Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ben nu bezig met een 10jarige Islay malt van de Tesco

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Tomatin 1988 Dewar Rattray
Ik ga net beginnen aan een Tomatin 1988 Dewar Rattray. De neus is alvast veelbelovend. Enorm veel fruit (lychees?).
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
bowmore "darkest" 15yo
Een bowmore "darkest" 15yo een caol ila 12yo en een laphroaigh 10 yo. En nu nog maar een bowmore "enigma" 12yo
Laatst gewijzigd door OJH op 27 Jan 2011, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Johnnie Walker Red Label
Voor het eerst een Johnnie Walker Red Label geproefd. Tsja, wat zal ik er eens over zeggen. Het was de eerste whisky die ik met moeite weg kreeg. Ik wilde hem toch in ieder geval een keer geprobeerd hebben, dus qua whisky-educatie geen verloren moeite.
Ter troost heb ik later nog maar een Caol Ila Moch opgenipt. Ik meende er iets van witte wijn te proeven, kan dat?
Ter troost heb ik later nog maar een Caol Ila Moch opgenipt. Ik meende er iets van witte wijn te proeven, kan dat?
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Het weekend is begonnen
en dat begin ik vandaag eens met een heerlijke Aberlour 18 
en dat begin ik vandaag eens met een heerlijke Aberlour 18
0 x
Glentauchers 1975 TWA Still Lifes I 35yo 47.3%
Een Glentauchers 1975 TWA Still Lifes I 35yo 47.3% 189 Bts - Zeer bijzondere whisky, anders dan vele andere!
0 x
Nu 'n Laphroaig Quarter Cask 2010, do I need to say more? 

0 x
B-N-J & Glenmorangie Finealta!
turfsmurf schreef:Ik meende er iets van witte wijn te proeven, kan dat?
Tsja... welke witte wijn?
Ik denk dat ik zo even ga 'inkomen' met een B-N-J en vanavond om 23u de Glenmorangie Finealta in de moonlight tasting!

0 x
Ben wel 'n beetje(erg) nieuwsgierig naar die Finealta, John! Kun je 'm nu niet even "proberen"?
"Is het echt de Audrey Hepburn of Malts"? (vlgns Charlie Maclean - whatever he means!).
"Is het echt de Audrey Hepburn of Malts"? (vlgns Charlie Maclean - whatever he means!).
0 x
I_SPEY schreef:Ben wel 'n beetje(erg) nieuwsgierig naar die Finealta, John! Kun je 'm nu niet even "proberen"?
Enige wat ik kan zeggen is dat hij goed ruikt

0 x
Re: B-N-J & Glenmorangie Finealta!
JayDie schreef:turfsmurf schreef:Ik meende er iets van witte wijn te proeven, kan dat?
Tsja... welke witte wijn?Kun je de smaak iets meer omschrijven?
Al richt je een kanon op mij zou ik niet weten welke wijn, daar heb ik namelijk geen verstand van. Maar als ik specifieker zou moeten zijn dan zeg ik een droge witte wijn, richting zo'n licht tintelende. De geur viel mij vooral op toen ik de Moch direct met een 12yo Caol Ila vergeleek.
0 x
Re: B-N-J & Glenmorangie Finealta!
turfsmurf schreef:JayDie schreef:turfsmurf schreef:Ik meende er iets van witte wijn te proeven, kan dat?
Tsja... welke witte wijn?Kun je de smaak iets meer omschrijven?
Al richt je een kanon op mij zou ik niet weten welke wijn, daar heb ik namelijk geen verstand van. Maar als ik specifieker zou moeten zijn dan zeg ik een droge witte wijn, richting zo'n licht tintelende. De geur viel mij vooral op toen ik de Moch direct met een 12yo Caol Ila vergeleek.
Je hebt best wel 'n beetje gelijk, er zit inderdaad 'n hele zachte, licht zoetige smaak in, maar tintelend vond ik 't nou ook weer niet.
0 x
Smaakpapillen hebben geen zin vandaag. Probeer ze op te warmen met staartje Black Bottle....
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”