Kwaliteit of kwantiteit?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Kwaliteit of kwantiteit?

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 10 Mar 2016, 13:48

Sstaf schreef:De vraag lijkt te insinueren dat er een rechtstreeks verband is tussen kwaliteit en prijs. In de zin van duurder is (persé) beter?
Ik denk persoonlijk dat er heel veel mogelijk is voor beneden 100€ zolang je het niet te exclusief wil natuurlijk.
Ik kan ten alle tijde genieten van een goeie standaard botteling zoals een Ardbeg 10 (mag zelfs de CS zijn ) of een Laphroaig QC.

Ardbeg 10 CS?

Duurder is natuurlijk niet altijd beter. Maar het is jammer genoeg een feit dat de 90+ IB's gewoon een stuk duurder zijn dan andere whisky's. Als je er optijd bij bent koop je al niets voor onder de 100 en als ze al uitverkocht zijn al helemaal niet. Bij van wees kan je nog weleens een subtopper treffen voor onder de 100 maar dan heb je het met IB's wel gehad.
En er zijn zeker goede OB's bottelingen voor onder de 100 euro maar niet veel 90+.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Sstaf
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sstaf » 10 Mar 2016, 14:24

Peter87 schreef:
Ardbeg 10 CS?

Whoeps... ik bedoelde eigenlijk toch Laphroaig 10 YO cask strenght. Mijn excuses.
1 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Mar 2016, 16:59

Eens met Peter, en dan komt het weer op standaarden aan. Naast een standaard voor kwaliteit is er ook een standaard voor geld. Voor de één is € 100 een berg geld, voor de ander een peuleschil (iets gechargeerd).

Ik kan me voorstellen dat het des te leuker is om net dat pareltje te vinden voor een bedrag dat gelijk staat aan flessen die "gewoontjes" zijn. Deze vergelijking of uitdaging kun je bij ieder budget aangaan (behalve in het segment waar het niet beter of slechter kan maar die zo der ik gemakshalve uit...)
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 10 Mar 2016, 17:29

Peter87 schreef:Ardbeg 10 CS?

Deze, soort van...
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”