Kay schreef:Op basis van de scores zou ik deze grains niet kopen. Vind jij ze beter dan dat of zijn ze vooral aantrekkelijk vanwege hun leeftijd?
Dat snap ik. Maar ik heb er van 2 een review op WB geplaatst en heb zwaar mijn bedenkingen bij de scores die daar zijn achtergelaten. Ik weet dat deze scores daar zijn achtergelaten voordat de flessen retail verkrijgbaar waren en dat ze gedaan zijn nav een sample die in Duitsland is geschonken tijdens Whisky Spring. Single grains hebben sowieso al veel lucht nodig en zijn dus eigenlijk totaal ongeschikt om tijdens een festival te schenken. Persoonlijk vind ik dat je geen whisky moet scoren obv een enkele dram en al helemaal niet als je die tijdens een festival hebt gehad.
Om ze in perspectief te plaatsen; ze zijn allemaal beter als de Caledonian 1987 van de WhB die je zelf hebt geproefd. Maar ook alle 3 totaal verschillend van elkaar. De Strathclyde ga ik van het weekend nog een keer goed voor zitten, die heeft extra aandacht nodig en, daar kwam ik gisteren achter, beslist wat water. Dan is ie alsof alle puzzelstukjes als vanzelf op hun plaats vallen.

Klopt dat Van Wees nog wel een en ander van die leeftijd heeft onder (of op) dat prijsniveau. Jammer genoeg niet op vatsterkte en dat vind ik toch een behoorlijk minpunt....