Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
In april niks geen Glenfiddich 21 binnengekregen...
Wel gekocht op marktplaats.nl...
Aanbieder is verdwenen, aangifte gedaan.
Voor de maand mei al wel een paar leuke dingen gekocht.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Reichenbach
- Moderator

Kun je wel 'vind ik minder leuk' aanvinken.Breedút_Genietsje schreef:In april niks geen Glenfiddich 21 binnengekregen....
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Breedút_Genietsje schreef:In april niks geen Glenfiddich 21 binnengekregen...
Aah dat is echt heel sneu zeg! Het geld weer terugboeken naar je eigen rekening is niet meer mogelijk?
Ik dacht trouwens dat de verkoop van alcohol op MP niet mocht?
1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Mark schreef:Aah dat is echt heel sneu zeg! Het geld weer terugboeken naar je eigen rekening is niet meer mogelijk?
Ja, jammer...
Nee, alcohol aanbieden op marktplaats mag niet (als particulier), kopen wel...
Zonder te veel offtopic te gaan;
Marktplaats account van de oplichter is verwijdert en het ING rekeningnr. is ook geblokkeerd.
Ik werd benadert door nog een gedupeerde, die dezelfde fles ook gekocht en betaald.
Hij kreeg een fles Aldi wijn toegestuurd, ik heb nog niks ontvangen.
Samen hebben we de nodige gegevens verzameld en aangifte gedaan.
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Breedút_Genietsje schreef:Mark schreef:Aah dat is echt heel sneu zeg! Het geld weer terugboeken naar je eigen rekening is niet meer mogelijk?
Ja, jammer...
Marktplaats account van de oplichter is verwijdert en het ING rekeningnr. is ook geblokkeerd.
Ik werd benadert door nog een gedupeerde, die dezelfde fles ook gekocht en betaald.
Hij kreeg tenminste nog iets.
1 x
Daan schreef:Zo, goede week hier![]()
Gewonnen via Catawiki:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 00/1997-wb
En toevallig kunnen bestellen bij een webwinkel:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 7/1997-whb
Van beide was ik enorm gecharmeerd destijds. En van beide dacht ik ook eigenlijk dat ik ze niet meer zou tegenkomen.
Mijn blijdschap was dan ook groot. En binnenkort vast nog groter als ze open mogen
Maar euh ... gewonnen?
Bij Catawiki ...
Geniet er in elk geval van!
Cheers, D.
0 x
D. T. schreef:Daan schreef:...
![]()
Maar euh ... gewonnen?
Bij Catawiki ...
Cheers, D.
Dankje!
Ik snap de verwarring alleen niet? Gewonnen als in: hoogste bod geplaatst, veiling gewonnen..
3 x
MaltMuppet schreef:Het was even zoeken, maar uiteindelijk toch nog te pakken kunnen krijgen![]()
Linkwood 2010 vW, Charred Wine Hogshead
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/156806/linkwood-2010-vw
Ik ook een flesje van deze geweldige whisky

1 x
Daan schreef:D. T. schreef:Daan schreef:...
![]()
Maar euh ... gewonnen?
Bij Catawiki ...
Cheers, D.
Dankje!
Ik snap de verwarring alleen niet? Gewonnen als in: hoogste bod geplaatst, veiling gewonnen..
Geen verwarring hoor, klopt helemaal ...
Ik ben zelf sinds kort ook af en toe aan het bieden op Catawiki en eens een kavel binnenhalen is fun ...
Wat ik bedoelde was dat je zelden echte koopjes kan doen op Catawiki en ik vandaar "gewonnen" een leuke maar ietwat dubieuze woordkeuze vind.
Dit gezegd zijnde ... als ik een fles echt wil en nergens meer kan vinden en de gelegenheid doet zich dan onverhoopt voor op bijvoorbeeld Catawiki, dan durf ik ook wel eens (gematigd) gek doen.
Ik sta er echter van versteld hoeveel vaak betaald wordt op veilingsites, vaak voor flessen die je voor minder nog in (online)shops verkrijgbaar zijn
Cheers, D.
1 x
Ah zo, snap hem 
En ja, koopjes zijn redelijk zeldzaam, als het op whisky aankomt dan.
Ik heb bijvoorbeeld wel wat leuke antieke landkaarten e.d. van bijvoorbeeld Schotland voor soms een tientje of 2 op de kop kunnen tikken.
Aanbieder is dan vaak een antiquariaat en met potlood staat dan de winkelprijs er nog op. Geloof me, dat zijn wel "koopjes".
En ik denk dat het ook direct typeert wat er gebeurt op zo'n site: vraag en aanbod.
Het is een behoorlijke markt, vanuit heel de wereld zitten er mensen op.
Lokaal kun je soms spullen niet kwijt (denk aan de antiquair en zijn kaarten) of heb je juist het tegenovergestelde: er is overvloed.
Wij hebben in NL bijvoorbeeld geluk met sites als D12 en Drankgigant. Lang niet overal bestaat die situatie.
En zo zal het ook gebeuren dat het lijkt alsof er voor een fles "teveel" wordt betaald.
Maar die persoon woont misschien in een ander land en kan of überhaupt niet aan die fles komen, of het kost hem nog meer met misschien hoge belastingen / accijnzen en importkosten. Dan is het misschien voor hem / haar via CataWiki een "koopje".
Kortom je ziet op zo'n platform een bepaalde dynamiek die je lokaal niet snel zult hebben.
Althans, da's mijn mening
Die Glenrothes voelde overigens wel als "gewonnen". Ik denk dat ik er meer voor heb betaald dan de releaseprijs, maar de fles is nagenoeg niet meer te krijgen (staat één advertentie op WB Market, that's it). En voor een goede 19yo IB Glenrothes vind ik onder de 100 een nette prijs.
En ja, koopjes zijn redelijk zeldzaam, als het op whisky aankomt dan.
Ik heb bijvoorbeeld wel wat leuke antieke landkaarten e.d. van bijvoorbeeld Schotland voor soms een tientje of 2 op de kop kunnen tikken.
Aanbieder is dan vaak een antiquariaat en met potlood staat dan de winkelprijs er nog op. Geloof me, dat zijn wel "koopjes".
En ik denk dat het ook direct typeert wat er gebeurt op zo'n site: vraag en aanbod.
Het is een behoorlijke markt, vanuit heel de wereld zitten er mensen op.
Lokaal kun je soms spullen niet kwijt (denk aan de antiquair en zijn kaarten) of heb je juist het tegenovergestelde: er is overvloed.
Wij hebben in NL bijvoorbeeld geluk met sites als D12 en Drankgigant. Lang niet overal bestaat die situatie.
En zo zal het ook gebeuren dat het lijkt alsof er voor een fles "teveel" wordt betaald.
Maar die persoon woont misschien in een ander land en kan of überhaupt niet aan die fles komen, of het kost hem nog meer met misschien hoge belastingen / accijnzen en importkosten. Dan is het misschien voor hem / haar via CataWiki een "koopje".
Kortom je ziet op zo'n platform een bepaalde dynamiek die je lokaal niet snel zult hebben.
Althans, da's mijn mening
Die Glenrothes voelde overigens wel als "gewonnen". Ik denk dat ik er meer voor heb betaald dan de releaseprijs, maar de fles is nagenoeg niet meer te krijgen (staat één advertentie op WB Market, that's it). En voor een goede 19yo IB Glenrothes vind ik onder de 100 een nette prijs.

1 x
Breedút_Genietsje schreef:Mark schreef:Aah dat is echt heel sneu zeg! Het geld weer terugboeken naar je eigen rekening is niet meer mogelijk?
Ja, jammer...
Maar niet te veel bij stil staan..Hopelijk krijgt de verkoper nog karma!
0 x
- Blair Athol 1988-2017 vW (#4858)
Mijn eerste Blair Athol 1988 vW die niet uit de serie 68..-69.. komt en niet uit een refill sherry of wine treated butt, maar een (ex-bourbon?) hogshead. Ben benieuwd of die net zo goed bevalt.
- Mortlach 1989-2012 McC (#3926)
Een mooi voorbeeld van een Mortlach met subtiele sherry-invloed. Mijn eigen fles is bijna leeg en hij stond op de WB Market voor maar een paar Euro meer dan ik voor mijn eerste fles begin 2016 betaald heb.
Mijn eerste Blair Athol 1988 vW die niet uit de serie 68..-69.. komt en niet uit een refill sherry of wine treated butt, maar een (ex-bourbon?) hogshead. Ben benieuwd of die net zo goed bevalt.
- Mortlach 1989-2012 McC (#3926)
Een mooi voorbeeld van een Mortlach met subtiele sherry-invloed. Mijn eigen fles is bijna leeg en hij stond op de WB Market voor maar een paar Euro meer dan ik voor mijn eerste fles begin 2016 betaald heb.
1 x
Gisteren vergeten te vermelden. De Mortlach waarmee het, dankzij Henri, allemaal begon.
Mortlach 1999-2014 W&M
Ik had een tweede fles, maar toen ik de wat oudere, gesofisticeerde Mortlachs ontdekte, die verkocht. Later toch spijt van. Deze fles begin maart bij een Italiaanse slijterij gekocht en vandaag uiteindelijk aangekomen.
Mortlach 1999-2014 W&M
Ik had een tweede fles, maar toen ik de wat oudere, gesofisticeerde Mortlachs ontdekte, die verkocht. Later toch spijt van. Deze fles begin maart bij een Italiaanse slijterij gekocht en vandaag uiteindelijk aangekomen.
1 x
Die is goed, dat is mijn type Mortlach! 

1 x
Een doosje Laphroaig 10CS. Ja, een doosje... voor mij godendrank pur sang. Huidige fles 10CS Batch 11 is zo goed als leeg, dus wat aanvulling kon geen kwaad.
3 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”