Welk goed voornemen heb jij als het om whisky gaat?
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welk goed voornemen heb jij als het om whisky gaat?
Ik ga ook verder doen zoals ik bezig ben. Wat standaard flessen tot 50euro, een hoop uit het middensegment van 50-150euro, enkele tussen 150 en 225euro, en hier en daar een uitzondering van circa 250euro. Heb al een tijdje niets meer gekocht van 400euro ofzo, en ben dat ook niet meer echt vanzin (al kan ik dat niet beloven).
2 x
Gewoon doorgaan zoals het nu gaat, maar wel proberen minder impulsief te kopen op veilingen.
En wie weet lukt het om in september weer naar Schotland te gaan...
En wie weet lukt het om in september weer naar Schotland te gaan...
0 x
Minder whisky - minder dure flessen( ik ben goed bezig) maar meer genieten als we dan toch besluiten een dram in te schenken
0 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

dannyp44 schreef:Zou echt graag iets uit mijn geboortejaar kopen maar...1972... beetje duur,
Ik zou zeggen, doe mee aan de actie van Bram en wie weet win je een whisky uit je geboorte jaar!
Bram84 @ Kersttombola voor het goede doel
0 x
Ik ga geen whisky meer verkopen tegen/onder de aankoopprijs. Want anders zie je je whisky binnen de kortste keren doorverkocht worden.
1 x
Ik ben van plan om dit jaar zeker eens een tasting of festival te bezoeken wat ik nog niet eerder heb gedaan, en natuurlijk veel nieuwe whiskies uitproberen.
1 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Mijn voornemen: zeker weer naar de WB gathering gaan!

2 x
FGG schreef:Wouter1981 schreef:Voor 2017 had ik het voornemen om voor kwaliteit boven kwantiteit te gaan.
In 2016 is het voor mij allemaal begonnen, als een gek flessen kopen uit het laagste segment, proeven, proberen, beslissingen maken en je smaakprofiel ontwikkelen. In 2017 heb ik de lat iets omhoog kunnen leggen, gerichter op m'n smaakprofiel kunnen kopen, heel veel geproefd, smaken bijgesteld, minder flessen, maar wel 'betere' flessen gekocht. Wat dat betreft een prima jaar. In 2018 wil ik proberen nog meer te verdiepen in m'n smaakprofiel, met de flessen nog een stapje hoger te gaan. Meer verdiepen in IB's. En hopelijk een paar mooie flessen aan de collectie toe te voegen.
Je komt er nog wel achter dat je smaakprofiel nog gaat veranderen.
0 x
Tom2 schreef:FGG schreef:Wouter1981 schreef:Voor 2017 had ik het voornemen om voor kwaliteit boven kwantiteit te gaan.
In 2016 is het voor mij allemaal begonnen, als een gek flessen kopen uit het laagste segment, proeven, proberen, beslissingen maken en je smaakprofiel ontwikkelen. In 2017 heb ik de lat iets omhoog kunnen leggen, gerichter op m'n smaakprofiel kunnen kopen, heel veel geproefd, smaken bijgesteld, minder flessen, maar wel 'betere' flessen gekocht. Wat dat betreft een prima jaar. In 2018 wil ik proberen nog meer te verdiepen in m'n smaakprofiel, met de flessen nog een stapje hoger te gaan. Meer verdiepen in IB's. En hopelijk een paar mooie flessen aan de collectie toe te voegen.
Alweer?

0 x
FGG schreef:Tom2 schreef:FGG schreef:In 2016 is het voor mij allemaal begonnen, als een gek flessen kopen uit het laagste segment, proeven, proberen, beslissingen maken en je smaakprofiel ontwikkelen. In 2017 heb ik de lat iets omhoog kunnen leggen, gerichter op m'n smaakprofiel kunnen kopen, heel veel geproefd, smaken bijgesteld, minder flessen, maar wel 'betere' flessen gekocht. Wat dat betreft een prima jaar. In 2018 wil ik proberen nog meer te verdiepen in m'n smaakprofiel, met de flessen nog een stapje hoger te gaan. Meer verdiepen in IB's. En hopelijk een paar mooie flessen aan de collectie toe te voegen.
Alweer?
Van Turf naar sherry, nu nog de fruitbommen, drams met ingetogen complexiteit en zoveel meer...
-(Zeer exclusieve drams)
-(De verschillende distillerie profielen ontdekken door een rijtje van verschillende jaartallen en vaten van 1 distillerie te proeven.)
Om daarna terug naar de standaard dingen te gaan met een beter inzicht in waarom jij ze juist goed vindt.
Daarna is de cirkel rond, maar goed dat zal gelukkig voor jou nog even duren.
1 x
Tom2 schreef:FGG schreef:Tom2 schreef:
Alweer?
Van Turf naar sherry, nu nog de fruitbommen, drams met ingetogen complexiteit en zoveel meer...
-(Zeer exclusieve drams)
-(De verschillende distillerie profielen ontdekken door een rijtje van verschillende jaartallen en vaten van 1 distillerie te proeven.)
Om daarna terug naar de standaard dingen te gaan met een beter inzicht in waarom jij ze juist goed vindt.
Daarna is de cirkel rond, maar goed dat zal gelukkig voor jou nog even duren.
Dan heb ik de voornemens voor de komende jaren al klaar staan.

1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb mij voorgenomen alleen nog whisky te kopen die minimaal op 46% gebotteld is.
Maarja, ruimte voor een uitzondering moet er blijven...
Daarnaast heb ik besloten dat ik niet meer élke scherpe aanbieding MOET hebben,
ik heb inmiddels genoeg staan om te wachten op de volgende aanbieding...
Oja, en omdat het toch hobby is ga ik mijn best doen bepaalde series compleet te krijgen,
het zoeken naar die éne ontbrekende fles blijft toch leuk
Maarja, ruimte voor een uitzondering moet er blijven...
Daarnaast heb ik besloten dat ik niet meer élke scherpe aanbieding MOET hebben,
ik heb inmiddels genoeg staan om te wachten op de volgende aanbieding...
Oja, en omdat het toch hobby is ga ik mijn best doen bepaalde series compleet te krijgen,
het zoeken naar die éne ontbrekende fles blijft toch leuk
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Mijn voornemen voor 2018 op whisky gebied is, minder whisky kopen.
De flessen die ik koester en verzameld heb te openen(ongeveer 50 stuks) en deze voor een deel in samples aan te bieden.
Serieus te gaan genieten van mijn eigen flessen en via samples ruilen en kopen van nog meer whisky te genieten.
Af en toe toch nog een mooie fles kopen.
De Macallan verzameling uit te breiden waar er zich een mogelijkheid toe doet.
De flessen die ik koester en verzameld heb te openen(ongeveer 50 stuks) en deze voor een deel in samples aan te bieden.
Serieus te gaan genieten van mijn eigen flessen en via samples ruilen en kopen van nog meer whisky te genieten.
Af en toe toch nog een mooie fles kopen.
De Macallan verzameling uit te breiden waar er zich een mogelijkheid toe doet.
1 x
Om minder te kopen.
Koop veel meer dan ik drink. Ga toch echt proberen dit jaar mijn voornemen te laten uitkomen.
Koop veel meer dan ik drink. Ga toch echt proberen dit jaar mijn voornemen te laten uitkomen.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”