TIP : er is een nieuwe whiskysite. in en verkopen van whisky

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: TIP : er is een nieuwe whiskysite. in en verkopen van whisky

Ongelezen berichtdoor Dre » 02 Feb 2018, 09:04

Greenmachine schreef:En dan te bedenken dat de éénnalaatste post van topicstartster over een aanschaf bij Van Zuylen gaat ;)

Sowieso loopt Van Zuylen als rode draad door de (beperkt aantal) posts van topicstarter... Wellicht moet het noemen van deze 'marktplaats' dan ook vanuit dat perspectief gezien worden, en wie er verder zijn voordeel mee wil doen moet dat vooral doen.
Ik heb er zelf even een vluchtige blik op geworpen, wordt er 'Glenfarclas Highland Whisky' aangeboden voor 20,- maar blijkt op foto een doosje met drie miniatuurtjes te zijn, waaronder inderdaad een Farclas (de 105) maar ook een Glenlivet Founders Reserve en een Chivas Regal... En dat voor twee tientjes 'slechts' :P .
Nee, als ik whisky wil kopen zal ik denk ik niet zo héél snel (lees: niet) op díe site gaan kijken. :bigsmile
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 02 Feb 2018, 10:30

Dre schreef:
Greenmachine schreef:En dan te bedenken dat de éénnalaatste post van topicstartster over een aanschaf bij Van Zuylen gaat ;)

Sowieso loopt Van Zuylen als rode draad door de (beperkt aantal) posts van topicstarter... Wellicht moet het noemen van deze 'marktplaats' dan ook vanuit dat perspectief gezien worden, en wie er verder zijn voordeel mee wil doen moet dat vooral doen.
Ik heb er zelf even een vluchtige blik op geworpen, wordt er 'Glenfarclas Highland Whisky' aangeboden voor 20,- maar blijkt op foto een doosje met drie miniatuurtjes te zijn, waaronder inderdaad een Farclas (de 105) maar ook een Glenlivet Founders Reserve en een Chivas Regal... En dat voor twee tientjes 'slechts' :P .
Nee, als ik whisky wil kopen zal ik denk ik niet zo héél snel (lees: niet) op díe site gaan kijken. :bigsmile

Denk ook dat de firma uit Loosduinen een grote vinger in de pap heeft, zo niet de initiatiefnemer is. Heb at random zo'n 10 whiskies van deze site vergeleken met de site van Aad van Zuylen. Alle 10 komen ook op de site van van Zuylen voor tegen dezelfde prijs. Daarna in omgekeerde volgorde 10 andere vergeleken. Met uitzondering van Jack Daniel's Straight Rye, komt daar ook een 100% match uit.
Mogelijk dat de JD nog niet is verwerkt, want staat sinds kort op de site van v. Zuylen.
Aldus geheel wetenschappelijk onderzocht.....
Groetjes, Herman :D
PS Ik herinner mij nog uit een recent verleden een heel gedoe (lees: discussie)rondom de "Marktplaats" van Speurders en boze/verontwaardigde slijters (Anna van Cleve/Cleef..?) Of ging dat over Catawiki (met als gevolg dat Catawiki zijn whiskyveiling site ging hosten vanuit Frankrijk?) Ach ja, 74 jaar hè....?! :bigsmile
En zo geven we weer aandacht en wordt belangstelling gewekt. Leuke hobby! Toch...?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 02 Feb 2018, 11:14

Het is niet bewezen dat dit een project van Van Zuylen is. Zonder wie dan ook te beschuldigen kan het ook zo zijn dat degene die verantwoordelijk is voor de inhoud van de site (die wegens gebrek aan contactgegevens op de site voorlopig niet te achterhalen is) gebruik heeft gemaakt van de naam Van Zuylen (immers een speciaalzaak met goede reputatie) om traffic te genereren. Het kan ook zijn dat andere personen (gebruikers) er voor hebben gezorgd dat deze content er op kwam. We weten het simpelweg gewoon niet.

Gissen en in een bepaalde hoek denken is wellicht interessant en leuk, maar pas daar aub in een open forum mee op. Bedrijven of personen zijn zo beschuldigd, hetgeen voor hen mogelijk commerciële consequenties heeft. En daar willen we vanuit dit forum geen facilitator van zijn.

Overigens kun je via SIDN naar de eigenaar van een domein zoeken. Dit leidt in dit geval naar iemand anders dan Van Zuylen. ;)
7 x
Affirmanti incumbit probatio

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 02 Feb 2018, 12:01

Eens, Van Zuylen heeft een goede reputatie en volgens mij ook een prima lopende site. Zou niet weten waarom zij dit zouden starten. Lijkt mij eerder een manier om traffic te genereren (en wellicht een kleine commissie).
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 02 Feb 2018, 12:35

Had ik niet aan gedacht, in het vervolg toch maar even oppassen met mijn vrije meningsuiting....
Maar aan beschuldigingen doe en deed ik niet Paul :D
Wat nu?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 02 Feb 2018, 13:15

@Herman: was ook niet persoonlijk en op personen gericht. Dus ik beschuldig niemand van het actief beschuldigen ;).

Hoe verder? Tja dat is niet helemaal aan mij. Ik zou aan dit topic en de bewuste site niet te veel aandacht willen besteden, tenzij de site transparanter wordt.
1 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 02 Feb 2018, 14:20

caskstrength schreef:@Herman: was ook niet persoonlijk en op personen gericht. Dus ik beschuldig niemand van het actief beschuldigen ;).

Hoe verder? Tja dat is niet helemaal aan mij. Ik zou aan dit topic en de bewuste site niet te veel aandacht willen besteden, tenzij de site transparanter wordt.

:goedgedaan
0 x

maroesja1980
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor maroesja1980 » 05 Feb 2018, 10:11

ik wil me er niet mee bemoeien . maar weten jullie ook wie de eigenaar van marktplaats is ?
0 x

Thanatos
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Thanatos » 05 Feb 2018, 10:23

Zonder flauw te doen.. Ebay is de eigenaar.. en oprichter/eigenaar van Ebay is Pierre Omidyar.. (aldus wikipedia.) dus ja :bigsmile

Persoonlijk vind ik elke commerciële poging om de markt beter te bedienen prima. Immers verkoop van whisky is gewoon een commerciële aangelegenheid waar mensen hun personeel en hypotheek van betalen.. word soms nog wel eens vergeten dat geld verdienen noodzakelijk is :D

Je zult met je concurrenten mee moeten, zie site als whiskydeals. Blijf je stilstaan dan loop je het risico om ingehaald te worden..
0 x

maroesja1980
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor maroesja1980 » 05 Feb 2018, 15:21

dat wist ik niet . maar weer wat geleerd
dank je
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 05 Feb 2018, 15:47

Nog even voor de duidelijkheid over de website die in het begin werd aangehaald (dus niet marktplaats.nl ;)). Ik heb de heren van Van Zuylen om een reactie gevraagd, aangezien ik er vaker kom. Zij meldden het volgende:

We zijn inderdaad op de hoogte van deze site. Het gaat om een (volgens ons "een whisky-liefhebbende" ondernemer). Waar niets mis mee hoeft te zijn, een discutabele reputatie van hem kennen we niet.

Hij wil volgens ons een Marktplaats-achtige site opzetten waarbij iedereen zijn whisky kan aanbieden. Vooralsnog zitten hier geen kosten aan verbonden en wil hij de kosten van de site betalen uit de advertenties die op de site zichtbaar zijn. Zijn webbouwer heeft een manier gevonden om de leverbare whisky's die bij ons op de site staan weer te geven (uiteindelijk naast de whisky's die particulieren aanleveren) de link naar bijvoorbeeld de Aberfeldy zal degene die 'm aanklikt naar onze site re-routen. Wij zien hierin geen probleem, zeker niet omdat een koper met ons te maken heeft en niet met hem.

Wij hebben geen inmenging in deze site (alhoewel we 'm wel aanmoedigen en het een goed idee vinden, zeker zolang de dienst gratis geleverd wordt). Wij hebben ook geen scrypts of lijsten aangeboden van de bij ons leverbare produkten.
De relatie die wij hebben met de aanbieder moet gezien worden als een "pilot" voor ZIJN site, zolang hij links levert die een klant krijgt en uiteindelijk bij onze produkten brengt hebben we daar geen problemen mee. Nogmaals, wij leveren niets aan maar we vinden het geen probleem als we onze produkten via een omweg bij de klant kunnen krijgen.

De klant zal uiteindelijk zijn bestelling bij ons doen en niet via zijn site. Iemand die de Aberfeldy zocht zal de bestelling uiteindelijk via onze site moeten plaatsen, uiteraard kan de klant dan ook rekenen op de service en goede afhandeling waarom wij bekend staan.

Wat deze ondernemer ziet (volgens ons) is een site waarbij alle aanbieders, winkels en particulieren, samenkomen. 1 site waarbij alle in Nederland aangeboden whisky's bij elkaar komen. Uiteindelijk biedt deze site zelf niets aan qua drank behalve de dienst van het doorlinken. Elke particulier zal zijn whisky moeten aankopen via de link die deze site aanbied.

Ik ga er vanuit dat dit de nodige duidelijkheid biedt.
14 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 05 Feb 2018, 16:58

Paul veel dank voor je onderzoek en de helderheid die dat heeft opgeleverd :duimop
0 x

breitling18
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor breitling18 » 30 Nov 2018, 16:18

Ik heb deze site onlangs ook ontdekt en het is nog allemaal simpel van opzet. Toch heb ik wat flessen erop gezet voor zacht prijsje, maar er komen niet veel bezoekers.
Dus hoe lang dit nog bestaat. ....?
Het is wel jammer want voor is z'on site wel erg welkom voor me verzameling.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”