Miskoop
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Re: Miskoop
Zo had ik een Kentucky Straight Bourbon gekocht.
Gelijk een liter want met zo'n populaire Amerikaan kun je toch niet fout gaan, en nu was hij ook nog eens in de aanbieding!
Nou, dit was totaal niet mijn ding! En cola drink ik niet meer, dus ook niet met whiskey...
Ik heb de fles die nog voor ¾ vol was kunnen verkopen voor een tientje.
Gelijk een liter want met zo'n populaire Amerikaan kun je toch niet fout gaan, en nu was hij ook nog eens in de aanbieding!
Nou, dit was totaal niet mijn ding! En cola drink ik niet meer, dus ook niet met whiskey...
Ik heb de fles die nog voor ¾ vol was kunnen verkopen voor een tientje.
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- WhiskyLiam
- Senior

Thibaut schreef:Glen moray port finish dat is echt pas slecht. Veel rare smaken en finish trekt ook op niets. Gelukkig was het cadeau dus geen geld verloren
Toch bijzonder hoe smaken kunnen verschillen. Vind dit een fantastische whisky, zeker voor de prijs. Wil deze fles best voor een paar euro of een paar samples van je overnemen.
0 x
WhiskyLiam schreef:Thibaut schreef:Glen moray port finish dat is echt pas slecht. Veel rare smaken en finish trekt ook op niets. Gelukkig was het cadeau dus geen geld verloren
Toch bijzonder hoe smaken kunnen verschillen. Vind dit een fantastische whisky, zeker voor de prijs. Wil deze fles best voor een paar euro of een paar samples van je overnemen.
Ik snap wat je bedoelt; hij is nog geen 25 euro. En dan is hij echt wel aardig. Buiten Jura heb ik ook nooit echt een slechte single malt gedronken hoor. Misschien Spey Tenné dan. Niet vies maar dat is wel een miskoop voor 40 euro.
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

Mijn miskoop is de Talisker Storm. Heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet opnieuw voor de 10 jarige ben gegaan toen deze leeg was. De Storm komt wat mij betreft niet in de buurt.
0 x
WhiskyLiam schreef:Thibaut schreef:Glen moray port finish dat is echt pas slecht. Veel rare smaken en finish trekt ook op niets. Gelukkig was het cadeau dus geen geld verloren
Kdoe geen cadeaus weg vind dat dan zo oneerbiedelijk tegenover degene die het gegeven heeft. Toch bedankt voor voorstel kga wss eens mixen met frisdrank hopen dat da helpt of in een cocktail.
2 x
Slechte ingrediënten zorgen voor een slecht eindproduct...
Just sayin'
Just sayin'
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Dit weekend een Tullamore Dew gedronken (Iers): eendimensionaal, bourbon-brandsmaak. Weinig anders te melden. Mijn glas niet leeggedronken.
0 x
Kleine fles Jack Daniels No7 komt maar niet op hier (ooit in een luxe bui samen met een hele lading kleinere flessen (20cl) schotse whisky gekocht als enige niet schotse whisky). Wat vind ik dat naar nagellakremover ruiken zeg (en smaken).
Alleen voor in de whiskysaus is die.
Glenrothes Sherry Cask vond ik ook een miskoop.
Doet echt niets voor mij. Had ik de fles eindelijk op (weggooien is zonde), kreeg ik m een week later kado ....
Iemand interesse?
Alleen voor in de whiskysaus is die.
Glenrothes Sherry Cask vond ik ook een miskoop.
Doet echt niets voor mij. Had ik de fles eindelijk op (weggooien is zonde), kreeg ik m een week later kado ....
Iemand interesse?
2 x
Baalde zelf toen der tijd als een stekker van de glen garioch founders reserve.. Absoluut niet mijn ding en mijn associatie ging gelijk uit naar kerosine. Kan hem nog steeds niet waarderen. Toch zonde zo’n fles met maar een paar slokjes eruit..
0 x
K-AH schreef:Ashley schreef:Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft je koopt een fles whisky die bij nader inzien niet te drinken is.
Hebben jullie ook miskopen en wat doen jullie daarmee?
Ofwel drink ik die op in de vorm van whisky-cola, ofwel begin ik zelf een beetje te blenden![]()
Ik zat met:
+30 cl Westpoint: ok qua prijs, maar toch best scherp in de smaak
+30 cl Glenlivet Founder's Reserve: gewoon mijn ding niet, veel te zacht
+10 cl Nikka Black: wel lekker (eikig), maar licht verschaald na een vriendenweekend
Alles in dezelfde fles gedaan, en ik ga - enigszins tot mijn eigen verrassing - mijn eigen creatie probleemloos op krijgen zonder cola

2 x
Thibaut schreef:Glen moray port finish dat is echt pas slecht. Veel rare smaken en finish trekt ook op niets. Gelukkig was het cadeau dus geen geld verloren
Ik vind whisky niet vaak vies.. maar inderdaad... deze ... brrr.. Ben ooit bij die distileerderij geweest, daar prima samples gehad.. Later deze port finish 'per ongeluk' ook maar eens aangeschaft.. Oei...
0 x
Vorig jaar met de feestdagen een Jack Daniels Tennessee honey liqueur gekregen. Dit is eigenlijk geen whisky(35% abv) maar vind hem toch zeker waardig om hier genoemd te worden! Heb hem tot mijn spijt niet binnen kunnen houden...
0 x
- defeatless
- Moderator

Len schreef:Vorig jaar met de feestdagen een Jack Daniels Tennessee honey liqueur gekregen. Dit is eigenlijk geen whisky(35% abv) maar vind hem toch zeker waardig om hier genoemd te worden! Heb hem tot mijn spijt niet binnen kunnen houden...
Die heb ik aan de buurman gegeven toen hij met een zere keel liep. Het hielp hem in ieder geval.
2 x
Tsja, echte miskopen zijn zeldzaam, in dit topic zijn al aardig goede punten genoemd over hoe je toch de voor jouzelf verkeerde fles leeg kunt krijgen, zonder drank te verspillen. Op tafel zetten bij andere (niet whisky) vriendengroepen is volgens mij een goede. Misschien dat het ze nog aan de hobby brengt, omdat ze vervolgens interesse krijgen in beter spul.
Maar goed, mijn laatste tegenvallertje was eentje die op het oog goede papieren had.
een caskmates van jameson, ik ben dol op stout en de gewone jameson is als doordrinker ook niet perse heel verkeerd.
maar zo uit het biervat is het toch duidelijk minder. Hoewel, het stiekum wel een trendje lijkt te worden om whisky in biervaten te gieten
soms zelfs in biervaten waar voorheen dezelfde whisky in zat.
Maar goed, mijn laatste tegenvallertje was eentje die op het oog goede papieren had.
een caskmates van jameson, ik ben dol op stout en de gewone jameson is als doordrinker ook niet perse heel verkeerd.
maar zo uit het biervat is het toch duidelijk minder. Hoewel, het stiekum wel een trendje lijkt te worden om whisky in biervaten te gieten
soms zelfs in biervaten waar voorheen dezelfde whisky in zat.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Echte miskoop kan ik mij niet herinneren. Wel een aantal flesjes die ik op een gegeven moment echt zat werd.
https://www.whiskybase.com/whisky/64226 ... s-2004-mcg
https://www.whiskybase.com/whisky/64071/tamdhu-2005-vw
https://www.whiskybase.com/whisky/64226 ... s-2004-mcg
https://www.whiskybase.com/whisky/64071/tamdhu-2005-vw
0 x
2 ∞ & →
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”