes.

In het ergste geval ben ik dan een beetje geld kwijt, daar lig ik verder niet van wakker.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Sep 2020, 23:37

Lakerfield schreef:In het ergste geval ben ik dan een beetje geld kwijt, daar lig ik verder niet van wakker.
Dat geld ben je nu al kwijt. De kans dat je er iets voor terugkrijgt is te verwaarlozen.
En wat je vergelijk met de Staatsloterij, daar heb je 12% kans dat je meer dan je inleg wint en meer dan 50% kans dat je tenminste nog iets terugkrijgt van je inleg.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 07 Sep 2020, 09:58

Reichenbach schreef:
Lakerfield schreef:In het ergste geval ben ik dan een beetje geld kwijt, daar lig ik verder niet van wakker.
Dat geld ben je nu al kwijt. De kans dat je er iets voor terugkrijgt is te verwaarlozen.
En wat je vergelijk met de Staatsloterij, daar heb je 12% kans dat je meer dan je inleg wint en meer dan 50% kans dat je tenminste nog iets terugkrijgt van je inleg.

Het grote verschil hierin zit hem in het feit dat het alles of niets is.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”