Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
-
baassiej23
- Nieuwkomer

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
Vandaag 2 nieuwe flessen aangeschaft.
1. Laphroaig 10 years
2. Smokehead
Ga er van het weekend is lekker voor zitten om van deze nieuwe aanwinsten te genieten!!!
1. Laphroaig 10 years
2. Smokehead
Ga er van het weekend is lekker voor zitten om van deze nieuwe aanwinsten te genieten!!!
0 x
Matti schreef:Mijn lespakket is binnen
Leuk pakket! Vanwaar de grote fles Elijah Craig? Niet dat ik het een slechte keuze vind hoor, zeker niet als je graag een bourbon drink! Oh, en al wat bevindingen binnen?
0 x
De Elijah Craig is mij aangeraden door meerdere mensen als een soort 'benchmark-bourbon'. Dus daar had ik genoeg vertrouwen in om gelijk een grote fles te kopen (volgende maand komt daar een Appleton Extra jamaicaanse rum bij, om dezelfde reden). En ik vind hem inderdaad erg interessant, veel meer dan bijvoorbeeld een Four Roses.
Korte impressie van de tot nu toe gesproefde whiskies (van allen slechts 1 kleine dram gehad, dus korrel zout enzo, te meer omdat ik nog een beginner ben qua ruiken&proeven):
Ardbeg Ten: lekker, maar niet zo goed als ik door de hype verwacht had. Wat ik vooral mooi vond is de wat zachtere rooksmaak dan andere Islay's, hij is van meer gebalanceerd qua smaak vind ik.
Bunnahabhain 12yo: Het is wel duidelijk dat dit de basis is voor Black Bottle. Een iets meer geraffineerde smaak dan de blend en ik vind hem ook verdacht veel lijken op de Ardmore Traditional Cask met een behoorlijk hoeveelheid laurierdrop in de smaak en finish.
Arran 10yo: Erg lekker deze, en tot nu toe mijn favoriet. Zoete karamel, vanille en citrus in de neus en een totaal andere smaak: zoethout en kaneel met wat citrus. De Finish is lang, weer zoethout en eindigt in cigarenrook (op een goede manier
).
Korte impressie van de tot nu toe gesproefde whiskies (van allen slechts 1 kleine dram gehad, dus korrel zout enzo, te meer omdat ik nog een beginner ben qua ruiken&proeven):
Ardbeg Ten: lekker, maar niet zo goed als ik door de hype verwacht had. Wat ik vooral mooi vond is de wat zachtere rooksmaak dan andere Islay's, hij is van meer gebalanceerd qua smaak vind ik.
Bunnahabhain 12yo: Het is wel duidelijk dat dit de basis is voor Black Bottle. Een iets meer geraffineerde smaak dan de blend en ik vind hem ook verdacht veel lijken op de Ardmore Traditional Cask met een behoorlijk hoeveelheid laurierdrop in de smaak en finish.
Arran 10yo: Erg lekker deze, en tot nu toe mijn favoriet. Zoete karamel, vanille en citrus in de neus en een totaal andere smaak: zoethout en kaneel met wat citrus. De Finish is lang, weer zoethout en eindigt in cigarenrook (op een goede manier
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Zojuist deze bestelling van Van Zuylen binnen gekregen:
Aberlour 12 Y/O
Aberlour 16 Y/O Double Cask Matured
Aberlour 18 Y/O
Aberlour A’Bunadh cask strength
Caol Ila Cask Strength
Caol Ila Distillers Edition 1996
Caol Ila 25 Y/O
Dalmore The Ultimate 19 Y/O
Dalmore King Alexander III
Laphroaig 18 Y/O
Springbank CV
Talisker Distillers Edition 1989
Het is overigens geen gewoonte van me om zoveel ineens aan te schaffen, maar aangezien ik zelden of nooit in de gelegenheid ben om doordeweeks de winkel te bezoeken, heb ik mijn verlanglijstje maar ineens afgevinkt
En gewonnen op het Whisky Festival: een fles Highland Park van 18 jaar
Aberlour 12 Y/O
Aberlour 16 Y/O Double Cask Matured
Aberlour 18 Y/O
Aberlour A’Bunadh cask strength
Caol Ila Cask Strength
Caol Ila Distillers Edition 1996
Caol Ila 25 Y/O
Dalmore The Ultimate 19 Y/O
Dalmore King Alexander III
Laphroaig 18 Y/O
Springbank CV
Talisker Distillers Edition 1989
Het is overigens geen gewoonte van me om zoveel ineens aan te schaffen, maar aangezien ik zelden of nooit in de gelegenheid ben om doordeweeks de winkel te bezoeken, heb ik mijn verlanglijstje maar ineens afgevinkt
En gewonnen op het Whisky Festival: een fles Highland Park van 18 jaar

0 x
- Topvoerder
- Actief lid

Net m'n eerste Ardbeg ooit gehaald (10yo).
Puur op proefnotities gehaald en vind geturfde whiskies als Laphroaig en Lagavulin ook heerlijk dus...
Vanavond maar eens proeven; ben zeer benieuwd!
Puur op proefnotities gehaald en vind geturfde whiskies als Laphroaig en Lagavulin ook heerlijk dus...
Vanavond maar eens proeven; ben zeer benieuwd!
0 x
Ik denk dat die je wel gaat bevallen, een Ardbeg stelt eigenlijk nooit teleur 

0 x
Drie flesjes gekocht:
Linkwood 13 yo 1989, Murray McDavid, Sherry Butt, 46 abv, 263 btls
Linkwood 21 yo 1989-2011, AD Rattray, 55.8 abv, 522 btls
Linkwood 12 yo, 1998-2010, James McArthur for Whiskyfestival Milano, 40 abv, 120 btls
Linkwood 13 yo 1989, Murray McDavid, Sherry Butt, 46 abv, 263 btls
Linkwood 21 yo 1989-2011, AD Rattray, 55.8 abv, 522 btls
Linkwood 12 yo, 1998-2010, James McArthur for Whiskyfestival Milano, 40 abv, 120 btls
0 x
Na het proeven (op aanraden van Jock) van een Littlemill tijdens het Highlander Whisky
Festival begin dit jaar en daarna het proeven van een Littlemill van Kintra in IJmuiden ben
ik voor een keertje over m'n budget heen gegaan. Het is uiteindelijk een botteling van First
Cask geworden - daar heb ik goede ervaringen mee, dus zonder proeven gekocht.
Littlemill 1990-2010 - 20yo - 56,2% - bourbon barrel - First Cask - gebotteld door Whisky Import Nederland.
De fles blijft nog even dicht tot aan de kerst, daarna laat ik wel weten hoe die heeft gesmaakt!
Groet,
Victor
Festival begin dit jaar en daarna het proeven van een Littlemill van Kintra in IJmuiden ben
ik voor een keertje over m'n budget heen gegaan. Het is uiteindelijk een botteling van First
Cask geworden - daar heb ik goede ervaringen mee, dus zonder proeven gekocht.
Littlemill 1990-2010 - 20yo - 56,2% - bourbon barrel - First Cask - gebotteld door Whisky Import Nederland.
De fles blijft nog even dicht tot aan de kerst, daarna laat ik wel weten hoe die heeft gesmaakt!
Groet,
Victor
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Kay schreef:Ik denk dat die je wel gaat bevallen, een Ardbeg stelt eigenlijk nooit teleur
Mijn ervaring is anders, ik vind de Ardbeg 10 veel te citrussig voor mijn smaak.
0 x
Het is ook bij lange na niet mijn favoriete Ardbeg, maar van alle 'instapmodellen' is het toch een van de toppers vind ik.
0 x
Net een fles Aberlour 10 yo gekocht.
Wel eens een miniatuurtje van gehad , zeker een lekkere whisky voor die prijs. (was in de aanbieding 22 euro)
Wel eens een miniatuurtje van gehad , zeker een lekkere whisky voor die prijs. (was in de aanbieding 22 euro)
0 x
Vanmiddag gekocht op 10-jarig bestaan whiskycorner Houthalen
-Big Peat Christmas edition
-Bowmore 13y, 1998, Asta Morris, 49,70%, 211 btls
-Talisker 18y, 1L
-Bruichladdich "infinity 3"
-Port Charlotte 9 “An Ataireachd Ard", 59,2%
-Port Charlotte 10y, whiskycorner, rum cask, 61,50%, 236 btls (wereldprimeur: eerste 10-jarige Port Charlotte
)
Marc heeft zijn klanten echt wel in de watten gelegd
!!!
-Big Peat Christmas edition
-Bowmore 13y, 1998, Asta Morris, 49,70%, 211 btls
-Talisker 18y, 1L
-Bruichladdich "infinity 3"
-Port Charlotte 9 “An Ataireachd Ard", 59,2%
-Port Charlotte 10y, whiskycorner, rum cask, 61,50%, 236 btls (wereldprimeur: eerste 10-jarige Port Charlotte
)Marc heeft zijn klanten echt wel in de watten gelegd
!!!
0 x
Wat samples, waaronder de nieuwe Bruichladdich 10 en een paar Kintra's: Laphroaig 13y, Glen Garioch 1990 en Benrinnes 1984.
Daarnaast gisteren op de oude locatie even bij Whisky & Whiskey binnengelopen. Na ondermeer ook een Macduff geproefd te hebben, met de Port Charlotte An Turas Mor huiswaarts gekeerd.
Daarnaast gisteren op de oude locatie even bij Whisky & Whiskey binnengelopen. Na ondermeer ook een Macduff geproefd te hebben, met de Port Charlotte An Turas Mor huiswaarts gekeerd.
0 x
Een Littlemill van Kintra, 22 jaar oud.
0 x
Heb me dit weekeind emisschien een heel klein beetje laten gaan met aankoopjes:
Balmenach 1971, G&M CC, 40 abv
Banff 1974, G&M cc, 13 yo, 40 abv
Dalwhinnie 15 yo Special Centenary Edition, bottled 1997, 43 abv
Glen Grant 25 yo Royal Wedding Reserve, bottled 1981, 40 abv
Linkwood 1976, 27 yo, bottled 2003, Cask and Thistle, 46 abv (2 ex)
Glenlivet 1973, 21 yo, bottled 2005, Wilson and Morgan, 46 abv
Loch Lomond Croftenega, 1993-2004, Selected for The Whisky Fair, 54.8 abv
MacDuff 1963, 18 yo, G&M CC, 40 abv
Milton-Duff ob 5 yo, bottled 1970s, 40 abv
Port Ellen 1976, 19 yo, Hart Brothers, 43 abv
Port Ellen 1976, 18 yo, Wilson and Morgan, 46 abv
Port Ellen 1980, 17 yo, G&M CC, White Label, 40 abv
Balmenach 1971, G&M CC, 40 abv
Banff 1974, G&M cc, 13 yo, 40 abv
Dalwhinnie 15 yo Special Centenary Edition, bottled 1997, 43 abv
Glen Grant 25 yo Royal Wedding Reserve, bottled 1981, 40 abv
Linkwood 1976, 27 yo, bottled 2003, Cask and Thistle, 46 abv (2 ex)
Glenlivet 1973, 21 yo, bottled 2005, Wilson and Morgan, 46 abv
Loch Lomond Croftenega, 1993-2004, Selected for The Whisky Fair, 54.8 abv
MacDuff 1963, 18 yo, G&M CC, 40 abv
Milton-Duff ob 5 yo, bottled 1970s, 40 abv
Port Ellen 1976, 19 yo, Hart Brothers, 43 abv
Port Ellen 1976, 18 yo, Wilson and Morgan, 46 abv
Port Ellen 1980, 17 yo, G&M CC, White Label, 40 abv
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”