Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Dat begrijp ik, blijft sowieso uniek een 'zelf gebottelde' whisky. Als het dan nog vrij unieke Bunna/Olo is, is het helemaal bingo. Wel prachtig dat ze dit gewoon aanbieden, normaal toch iets wat hop de kast in gaat - voor tig jaar. Heb zelf nog te weinig van Bunna ontdekt (zonde!), maar hoop daar snel verandering in te brengen!
0 x
2 ∞ & →
De laatste paar drams;
Littlemill 1990 MBa
Coal Ila 18yo
Talisker 18yo
Springbank 14yo Jazz - Heel aparte smaak. Was ik eigenlijk wel een beetje door verrast.
Littlemill 1990 MBa
Coal Ila 18yo
Talisker 18yo
Springbank 14yo Jazz - Heel aparte smaak. Was ik eigenlijk wel een beetje door verrast.

0 x
squaadgras schreef:Dat begrijp ik, blijft sowieso uniek een 'zelf gebottelde' whisky. Als het dan nog vrij unieke Bunna/Olo is, is het helemaal bingo. Wel prachtig dat ze dit gewoon aanbieden, normaal toch iets wat hop de kast in gaat - voor tig jaar. Heb zelf nog te weinig van Bunna ontdekt (zonde!), maar hoop daar snel verandering in te brengen!
Hij word eigenlijk ook niet aangeboden. Maar omdat het zo goed klikte die 2 dagen tussen mij en Michiel. En ik een grote bunna fan ben, bijna alles wat ze aan bunna staan hadden al geprobeerd had kwam hij met deze speciale fles voor de dag. Waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben.
Wacht niet te lang met bunnas te ontdekken want je loopt heel wat mis. Ze worden beter en beter.
Ik heb de laatste 2 dagen een 9 jarige SV een 11 jarige feis ile en de 12 jarige olorosso gedronken en daar kunnen veel 20+ jarige whisky's niet bij in de schaduw staan!
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- squaadgras
- Forum goeroe

You have me convinced! Ben ook benieuwd naar de leer-smaak in sommige Bunnaaaaa's....!
Maar nu eerst een Glenturret Sherry Edition. Normaal het 'ideale' ingredient voor The Famous Grouse blend, nu eens als SM;
- Leuk, vooral erg zoet, fenomenale neus voor dit goedkope 'slobbertje' (doet erg aan GlenDronach denken), maar heel erg duidelijk waarom dit soort whisky in blends wordt gebruikt, weinig karakter in smaak, toegankelijk door zijn zoete tonen. Wees voorzichtig met water toevoegen. Daarentegen wel duidelijk zijn geld waard. P/Q.

Maar nu eerst een Glenturret Sherry Edition. Normaal het 'ideale' ingredient voor The Famous Grouse blend, nu eens als SM;
- Leuk, vooral erg zoet, fenomenale neus voor dit goedkope 'slobbertje' (doet erg aan GlenDronach denken), maar heel erg duidelijk waarom dit soort whisky in blends wordt gebruikt, weinig karakter in smaak, toegankelijk door zijn zoete tonen. Wees voorzichtig met water toevoegen. Daarentegen wel duidelijk zijn geld waard. P/Q.

0 x
2 ∞ & →
Littlemill 25 1989 hart brothers. Wow! Dit is er geen 1 waar ik een uit mee kan zitten. Elke slok nodigt uit naar nog een slok. Licht, delicaat, fris en vrij complex. Een echt pareltje.
En de bunna 9yo 2005 SV. Maar het liedje van die loftrompet kennen jullie nou onderhand wel denk ik
En de bunna 9yo 2005 SV. Maar het liedje van die loftrompet kennen jullie nou onderhand wel denk ik

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Peter87 schreef:Littlemill 25 1989 hart brothers. Wow! Dit is er geen 1 waar ik een uit mee kan zitten. Elke slok nodigt uit naar nog een slok. Licht, delicaat, fris en vrij complex. Een echt pareltje.
Zal er aan denken een sample van de 1988 HB 24 yo Littlemill bij je pretpakket te drukken; je wilt kwaliteit? Je krijgt kwaliteit!!
Waarschuwing vooraf; het drinken van belachelijk goede whisky's kan verslavend zijn

1 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Peter87 schreef:Littlemill 25 1989 hart brothers. Wow! Dit is er geen 1 waar ik een uit mee kan zitten. Elke slok nodigt uit naar nog een slok. Licht, delicaat, fris en vrij complex. Een echt pareltje.
Aahhh, heb een fles LM 1989 HB staan (dicht, geboortejaar), maar heb er zoveel goeds over gehoord/lezen dat het zonde zou zijn hem niet open te maken, m.a.w. op mijn verjaardig is het ACTIE REACTIE!
(Of een sample van de 1988 van Henri nemen, of voor €180,- zou ik natuurlijk ook nog een 2e flesje kunnen scoren...)Ik net een Glenfarclas 18yo open gemaakt (en op, notes @ WB), & again; lekker, fruitig, maar ik weet het niet, heb liever een iets 'vollere' whisky.
0 x
2 ∞ & →
Oogadal schreef:
Waarschuwing vooraf; het drinken van belachelijk goede whisky's kan verslavend zijn
Te laat vriend. Te laat.
0 x
Whiskydudes
Peaty avondje is gekomen.
Double Barrel Ardbeg / Craigellachie
Ardbeg Perpetuum
Kilchoman Sanaig
Ledaig 2005-2014 TWM
Laphroaig 1998-2014 vW
Laphroaig Cairdeas 2015
Dat was lang geleden!
Ardbeg Perpetuum
Kilchoman Sanaig
Ledaig 2005-2014 TWM
Laphroaig 1998-2014 vW
Laphroaig Cairdeas 2015
Dat was lang geleden!
0 x
Kay schreef:Peaty avondje is gekomen.
Ardbeg Perpetuum
Kilchoman Sanaig
Ledaig 2005-2014 TWM
Laphroaig 1998-2014 vW
Laphroaig Cairdeas 2015
Dat was lang geleden!
Wat vond je van de cairdeas?
0 x
Whiskydudes
Glendronach CS Batch 1. Blijft echt een knaller, ik hou echt van die oaky fruity sherry!
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Aberlour A'Bunadh #50 (87), Kilchoman Machir Bay 2014 (85).
Wat een mooie whiskies. Was mijn eerste A'Bunadh.. jeez, wat fruitig. Olorosso = BOM! De Kilchoman is weer van alle markten thuis; turf, drop, rook, zout, u name it. Blessed
!
Wat een mooie whiskies. Was mijn eerste A'Bunadh.. jeez, wat fruitig. Olorosso = BOM! De Kilchoman is weer van alle markten thuis; turf, drop, rook, zout, u name it. Blessed
0 x
2 ∞ & →
Peter87 schreef:Kay schreef:Peaty avondje is gekomen.
Ardbeg Perpetuum
Kilchoman Sanaig
Ledaig 2005-2014 TWM
Laphroaig 1998-2014 vW
Laphroaig Cairdeas 2015
Dat was lang geleden!
De beste in het rijtje. Maar ik moet hem nog eens een tweede keer proeven en dan na wat minder turgeweld, daar is ie namelijk toch weer iets te gematigd voor.
0 x
Kay schreef:Peter87 schreef:Kay schreef:Peaty avondje is gekomen.
Ardbeg Perpetuum
Kilchoman Sanaig
Ledaig 2005-2014 TWM
Laphroaig 1998-2014 vW
Laphroaig Cairdeas 2015
Dat was lang geleden!
De beste in het rijtje. Maar ik moet hem nog eens een tweede keer proeven en dan na wat minder turgeweld, daar is ie namelijk toch weer iets te gematigd voor.
Ik was er van de week ook niet helemaal kapot van. Wel goed maar niet wat ik verwachtte. Maar het was toen ook m'n vijfde dram en niet in een goede volgorde geproefd.
Dus ik moet er ook nog een keer goed voor gaan zitten.
Ik weet wel dat ik de kilchoman 10th die ik erna proefde nog beter vond.
1 x
Whiskydudes
- squaadgras
- Forum goeroe

Begin Kilchoman ook steeds meer te waarderen als 'jonge' distilleerderij zijnde. Ligt heel erg in mijn straatje. Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit van de eerste bottelings (Inaugural) vs. de huidige (Machir Bay, 10th)?
1 x
2 ∞ & →
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”