studentondernemer met whisk(e)yconcept en een vraag

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: studentondernemer met whisk(e)yconcept en een vraag

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 06 Sep 2018, 12:04

Das geen blijvertje deze Teun... :bigsmile
0 x

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 06 Sep 2018, 12:24

Of....als je je wilt richten tot de whisky-liefhebbers, kom met een proefpakketje met malternatives.
Ik denk dat veel whisky-liefhebbers (zeker in de huidige markt met stijgende prijzen en schaarste) zich ook gaan interesseren voor andere kwaliteits-spirits, zoals rum, cognac, armagnac, e.d.
Maar daarin zijn velen wellicht niet zo thuis als in whisky, en er is daarnaast ook minder over te vinden op internet vergeleken met whisky.

Of als je de trend wil volgen, waarom geen pakketje met veganistische snacks :D
Of vleesvervangende hapjes op basis van insecten :?
2 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 06 Sep 2018, 14:26

Rien68 schreef:Das geen blijvertje deze Teun... :bigsmile

Hoezo niet?
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Whiskars
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskars » 06 Sep 2018, 16:40

Leuke concepten, als ik mijn input mag geven op een aantal punten.

- Ik denk dat de doelgroep voor samples niet de mensen van dit forum zijn. Die zijn meestal al aardig ver in de whisky wereld en hebben hun vaste adresjes in de sample sectie. Dit zal een niche markt zijn en heel lastig te bereiken naar mijn mening.

- Maar laten we niet vergeten dat er een hele grote groep is die niet lid is van een forum en ook nooit zullen zijn. Des al niet te min kan deze groep alsnog in whisky geintresseerd zijn. Vele weten ook helemaal niet dat er samples bestaan. Deze groep zal ook veel groter zijn dan de leden hier, Potentie! :dancing

- Een abonnement concept werkt naar mijn mening alleen met producten die je dagelijks/wekelijks nodig hebt (voor sommige is dat misschien ook whisky :lol: ). Maar met een luxe product zal dat toch echt anders zijn. Dan is de drempel om vrij hoog om een abonnement af te sluiten.

Hoe zou ik zoiets voor mij zien? Ik zou goed doordachte tasting kits op de markt brengen met verschillende thema's. Korting geven op een beginners kit met een educatief boekje om mensen kennis te laten maken met het concept. Het moet gemakkelijk te bestellen zijn, want tegenwoordig zijn wij verwent met gemak. Daarnaast een verhaal bij elke whisky over de afkomst, etc doet het altijd goed om het gevoel te creëren. Het hoeft geen heel boekwerk te zijn, maar kan ook al te grote van een visite kaartje bij elke whisky. Daarnaast zou het gaaf zijn om misschien een soort van configurator te maken waarbij je zelf je kits kan samen stellen, dit is alweer een stap verder maar wel gaaf!

Genoeg om over na te denken, succes met het project! :nat
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 06 Sep 2018, 19:38

Wat dacht je van Whisky Pairing ?

Bijvoorbeeld; het perfecte kaasplankje voor bij Islay whisky
of een goede chocola die past bij een Sherry'd Speyside ?
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

TeunVeekensAvans
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor TeunVeekensAvans » 06 Sep 2018, 19:49

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie eerlijke reacties, hier heb ik wat aan!

Natuurlijk blijf ik op het forum hangen om persoonlijk mijn (nieuwe) hobby wat meer vorm te geven.

nogmaals dank!
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Sep 2018, 20:20

je bent sowieso welkom om anders eens wat samples te bestellen.. :duimop :P
7 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Sep 2018, 20:36

Padoempatssss
4 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 08 Sep 2018, 13:46

Beste Teun,

Mensen besteden meer geld aan luxe, maak hier gebruik van. In deze tijd is het niet perse nodig om veel voor weinig te geven. Weinig voor veel werkt ook prima. Je doelgroep is kleiner misschien, maar dat is nog maar de vraag. Iedere dag whisky is misschien niet nodig, maar waarom niet als het kan. Kwaliteit is dan wel weer belangrijk. Inzet van sociale media doet het altijd goed. De reviews van sommigen worden echt heel vaak bekeken. Er is al veel, maar dat wil niet zeggen dat er niet nog iets bij kan. Sterkt en succes. Laat je wat weten hier als het wat wordt?
0 x
Afbeelding

evreeb
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor evreeb » 22 Nov 2018, 17:15

flink na de maaltijd - maar voor een 'beleving' is het waarschijnlijk handig om wat mensen uit te nodigen en bij elkaar te zitten om een praatje en wat uitleg te krijgen -- - Whiskyslijterij De Koning in Den Bosch doet dat natuurlijk al... maar ik heb het idee dat whiskydrinkers soms een beetje loners zijn die moeilijk uit hun schulp komen..(Ai - je zult ze horen straks) . - dus wat is er dan beter dan ergens op een leuke lokatie wat opzetten , zoals in de bieb - books & whiskey, bij de Australian - IJs & whiskey, of Bagels & Beans & Whiskey - Brasserie Bolwerk of een tourtocht (lopend!) waarbij je telkens wat van de stad te zien krijgt en daarna aansterkt met een praatje en een drankje.... en ook zeer vrouwvriendelijk misschien - - dat ontbreekt er vaak nog aan bij dat soort events ( we don't serve women - you have to bring your own)

kom je er helemaal mee op de markt - ga dan naar de bitterballenborrel in het hotel op de markt op donderdag of de verkadefabriek op 1e woensdag van de maand...

- ga je echt via de post - zou ik er een filpje bij doen met - hier komt het vandaan (foto /rondleiding van de distillery - plek op de kaart - wat info over de grondstoffen en het specifieke klimaat - uitleg van verschillende vaten en het bewaren en bottellen met een foto van de fles, desnoods direct link/QR code naar een verkoper van een hele fles... een feedback mogelijkheid online - - smaakbelevingskaart etc....- het hele concept kan misschien per stad worden opgezet in combinatie met een café en slijterij..

succes met ondernemen!

Ed
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”