Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Balvenie DW
Glengoyne 1991 Claret Finish
Hazelburn 2002 Sauternes
de laatste twee met dank aan Kay voor de samples
Glengoyne 1991 Claret Finish
Hazelburn 2002 Sauternes
de laatste twee met dank aan Kay voor de samples
1 x
Gisteren twee blends:
- Black Bull 30y
- Spirit of Freedom 30y
Beiden toppers aan twee heel verschillende kanten van het whiskysmaakspectrum.
Net een Oban Distiller's Edition 1997. Best mooi spul eigenlijk met een forse, beetje rokerige/natte herfstbladeren afdronk, maar die zou ik toch wel eens op minstens 46% willen proeven.
- Black Bull 30y
- Spirit of Freedom 30y
Beiden toppers aan twee heel verschillende kanten van het whiskysmaakspectrum.
Net een Oban Distiller's Edition 1997. Best mooi spul eigenlijk met een forse, beetje rokerige/natte herfstbladeren afdronk, maar die zou ik toch wel eens op minstens 46% willen proeven.
0 x
Vandaag, thanks to samples van Henry, mijn eerste twee Imperials ooit op:
- Imperial 1989 Douglas McGibbon 11yo 43%
- Imperial 1995 Van Wees cask 50339 17yo 46%
Ik vond de vW het fijnst met iets in de neus dat me deed denken aan marsepein, banaan en amandelspijs. Was fijn snuffelen.
- Imperial 1989 Douglas McGibbon 11yo 43%
- Imperial 1995 Van Wees cask 50339 17yo 46%
Ik vond de vW het fijnst met iets in de neus dat me deed denken aan marsepein, banaan en amandelspijs. Was fijn snuffelen.
1 x
* Connemara Peated whiskey
* Macallan fine Oak 10
* Glenfarclas 25
en nu als afsluiter Macallan Sherry Oak 18 (1996)
* Macallan fine Oak 10
* Glenfarclas 25
en nu als afsluiter Macallan Sherry Oak 18 (1996)
0 x
een sample Macallan Cask Strength (met dank aan Tom2)
Over sherrybommen gesproken; ik vond deze meer diepgang hebben dan de Aberlour A'bunadh die ik heb.
Over sherrybommen gesproken; ik vond deze meer diepgang hebben dan de Aberlour A'bunadh die ik heb.
1 x
Littlemill 1990-2014 HB cask 2243
Littlemill 1988-2015 HB
Littlemill 1988-2015 HB
0 x
Oeps, verkeerde topic.
Laatst gewijzigd door Kay op 07 Mar 2015, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ardmore Traditional Cask. valt niks tegen
goede suggesti henri 

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Bruichladdich 1991-2012 Hart Brothers
Amrut Peated Cask Strength batch 13
Amrut Peated Cask Strength batch 13
0 x
Gisteravond een:
Glenmorangie nectar d'or
Aberlour a'bunadh batch 47
Die laatste had mijn vrouw voor mij blind ingeschonken. Herkende direct de sherry en het hoge abv, maar dacht eerst aan mijn Glengoyne CS. Na iets langer in het glas en wat meer ruiken kwam ik op de Aberlour. Heel leuk om te doen en voor mij ook zeker leerbaar om nog meer geuren en smaken te onderscheiden. Dit ga ik vaker doen
Glenmorangie nectar d'or
Aberlour a'bunadh batch 47
Die laatste had mijn vrouw voor mij blind ingeschonken. Herkende direct de sherry en het hoge abv, maar dacht eerst aan mijn Glengoyne CS. Na iets langer in het glas en wat meer ruiken kwam ik op de Aberlour. Heel leuk om te doen en voor mij ook zeker leerbaar om nog meer geuren en smaken te onderscheiden. Dit ga ik vaker doen
0 x
Eergisteravond een Milford New-Zealand op. Sampletje van Henri. Aangenaam bevallen! 

1 x
Gisteravond een mooi rijtje gehad:
Kilkerran WIP 6 Bourbon
Millstone 12yr Sherry cask
Bowmore Tempest batch 3
Jack Wieber classic of islay
Ik had een wat hoge verwachting van de Kilkerran. Toch niet een whisky waarvan ik direct stijl achterover sla. Geen "grote" smaken maar eerder subtiel. Ik denk dat dit met "old skool" wordt bedoeld. Alles is goed in balans. Lijkt op het eerste gezicht wat op de Imperial van The Ultimate. Volgens mij een whisky die wat tijd nodig heeft om te leren kennen.
De Millstone is de 2e keer een stuk minder scherp. Ik liet de whisky ook eerst een half uur in het glas staan. Wow.....deze whisky heeft krachtige smaken. Een sherrytopper wat mij betreft.
Kilkerran WIP 6 Bourbon
Millstone 12yr Sherry cask
Bowmore Tempest batch 3
Jack Wieber classic of islay
Ik had een wat hoge verwachting van de Kilkerran. Toch niet een whisky waarvan ik direct stijl achterover sla. Geen "grote" smaken maar eerder subtiel. Ik denk dat dit met "old skool" wordt bedoeld. Alles is goed in balans. Lijkt op het eerste gezicht wat op de Imperial van The Ultimate. Volgens mij een whisky die wat tijd nodig heeft om te leren kennen.
De Millstone is de 2e keer een stuk minder scherp. Ik liet de whisky ook eerst een half uur in het glas staan. Wow.....deze whisky heeft krachtige smaken. Een sherrytopper wat mij betreft.
0 x
Sazerac Thomas H Handy : in het zonnetje op terras 
0 x
Buiten het verwachte zoete(honing-vanille-chocolade) toch ook iets grassigs en aarde tonen die ik niet had zien aankomen
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”