Beste Whisky in de bar ?
Re: Beste Whisky in de bar ?
Gisteren toevallig op een menu gezien: Ardbeg 10 voor 9.50 euro het glas. Vier glaasjes verkopen en de fles is terug verdiend. 
0 x
-
Irishoekman1603
- Actief lid

- Berichten: 28
- Lid geworden op: 20 Nov 2015, 17:25
Re: Beste Whisky in de bar ?
Heb een eigen Grand Café, wat vinden jullie?
Welke Whisky hoort een Grand Café sowieso te hebben?
En wat kan ik vragen voor een goed glas?
Welke Whisky hoort een Grand Café sowieso te hebben?
En wat kan ik vragen voor een goed glas?
0 x
Re: Beste Whisky in de bar ?
Een Grand Cafe waar de prijs van een glas whisky bescheiden is zal ik er vaker 1 bestellen. De eerder genoemde bedragen van een 10tje voor een bodempje whisky ga ik er niet aan uitgeven. Dan gaan we na de koffie naar huis om daar verder te borrelen. Dus deel je fles door het aantal glazen en voeg aan elk glas een kleine winstmarge toe.
Oh en wel in een echt Glencairn glas graag
.
Oh en wel in een echt Glencairn glas graag
1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
- Contact:
Re: Beste Whisky in de bar ?
Noxa schreef:Een Grand Cafe waar de prijs van een glas whisky bescheiden is zal ik er vaker 1 bestellen. De eerder genoemde bedragen van een 10tje voor een bodempje whisky ga ik er niet aan uitgeven. Dan gaan we na de koffie naar huis om daar verder te borrelen. Dus deel je fles door het aantal glazen en voeg aan elk glas een kleine winstmarge toe.
Oh en wel in een echt Glencairn glas graag.
+1
Geen tumbler, maar een tulp, copita, glencairn of iets dergelijks aub.
Verder gaat het niet om kwantiteit, maar kwaliteit. Zorg voor een blend, aantal standaard OB's: ex-bourbon, ex-sherry, beetje rook en echte peated.
Dan zit je op 5 flessen.
En vul de rest aan met flessen voor de liefhebbers, interessante IB's liefst CS. Ook weer verdeeld over verschillende smaakvelden.
Als je grand café dan ook nog eens in de regio Utrecht zit, zie je mij snel een keer langskomen.
0 x
Re: Beste Whisky in de bar ?
Meestal alleen een irsh coffee na het eten. Maar dan met bourbon of jack gemaakt. Of een islay na het eten maar juist wel in een tumbler.
Gewoon whisky gaan zitten drinken in een bar is me een paar keer niet goed bekomen
dus daar ben ik maar mee gestopt.
Gewoon whisky gaan zitten drinken in een bar is me een paar keer niet goed bekomen
dus daar ben ik maar mee gestopt.
1 x
-
johan wlochacz
- Actief lid

- Berichten: 32
- Lid geworden op: 17 Nov 2015, 10:03
Re: Beste Whisky in de bar ?
meestal zie ik chivas, walker (rood en zwart) en glenflidich, daniels en jameson er op staan. erg standaard en alleen leuk voor de erg jonge kopers. ik bestel het zelf nooit in een cafe omdat ik het te duur vind. vaak heb ik voor 3 of 4x de genoemde prijs een eigen fles. (dit was al genoemd maar ik bevestig dit verhaal even.) verder, goed luisteren naar de wensen van de klant. whisky drinkers zijn vaak zeurpieten, dus geen ijs betekend ook echt GEEN ijs.
leuke goedkope whisky's die net even anders zijn die ik wellicht WEL zou bestellen voor een glas van 4 euro.
- singelton 12
- glenlivit 12
- glen morangi 12
- jura superstition
leuke goedkope whisky's die net even anders zijn die ik wellicht WEL zou bestellen voor een glas van 4 euro.
- singelton 12
- glenlivit 12
- glen morangi 12
- jura superstition
0 x
Re: Beste Whisky in de bar ?
KSB66 schreef:Meestal alleen een irsh coffee na het eten. Maar dan met bourbon of jack gemaakt. Of een islay na het eten maar juist wel in een tumbler.
Gewoon whisky gaan zitten drinken in een bar is me een paar keer niet goed bekomendus daar ben ik maar mee gestopt.
Je bedoeld denk ik geen Irish coffee maar U.S.A coffee

2 x
Re: Beste Whisky in de bar ?
19dave91 schreef:KSB66 schreef:Je bedoeld denk ik geen Irish coffee maar U.S.A coffee![]()
Je heb bijna gelijk.
Ik bestelde 'm als een american koffie maar omdat ze me steeds vreemd stonden aan te kijken en ik het toch moest uitleggen ben ik daar maar mee opgehouden .
1 x
Re: Beste Whisky in de bar ?
Het is je vergeven hoor
Was ook meer een grapje. Moet ook altijd lachen als ik in de slijter sta en iemand koopt een red label voor de irish coffee
Neemt niet weg dat bourbon wel lekker is in de koffie hoor, ik keur hem goed
Was ook meer een grapje. Moet ook altijd lachen als ik in de slijter sta en iemand koopt een red label voor de irish coffee
Neemt niet weg dat bourbon wel lekker is in de koffie hoor, ik keur hem goed

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


