Bizarre en bijzondere smaaknotities
Re: Bizarre en bijzondere smaaknotities
https://www.whiskybase.com/whisky/32217 ... is-1969-hh
De geur van een bos lavendel met wildgroei van violen. Zeer interessante neus.
Heb m eigenlijk op neus ondergewaardeerd. Mag n puntje bij. Lekker boeketje is het. Anders dan anders.
De geur van een bos lavendel met wildgroei van violen. Zeer interessante neus.
Heb m eigenlijk op neus ondergewaardeerd. Mag n puntje bij. Lekker boeketje is het. Anders dan anders.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Wil je bizarre notes lezen, check dan de Loch Dhu https://www.whiskybase.com/whisky/15315 ... e-loch-dhu

1 x
Affirmanti incumbit probatio
Ik heb de geur van bepaalde Jura bottelingen wel eens als 'een scheet in een sauna' weten omschrijven. Nu ben ik geen fervente sauna bezoeker, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen..
En Jura heeft inderdaad vaak een kenmerkende muffe geur..
En Jura heeft inderdaad vaak een kenmerkende muffe geur..
1 x
caskstrength schreef:Wil je bizarre notes lezen, check dan de Loch Dhu https://www.whiskybase.com/whisky/15315 ... e-loch-dhu
Niet slecht voor 140 euro

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Whiskieke schreef:caskstrength schreef:Wil je bizarre notes lezen, check dan de Loch Dhu https://www.whiskybase.com/whisky/15315 ... e-loch-dhu
Niet slecht voor 140 euro
Yep inderdaad! Het is omdat het inmiddels een cultwhisky is vanwege zijn smerigheid. Door sommigen ook wel the worst whisky ever genoemd. Ik heb hem ruim een uur laten ademen, toen viel hij me warempel nog mee ook. Wel typisch hoe de wanden van het glas een hele tijd karameleurig bleven na het swirlen.
2 x
Affirmanti incumbit probatio
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

squaadgras schreef:johan brugge schreef:Het meest eigenaardige dat ik over een whisky gelezen heb is dat er 2 mensen lychees in proefden. Het staat in de smaaknotities van onze beloved Serge en Markske Dermul over de Yamazaki 1993 Heavily Peated. Ik had die whisky al geproefd voordat ik die reviews gelezen had op whiskyfun en WB, for the record. Nu, met de beste wil van de wereld kan ik daar absoluut geen lychees in ruiken en proeven. Ik heb er zelfs verse lychees bij gehaald en die zitten besnuffelen en proeven terwijl ik die Yamazaki dronk. Geen spoor van lychees. Waar die 2 dat vandaan halen is mij echt een raadsel. Ik had toen al mijn twijfels over de reviews van MD, maar toen heb ik afgehaakt. Volgens mij heeft hij die review geschreven nadat hij die van Serge gelezen had en heeft hij dit toen gewoon overgenomen om geloofwaardig over te komen.
Het raarste dat ik tot nu geroken en geproefd heb was een bijzondere wijn. Die rook en smaakte naar koeiendrek.
Heb wel eens lychees in een jonge Mortlach waargenomen (denk ik). Lekker man..
Vers of uit blik

0 x
Okkernoten!!!
Ik heb in The Green man weleens een bunna onder m'n neus gekregen die rook naar oude boeken, geld dat lang vochtig heeft gelegen en champignons. Heul slecht dus.
In de Thamdu die Edwin op drendores bij had rook ik erg oude kaas. Niet iedereen nam het waar maar Sören kn het beamen.
Die oude kas heb ik ook weleens geroken in een prachtige oude Glen Garioch. Dus het de kaas was in positieve zin.
Ik had er net nog 1 in gedachten maar dat is me ontschoten
Ik kom er later nog op terug.
Ik heb in The Green man weleens een bunna onder m'n neus gekregen die rook naar oude boeken, geld dat lang vochtig heeft gelegen en champignons. Heul slecht dus.
In de Thamdu die Edwin op drendores bij had rook ik erg oude kaas. Niet iedereen nam het waar maar Sören kn het beamen.
Die oude kas heb ik ook weleens geroken in een prachtige oude Glen Garioch. Dus het de kaas was in positieve zin.
Ik had er net nog 1 in gedachten maar dat is me ontschoten
Ik kom er later nog op terug.

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- defeatless
- Moderator

Zelf vond ik Ralfy af en toe raar doordat hij Menthol proefde, totdat ik deze week in een Solist Sherry dat ook terug vond.
En bij de laatste Van Wees tasting in Wageningen ging een kerel helemaal los na het proeven van Benromach 100 degrees.
Hij had het over de geur van het begin van het industriële tijdperk in Schotland waarbij hij de eerste kolentreinen rook en de staalovens zag branden...... Zelfs Jan Beek moest zich even omdraaien.
En bij de laatste Van Wees tasting in Wageningen ging een kerel helemaal los na het proeven van Benromach 100 degrees.
Hij had het over de geur van het begin van het industriële tijdperk in Schotland waarbij hij de eerste kolentreinen rook en de staalovens zag branden...... Zelfs Jan Beek moest zich even omdraaien.
1 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Postbode-elastieken, van die grote dus, in een Jura. Weet niet meer precies welke Jura want het is al jaren geleden. Maar het effect herinner ik me nog goed!
het was niet de lekkerste van die avond...
het was niet de lekkerste van die avond...
0 x
Bij de Laphroaig Quarter Cask kreeg ik bij het nosen geregeld een zweem diesellucht binnen, alsof ik mijn auto aan het volgooien was. Overigens vind ik dat dan wel een aangename geur.
En gelukkig trof ik de diesel niet aan in de smaak, zou ik denk ik iets minder waarderen.
En gelukkig trof ik de diesel niet aan in de smaak, zou ik denk ik iets minder waarderen.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Dre schreef:Bij de Laphroaig Quarter Cask kreeg ik bij het nosen geregeld een zweem diesellucht binnen, alsof ik mijn auto aan het volgooien was. Overigens vind ik dat dan wel een aangename geur.
Een broer van mijn stiefvader had vroeger een klein garnalenbootje in de haven liggen. De keren dat ik op die boot kwam rook het net zo: diesel, de zee, zilt en visgeur. Net als die Laphroaig QC.
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- WhiskyLiam
- Senior

Raarste geuren die ik heb geroken:
Amrut Single Malt: Leer en paraffine was (maar niet onaangenaam)
Auchentoshan Valinch: Kool, hoewel ik een hekel heb aan alle kolen kon dit me wel bekoren.
Amrut Single Malt: Leer en paraffine was (maar niet onaangenaam)
Auchentoshan Valinch: Kool, hoewel ik een hekel heb aan alle kolen kon dit me wel bekoren.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Nu je begint over kool ... Ik heb ooit eens een sample gekregen van BWhisky van een Inchgower 1982 Mos. Ik heb even mijn notities van 2011 opgezocht.
Blijkbaar was het zo bizar dat ik er zelfs geen naam op kon plakken.
Wat een rare neus, zeg. Ik ruik van alles en nog wat. Echt heel bizar! Het is geen aangename bloemige of honingachtige neus. Ik zou het eerder vergelijken met vochtige compostaarde, wat grasachtig ook à la Brora Duncan Taylor. Misschien is het geen compliment, maar ik kan het niet anders omschrijven. De smaak is nog eigenaardiger. Nog nooit heb ik zo'n smaakpalet geproefd. Als ik de neus al bizar vond, dan is dit het zeker. Ik kan het zelfs niet omschrijven. Dit is echt een rare whisky. Ik proef van alles een beetje, maar ik kan er geen naam op plakken. Het is daarom niet negatief, hè. Helemaal niet, maar verrassend is het minst wat ik hierop kan zeggen. Het is een beetje alsof ik een super geconcentreerde Fisherman's Friend in mijn mond heb. Na een lange tijd komt er een muntsmaak in mijn mond bij de finish.
Merci voor het sample, BWhisky. Dit is zonder twijfel de meest bizarre whisky die ik al gedronken heb.
Blijkbaar was het zo bizar dat ik er zelfs geen naam op kon plakken.
2 x
Oogadal schreef:Dit is een leuk topic! (kom op anciens...)
Heb er ook wel een paar;
Santis Dreifaltigkeit; alsof je een doos overrijpe bananen uit een rookoven haalt. Bizarre dram. Niet echt heel goed, maar ook zeker niet slecht. Love or hate. Ik neig naar het eerste
Love it to!
Die whisky ruikt naar een toast met prosciutto in een rokerige apen hut.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Noxa schreef:rokerige apen hut
wtf moet ik me daar bij voorstellen?
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”