Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteren sample (6cl) geopend van Talisker Port Ruighe.. En deze viel mij direct!! in de smaak. Het is denk ik wel de enigste (ookal is het sample) port finish die ik staan heb jammer genoeg.. Vnvd nog een klein drammetje ervan nemen!
0 x
nannerom schreef:Gisteren sample (6cl) geopend van Talisker Port Ruighe.. En deze viel mij direct!! in de smaak. Het is denk ik wel de enigste (ookal is het sample) port finish die ik staan heb jammer genoeg.. Vnvd nog een klein drammetje ervan nemen!
Als je benieuwd bent naar Port finishes; Ik heb nog Balvenie 1993 Portwood, Glendronach 15 Tawny Port, Glenmorangie Quinta Ruban en Cragganmore Distillers Edition (ruby port finish) staan
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

nannerom schreef:Gisteren sample (6cl) geopend van Talisker Port Ruighe.. En deze viel mij direct!! in de smaak. Het is denk ik wel de enigste (ookal is het sample) port finish die ik staan heb jammer genoeg.. Vnvd nog een klein drammetje ervan nemen!
Aan je typ vaardigheden te zien was het niet het eerste glas van de avond..
Maar zonder dollen, port finish KAN geweldig zijn. Vaak is de port te overheersend, in ieder geval voor mij. Als je een echt goede hebt komt de port pas bij de finish, dus echt een port finish. Bijvoorbeeld de Longmorn 1973-1999 HB https://www.whiskybase.com/whisky/13256
Ik twijfel of dit het beste is wat ik ooit geproefd heb, ik weet wel dat als deze mijn pad kruist ik 'm koop.
Die Talisker ga ik zeker een keer proberen

De avond nu begonnen met een Aberlour A'Bunahd B49. Ontwikkeld zich in de fles, wordt beter. Wonderbaarlijk goed spul voor het geld.
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Weer terug thuis uit Schotland.
Vanavond maar eens starten met een Glen Albyn 32yo 1970/2003 (50%, Douglas Laing, Old Malt Cask, 216 Bts.)
Vanavond maar eens starten met een Glen Albyn 32yo 1970/2003 (50%, Douglas Laing, Old Malt Cask, 216 Bts.)
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Longmorn vW 1996 cask 72323 einde komt in zicht. Gelukkig nog een andere klaar staan wat een top spul.
0 x
Imperial 1995-2013 17yo Creative Whisky Company Tony Koehl Series 51.2% c50079
0 x
Oogadal schreef:svennie schreef:Ardbeg ten: toch (nog) niet mijn ding.
Net open zeker? Heb ik met elke Ardbeg; als ze net open zijn is het teveel van alles, vooral turf en rook, na een week (of 2) is het ineens wel zoals het moet zijn.
Maar het verbaast me eigenlijk elke keer weer
Binnenkort dan herkansing!
1 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Een toch elke keer weer verrassend lekkere Laddie Ten 
Edit: hoe komen ze er toch bij om op de fles te zetten dat het 100% unpeated is? De malt misschien, maar de casks hebben dan toch zeker wat geturfde inhoud gezien hoor. Er is zeker weten genoeg peat in te ontdekken.

Edit: hoe komen ze er toch bij om op de fles te zetten dat het 100% unpeated is? De malt misschien, maar de casks hebben dan toch zeker wat geturfde inhoud gezien hoor. Er is zeker weten genoeg peat in te ontdekken.
Laatst gewijzigd door Willem vd K op 08 Mei 2015, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

En we gaan verder treuren met een Lochside 29yo 1981/2010 (52.4%, The Whisky Agency, Still Lifes II, Oloroso Hogshead, 172 Bts.)
1 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Bunnahabhain 1991 TWA & The Nectar
Glenglassaugh 1978 for The Nectar
Dalmore King Alexander III
Mars Revival 2011 Komagatake
Mars American & Sherry white oak
GlenDronach 2003 for The Nectar
Springbank 1991 19yo Murray McDavid
Glenglassaugh 1978 for The Nectar
Dalmore King Alexander III
Mars Revival 2011 Komagatake
Mars American & Sherry white oak
GlenDronach 2003 for The Nectar
Springbank 1991 19yo Murray McDavid
1 x
- defeatless
- Moderator

dit weekend maar eens allemaal af maken.
A3A en A3B.
Ik vind het leuk, zo'n NAS-AS tasting. Wel is het voor mij echt weer eens een volledig onmogelijke opgave om te gokken wat wat is, dus ik waag me er maar niet meer aan.
A3A en A3B.
Ik vind het leuk, zo'n NAS-AS tasting. Wel is het voor mij echt weer eens een volledig onmogelijke opgave om te gokken wat wat is, dus ik waag me er maar niet meer aan.
1 x
Zit ook aan de A3A+B + A4A+B
...
Misschien dat ik A5A+B er ook nog achteraan doe... Zo druk door de week, komt er gewoon niet van.
...
Misschien dat ik A5A+B er ook nog achteraan doe... Zo druk door de week, komt er gewoon niet van.
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

En dessert voor vanavond is Glen Elgin 40yo 1969/2010 (40.4%, Gordon & MacPhail, Private Collection, First Fill Sherry Hogshead, C#7354, 50 Bts.). Good times...
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”