Mel schreef:GlendRonach 8yr Hielan
Ik twijfelde nog om deze aan te schaffen want ik lees toch hier en daar wat gereserveerde berichten. Direct opengemaakt en de geur is meteen al prima. En dan de smaak....man....wat een verrassing. Ik had hem, vanwege zn jonge leeftijd, wat scherp verwacht maar daar is geen sprake van. Minder "grote" sherry-invloeden dan bv de Octarine maar nog steeds prominent aanwezig. Tevens vanille, veel houtinvloeden en ook wat limoen. Ik vond hem heerlijk! Een mooie opvolger van de Octarine en weer duidelijk een GlendRonach. Deze is me zeer positief bevallen. Zeker voor die 35 euro. Een nieuwe bang for your buck topper!
Dailuaine 1997 17yr Signatory cask 7190 + 7196
Ik had een 15 jarige Dailuaine van The Ultimate en dat was tevens mn eerste independent botteling. Die beviel zo goed dat ik me voornam weer eens een Dailuaine te proberen. De geur is direct herkenbaar. Mn eerste indruk is echt overweldigend. Heerlijk gelaagd, complex. Er komen steeds "matjes/laagjes" van smaak bij. Mn eerste indruk is dat deze nog beter is dan die van The Ultimate. Hij lijkt iets meer rokerigheid/muffige zolder invloeden te hebben. Tevens heerlijk prikkelende vanille/hout invloeden en zomers fruit. Fantastisch in balans en niet scherp. Soms moet je wennen aan een whisky en wordt hij steeds beter. Deze is meteen helemaal top. Op Whiskybase blijkt dat nog weinig mensen deze fles hebben (drie incl mijzelf). Beschouw dit als een tip. Op het eerste gezicht beter dan menig 23 jarige flessen die ik heb staan. Ik zal later nog eens posten of deze ervaring overeind blijft staan.
Dus twee blinde aankopen die me meer dan prima zijn bevallen!
Kijk, zulke posts mogen we graag zien, daar hebben we wat aan.
Die Glendronach lijkt me wel interessant, zeker omdat ik whisky die wat lichter in de sherry zit ook goed kan waarderen, zoals bijv. Glenfarclas.
Vaak wordt genoemd dat deze Glendronach 8 zo voordelig is, maar je ziet volgens mij toch vaak 12 jarige whiskies voor een dergelijke prijs, dus dat valt dan nog wat tegen, maar niet dat hij erg duur is verder.
Die Dailuaine 1997 vW (6017) bevalt mij ook erg goed, en ik kijk dan ook uit naar andere IB Dailuaine's op bourbonvat, dus dank voor deze goede tip.