Zat qua intensiteit mooi in tussen de twee Mortlachs met sherry finish die ik heb, de 1998 KiW en de 1992 W&M.

DramdrummerTom schreef:Gister bij een openluchtfilm in het Vondelpark een dikke dram Imperial van Wees cask 50152.. genieten geblazen!
Kay schreef:-Roy- schreef:Kay schreef:Double Barrel Ardbeg / Craigellachie
Bij Van der Zuylen viel mijn oog op twee van die "double barrel"s. Ze hebben nu een Macallan/Laphroaig en een Ardbeg/Glenrothes op de website staan. Vind je die Ardbeg/Craigellache (op papier nog de meest interessante combinatie van die drie) een geslaagd experiment? Dat is dan die twee whisky's zonder andere toevoegingen?
Oh, en ontopic, gisteren een Caol Ila van Ultimate, Highland Majesty Queen Islay (tja, die moet ook een keer op) en Ballechin Madeira.
Ik heb er nu drie geproefd en dit is de eerste waarbij de karakters van beide distilleerderijen elkaar echt in balans houden. De Caol Ila / Tamdhu heb ik ook en die smaakt vooral als Caol Ila, met alleen in de finish een beetje het romige van Tamdhu. De Highland Park / Bowmore had ik eens in een set blinde samples van Henri en die had ik blind gelijk als een Bowmore herkend, maar het Highland Park karakter kon ik er niet echt uithalen. Deze Ardbeg / Craigellachie is geturfd, fruitig en romig en heeft daarom wellicht de beste 'synergie'. De Caol Ila / Tamdhu is misschien wel net zo lekker, maar daarbij betwijfel ik of dat komt doordat de profielen elkaar nou zo goed aanvullen.

squaadgras schreef:DramdrummerTom schreef:Gister bij een openluchtfilm in het Vondelpark een dikke dram Imperial van Wees cask 50152.. genieten geblazen!
Daym. Ik heb zelf nog een Imperial vW staan c/50146. Schijnt indd lekker spul te zijn voor de prijs (had weer eens geluk!) Moet binnenkort maar eens open dan... tasting notes toevallig?

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten