Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- Reichenbach
- Moderator

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Toe maar weer. Kwade dronk?
Christine, U valt anderen aan hoe ze U benaderen. Maar U zou zelf ook eens moeten reflecteren hoe U op anderen overkomt.
Dan blijft het niet alleen voor ons hier aangenaam maar wordt het forum ook voor Uzelf een prettig verblijf.
Als U toch een kruistocht tegen ieder ander forumlid wilt ontketenen wens ik U veel sterkte toe.
Ja, ik vind dus dat U zichzelf onbehoorlijk gedraagt op dit forum.
Christine, U valt anderen aan hoe ze U benaderen. Maar U zou zelf ook eens moeten reflecteren hoe U op anderen overkomt.
Dan blijft het niet alleen voor ons hier aangenaam maar wordt het forum ook voor Uzelf een prettig verblijf.
Als U toch een kruistocht tegen ieder ander forumlid wilt ontketenen wens ik U veel sterkte toe.
Ja, ik vind dus dat U zichzelf onbehoorlijk gedraagt op dit forum.
Laatst gewijzigd door Reichenbach op 04 Aug 2020, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
squaadgras schreef:Het is indd. een normale vraag, alleen is Christine voorgeprogrammeerd om minder normaal te reageren.
Na wat nadenken, u hebt gelijk.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Reichenbach schreef:Toe maar weer. Kwade dronk?
Had me gecorrigeerd ondertussen. Ik heb meestal een heel directe en soms provocerende stijl. Mijn excuses.
0 x
Christine schreef:JvR schreef:Christine schreef:
Denk ook niet dat ik ergens geïnsinueerd heb dat ik shares doe.
Het is toch een normale vraag?
Ik vind dat geen normale vraag. Als iemand een fles koopt, vraag ik niet of die persoon die gaat sharen. Het is eigendom van die persoon dus die doet daarmee wat zij/hij wil. Als iemand een huis koopt, ga ik ook niet vragen of die iemand een kamer verhuurt of een stuk van zijn tuin verkoopt. Het gaat om respect voor iemands eigendom. Er is weinig vanzelfsprekend in het leven. Wat sommigen hier blijkbaar niet beseffen.

1 x
Als iemand een huis koopt, vraag ik; wanneer is de housewarming? Kunnen we nog eens een flesje opentrekken... nadien is die kamer voor een nachtje meestal geen slecht idee 

5 x
- Reichenbach
- Moderator

Dat is dan goed.Christine schreef:Had me gecorrigeerd ondertussen. Ik heb meestal een heel directe en soms provocerende stijl. Mijn excuses.
Let wel, dit is een forum met geschreven tekst tussen mensen die elkaar vaak niet kennen. Goedbedoelde vragen worden als onbehoorlijk opgevat. Wellicht leren we elkaar beter kennen met elkaars manier van uitdrukken en zo wat begrip voor elkaar opbrengen.
Maar als iets in het verkeerde keelgat schiet mag dat naar mijn mening ook kenbaar gemaakt worden. Maar denk om de toon.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Christine schreef:JvR schreef:Christine schreef:
Denk ook niet dat ik ergens geïnsinueerd heb dat ik shares doe.
Het is toch een normale vraag?
Ik vind dat geen normale vraag. Als iemand een fles koopt, vraag ik niet of die persoon die gaat sharen. Het is eigendom van die persoon dus die doet daarmee wat zij/hij wil. Als iemand een huis koopt, ga ik ook niet vragen of die iemand een kamer verhuurt of een stuk van zijn tuin verkoopt. Het gaat om respect voor iemands eigendom. Er is weinig vanzelfsprekend in het leven. Wat sommigen hier blijkbaar niet beseffen.
De strekking van dit forum is volgens mij juist het delen van (kennis en ervaringen met betrekking tot) whisky. Zo gek is die vraag dan toch niet? Enfin, had over je reactie heen gelezen dat de fles (waarschijnlijk) nimmer zal worden open getrokken.
0 x
Tomintoul schreef:Christine schreef:JvR schreef:
Het is toch een normale vraag?Ik vind dat geen normale vraag. Als iemand een fles koopt, vraag ik niet of die persoon die gaat sharen. Het is eigendom van die persoon dus die doet daarmee wat zij/hij wil. Als iemand een huis koopt, ga ik ook niet vragen of die iemand een kamer verhuurt of een stuk van zijn tuin verkoopt. Het gaat om respect voor iemands eigendom. Er is weinig vanzelfsprekend in het leven. Wat sommigen hier blijkbaar niet beseffen.
De strekking van dit forum is volgens mij juist het delen van (kennis en ervaringen met betrekking tot) whisky. Zo gek is die vraag dan toch niet? Enfin, had over je reactie heen gelezen dat de fles (waarschijnlijk) nimmer zal worden open getrokken.
Delen van kennis is voor mij prioriteit hier.
Ik kan het soms niet laten, maar ik verzamel ook vintages, zowel whisky als cognac als calvados. Vermits ik nog geen 1965 whisky had, gaat die voorlopig niet open. Dat kan veranderen als ik een andere/betere 1965 whisky vind. Verder heb ik nog meerdere grain die wel open mogen. Als ik nog eens zin heb in een grain, is dit de eerste die open gaat. https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/141716/invergordon-45-year-old-sb Dit omdat ik meerdere 1973 heb en ik lust wel eens een grain van tijd tot tijd en de fles gaat vlot leeg dan.
1 x
Christine schreef:Reichenbach schreef:Toe maar weer. Kwade dronk?
Had me gecorrigeerd ondertussen. Ik heb meestal een heel directe en soms provocerende stijl. Mijn excuses.
Noemen we in Nederland arrogant.

0 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Tijdens mijn korte vakantie in Limburg twee stoffige flesjes Springbank 13yo Green van een plankje gered.. 

4 x
Lakerfield schreef:Tijdens mijn korte vakantie in Limburg twee stoffige flesjes Springbank 13yo Green van een plankje gered..
Dat zijn de leukere vondsten!
Zelf later deze maand naar Friesland, daar hoop ik ook nog een stoffig plankje of 2 te vinden met mooie vergeten flesjes (aan mooie vergeten prijzen hopelijk
)
2 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Daan schreef:
Zelf later deze maand naar Friesland, daar hoop ik ook nog een stoffig plankje of 2 te vinden met mooie vergeten flesjes (aan mooie vergeten prijzen hopelijk)
Kijk eens bij de wijn- en whiskyschuur te Scharnegoutem.....staat genoeg op de bovenste planken.....maar mooie vergeten prijzen gaan niet op vrees ik
1 x
Fat Bastard! schreef:Daan schreef:
Zelf later deze maand naar Friesland, daar hoop ik ook nog een stoffig plankje of 2 te vinden met mooie vergeten flesjes (aan mooie vergeten prijzen hopelijk)
Kijk eens bij de wijn- en whiskyschuur te Scharnegoutem.....staat genoeg op de bovenste planken.....maar mooie vergeten prijzen gaan niet op vrees ik
Toch bedankt voor de tip hoor! We zijn van plan veel van de omgeving te gaan zien, dus wie weet pakken we hem mee!
2 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Vandaag de Armorik Single Cask Selection Exclusive Boutique 2019 meegenomen. Ze hebben 528 flessen uit een Madeira vat met nummer 8073 kunnen persen. Nog geen idee hoe die smaakt, daar kom ik vanavond wel achter. Ook geen idee wat Whiskybase er van zegt, niet naar gekeken. Gaat me om het aandenken aan de vakantie en dan smaakt ie bij voorbaat al goed (tenzij je in de buurt van Fujikai op vakantie gaat .....
Was in ieder geval leuk om de distilleerderij te bezoeken. Leuk ook omdat voor het eerst de kinderen mee waren naar een distilleerderij (de jongste vond het maar stinken
Was in ieder geval leuk om de distilleerderij te bezoeken. Leuk ook omdat voor het eerst de kinderen mee waren naar een distilleerderij (de jongste vond het maar stinken

Laatst gewijzigd door Cor - Vinabc op 05 Aug 2020, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
7 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”