Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Clynelish 19yo MoS voor de Feinschmecker....
0 x
Een St. Magdalene 1966/1996 G&M. Gewoon, omdat het kan 
2 x
Kilchoman proeverij van 6 drams gehad, en afgesloten met een Kilchoman 2009 CS van de gastheer zelf 
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Rien68 schreef:Kilchoman proeverij van 6 drams gehad, en afgesloten met een Kilchoman 2009 CS van de gastheer zelf
Och, je typt nog aardig goed met 7 drams in je mik

0 x
Littlemill 1990-2015 24yo HB NSB (een ietwat ongelukkige afkorting).
1 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

26.106 29 jaar oude Clynelish van SMWS
Lekker
Lekker
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Xstream schreef:avdboom schreef:Eergisteren een fles Clynelish SIgnatory SV open getrokken ( http://www.whiskybase.com/whisky/60449/ ... sh-1997-sv ).
Ik zit te twijfelelen of ik de fles maar een half uitje ontkurkt zal laten staan luchten? Misschien eerst nog eens een drammetje vers uit de fles proberen eerst. Iemand soortgelijke ervaringen of een idee of dit zal werken?
Ligt eraan hoe snel je zo'n fles opdrinkt. Er kan ook teveel lucht bij komen, en dan is je hele fles naar de knoppen. Dat kun je toch beter in 't glas doen zoals je gedaan hebt. Elke keer dat je de fles opent komt er natuurlijk altijd weer wat lucht bij. Dus het zal steeds sneller op 't juiste niveau komen. Als je 't nu versnelt is 't laatste 1/4e wellicht niet zo lekker meer.
Maar dat een whisky met lucht soms een enorm verschil kan maken is herkenbaar inderdaad
Vooral whisky's met hogere ABV hebben vaak profijt van even tot rust kunnen komen met lucht en/of wat water.
Dat is inderdaad waar ik op de langer termijn bang oor zou zijn. Ik denk dat je gelijk hebt
, geduld is een schone zaak, ik zal mij glaasjes gewoon wat eerder inschenken
0 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Nino schreef:Whisky-ettenleur schreef:Whisky-ettenleur schreef:Vanavond staat er weer een privé mini-proeverij op de agenda....
Gisteravond heb ik me gewaagd aan deze 3 blends..
De Label 5 heb ik na 2 slokken weggegooid. Totaal niet mijn ding.
De Chavas waren opzicht niet verkeerd en de 18 stak er wel bovenuit. Geen hoogvliegers voor me, dus wat dat betreft wel fijn dat het maar mini-flesjes waren.![]()
Omdat de Label 5 al snel van het toneel was verdwenen ook nog een JW Red Label opengetrokken, maar ook deze kon mij niet bekoren.
Wederom niet slecht, maar zal hier ook niet snel een grote fles van aanschaffen....
Kon je de smaken nog een beetje een naam geven zoals "metaalig" o.i.d? Leuk dat je ze toch wel geproefd wil hebben alvorens je verder gaat
Bij de JW Red label en klein beetje. De CR's waren toch vrij lastig om er iets herkenbaars uit te halen...
1 x
Head-to-head tussen Oban 14 y.o. en Oban 1997-2012 Distillers Edition (met dank aan Tom2).
De DE was duidelijk rijker en romiger, maar daardoor werd het typische karakter van de Oban-spirit wel wat naar de achtergrond gedrukt. Ik geloof dat ik daardoor toch de voorkeur geef aan de standaard 14 y.o.
De DE was duidelijk rijker en romiger, maar daardoor werd het typische karakter van de Oban-spirit wel wat naar de achtergrond gedrukt. Ik geloof dat ik daardoor toch de voorkeur geef aan de standaard 14 y.o.
0 x
Caol Ila 12 jaar oud en een Laphroaig 10 jaar oud. Niets al te bijzonders, avondje Islay.
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy
Heerlijk aan de Aberlour A'Bunadh (#49) 

0 x
Gisteren een paar halvedramssamples uit Campbeltown:
- Kilkerran VI bourbon
- Kilkerran VI sherry
Ik vond de bourbongelagerde versie beter omdat ik de sherry toch een beetje (licht zwavelig) in de weg vond zitten. De bourbonversie is behoorlijk puur en liet het distilaatkarakter mooi uitkomen. Vrij clean/mineralig/assig/lichtgerookt. Goed stooksel.
Ook:
- Springbank 1998 16y Port Cask, The Maltman, 51.7%
- Springbank 1996 17y First Fill Sherry, The Maltman, 50.1%
Die portversie is vreemd spul. Je kunt wel goed proeven dat het geen sherryvat is: behoorlijk fruitig/bessen/apart. Wel de typische Springbankafdronk. De sherryversie was helaas te zwavelig. Jammer, want de afdronk was best goed. Sommige 12y CS kunnen ook een beetje zwavelig uit de hoek komen, maar hier vond ik het te nadrukkelijk aanwezig. De portversie wint wat mij betreft.
- Kilkerran VI bourbon
- Kilkerran VI sherry
Ik vond de bourbongelagerde versie beter omdat ik de sherry toch een beetje (licht zwavelig) in de weg vond zitten. De bourbonversie is behoorlijk puur en liet het distilaatkarakter mooi uitkomen. Vrij clean/mineralig/assig/lichtgerookt. Goed stooksel.
Ook:
- Springbank 1998 16y Port Cask, The Maltman, 51.7%
- Springbank 1996 17y First Fill Sherry, The Maltman, 50.1%
Die portversie is vreemd spul. Je kunt wel goed proeven dat het geen sherryvat is: behoorlijk fruitig/bessen/apart. Wel de typische Springbankafdronk. De sherryversie was helaas te zwavelig. Jammer, want de afdronk was best goed. Sommige 12y CS kunnen ook een beetje zwavelig uit de hoek komen, maar hier vond ik het te nadrukkelijk aanwezig. De portversie wint wat mij betreft.
0 x
Zaterdag...
HP 18yo
SMWS 118.3 (peated cooley)
Connemara 99/2010 for whisky festival Ghent
Cooley 1999 Thosop
En dan Bunna 66, that one, om het af te leren
HP 18yo
SMWS 118.3 (peated cooley)
Connemara 99/2010 for whisky festival Ghent
Cooley 1999 Thosop
En dan Bunna 66, that one, om het af te leren
0 x